Home > Επιστολες - Ανακοινωσεις > Τοποθέτηση της ΑΣΕ με αφορμή την επίσκεψη αξιωματούχων ΟΟΣΑ σε σχολεία της Εύβοιας

Τοποθέτηση της ΑΣΕ με αφορμή την επίσκεψη αξιωματούχων ΟΟΣΑ σε σχολεία της Εύβοιας


There are no slides in this slider.



There are no slides in this slider.


Καθόλου τυχαία η επίσκεψη αξιωματούχων του ΟΟΣΑ σε σχολεία της Εύβοιας,την Πέμπτη 5 Οκτωβρίου, Κονίστρες και Μονόδρι, που βέβαια όπως ήταν αναμενόμενο σκοπό θα είχε τη συζήτηση με τους συλλόγους διδασκόντων πάνω στην ατζέντα των νέων μέτρων που σκοπεύουν να υλοποιήσουν στην Εκπαίδευση. Οι ίδιοι μάλιστα εξέφρασαν την «ανησυχία» τους να διαπιστώσουν γιατί όλες αυτές οι αλλαγές πέρασαν σε όλες τις άλλες χώρες σε μια νύχτα «χωρίς να ανοίξει ρουθούνι», ενώ στην Ελλάδα παρότι είναι 7 χρόνια σε μνημόνια και έχουν υλοποιηθεί το μεγαλύτερο μέρος των αλλαγών που επιδίωκε το σύστημα για να ξεπεράσει τη κρίση του εις βάρος των εργαζομένων, οι αλλαγές στη παιδεία δεν προχωρούν.

Ο εκλεγμένος της «ΑΣΕ» ήταν εκεί στην παράσταση διαμαρτυρίας. Αποκαλυπτική η στάση των παρατάξεων «ΣΕΡΑ» και «ΔΑΚΕ» στην ΕΛΜΕ Εύβοιας που δεν στήριξαν την απόφαση του ΔΣ για παρέμβαση εκεί, μην μπορώντας να κρύψουν τη σύμπλευσή τους με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ΝΔ.

Άλλωστε ο πυρήνας των προτάσεών τους είναι η αυτονομία σχολικής μονάδας και η αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος, σε επιλογή προσωπικού, αναλυτικό πρόγραμμα, χρηματοδότηση, καθώς και μια ελιτίστικη και αντιεκπαιδευτική τοποθέτηση για τα λεγόμενα πρότυπα σχολεία που θα διαχωρίζουν τους «καλούς» από τους «κακούς» μαθητές.

 “…Νέες αρμοδιότητες, αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων και αξιολόγησης στελεχών της εκπαίδευσης, νέα κριτήρια επιλογής προσωπικού και υπεύθυνων δομών και νέα ορθολογική κατανομή τους ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Αύξηση παιδαγωγικής και διοικητικής αυτονομίας των σχολείων και διαδικασιών βελτίωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων μέσω αυτοαξιολόγησης .….”. (3ετές σχέδιο για την Παιδεία του Υπουργείου Παιδείας της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ).

…. Αξίζουμε αυτόνομα και δημιουργικά σχολεία. Με ελευθερία στην οργάνωση, τη διαχείριση πόρων, την επιλογή διδακτικού προσωπικού. Αλλά και ελευθερία στην κατάρτιση προγράμματος σπουδών και επιλογή διδακτικών μεθόδων. Με αξιολόγηση παντού…”. (Κ. Μητσοτάκης, ομιλία στη ΔΕΘ).

Ο πρόεδρος της ΝΔ λέει φωναχτά αυτό που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υπογράφει με τον ΟΟΣΑ στην πρόσφατη ενδιάμεση έκθεση του ΟΟΣΑ και με την Ε.Ε. στο 3ο μνημόνιο: «ως πρώτο βήμα κάποια χαλάρωση του κεντρικού ελέγχου γύρω από το προσωπικό, τα αναλυτικά προγράμματα και τον προϋπολογισμό θα ήταν χρήσιμη»

Το σύνολο της ενδιάμεσης έκθεσης του ΟΟΣΑ, σε συνέχεια της έκθεσης του 2011, που ας μη ξεχνάμε προέβλεπε αύξηση του διδακτικού ωραρίου, θεσμοθέτηση θεσμών για την αξιολόγηση κ.α. που θεσμοθετήθηκαν, πιέζει για μέτρα μεγαλύτερης αυτονομίας της σχολικής μονάδας, αποκέντρωσης και διαδικασιών λογοδοσίας (δηλ. αξιολόγησης) για τον έλεγχο της προώθησης αυτής της διαδικασίας.

Μερικά αποσπάσματα από την έκθεση που συνυπέγραψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και τη λογική της υπερασπίζεται με πάθος η ΝΔ.

– «το πρώτο πρακτικό βήμα θα πρέπει να είναι η διάδοση μιας κουλτούρας λογοδοσίας (accountability)». Κάτι ίσως μας θυμίζει αυτή η φρασεολογία από την πρόσφατη διαδικασία επιλογής διευθυντών όπως και από την παλαιότερη διαδικασία αυτοαξιολόγησης – την οποία απέκρουσε το εκπαιδευτικό κίνημα;

«η εισαγωγή μαθητικών εθνικών αξιολογήσεων μπορούν να ορίσουν τα επίπεδα τα οποία όλοι οι μαθητές πρέπει να πετύχουν σε διαφορετικά στάδια της εκπαίδευσής τους και βοηθά στον εντοπισμό και στην υποστήριξη των μαθητών και των σχολείων που μένουν πίσω». Τα σχολεία που μένουν πίσω λοιπόν! Μέτρο που προβλέπεται – καθόλου τυχαία – και στην πρόταση Γαβρόγλου!

«τα σχολεία θα πρέπει να είναι ανταποδοτικά για τη χρήση των επιπρόσθετων κεφαλαίων με μέτρα που μπορεί να περιλαμβάνουν δημοσίευση ετήσιων απολογισμών και εκθέσεων».  Ιδού και ένας από τους στόχους της «κουλτούρας λογοδοσίας», όπως και της αυτονομίας της σχολικής μονάδας! Το σχολείο που θα αναζητά μόνο του πόρους, σύμφωνα και με την πρόταση που είχε κάνει πέρυσι ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Φάμελος για κουπόνια-σε συνέχεια αντίστοιχων δηλώσεων στελεχών της ΝΔ.

 

Συνάδελφοι-σσες,

 

Η επίθεση του συστήματος στο δημόσιο σχολείο υπό τα συνθήματα της «σχολικής αυτονομίας» και της «λογοδοσίας» θα ενταθεί. Αυτό δείχνει το θράσος και η άνεση με την οποία τοποθετείται η ΝΔ.

Η τωρινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στρώνει το δρόμο σε αυτήν την κατεύθυνση. Οι απεργοσπαστικοί μηχανισμοί που στήνει η κ. Γεροβασίλη για να αντιμετωπίσει το κίνημα κατά της αξιολόγησης, οι εισηγήσεις του κ. Γαβρόγλου για μεγαλύτερη αυτονομία στη σχολική μονάδα (εισαγωγική έκθεση επιτροπής Γαβρόγλου), το «αριστοκρατικό» νέο λύκειο με τις εξοντωτικές εξετάσεις, που προτείνει το Υπουργείο, η «διάδοση της κουλτούρας αξιολόγησης» που επιδιώχθηκε με την πρόσφατη διαδικασία επιλογής διευθυντών έχουν τον ίδιο στόχο.

Ένα φτηνό ταξικό σχολείο, κατηγοριοποιημένο με βάση τους δείκτες της αξιολόγησης και με βάση το δόγμα «όπου φτωχός και η μοίρα του» σε πόρους, προσωπικό, μαθήματα.

Όσο και αν προσπαθούν να κρυφτούν πίσω από σικέ κοκορομαχίες η σύμπλευση κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ είναι αποκαλυπτική! Οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε τον αγώνα ενάντια στις επιδιώξεις Ε.Ε.-ΟΟΣΑ και των ελληνικών κυβερνήσεων για ένα τέτοιο σχολείο! 

 

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του palmosev.gr

Για τις ειδήσεις της Εύβοιας κι όχι μόνο εμπιστευτείτε το palmosev.gr



Αφηστε ενα σχολιο

Η παρούσα φόρμα συλλέγει το όνομα σας και την ηλεκτρονική σας διεύθυνση, ώστε να μπορέσουμε να απαντήσουμε στο σχόλιο σας. Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε το Privacy Policy της ιστοσελίδας μας.

error: