Home > Hot ! > Πώς θα γίνεται η αίτηση ρύθμισης οφειλών στον ΕΦΚΑ

Πώς θα γίνεται η αίτηση ρύθμισης οφειλών στον ΕΦΚΑ

Εν αναμονή έναρξης λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΕΦΚΑ για την υποβολή των αιτήσεων ένταξης στη ρύθμιση των 120 δόσεων βρίσκονται περίπου 1,3 εκατ. οφειλέτες, η οποία αναμένεται να ανοίξει την επόμενη ημέρα της έκδοσης του σχετικού ΦΕΚ.

Η διαδικασία είναι απλή, ιδιαίτερα για τους εργοδότες, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αγρότες, θα γίνεται ηλεκτρονικά, ενώ δεν απαιτείται η προσκόμιση δικαιολογητικών. Ο επανυπολογισμός των χρεών της 15ετίες 2002-2016 για τους οφειλές του πρώην ΟΑΕΕ θα γίνεται αυτόματα και στη συνέχεια θα επιλέγονται οι δόσεις, ενώ με την οριστικοποίηση της αίτησης οποιεσδήποτε υπάρχουσες ρυθμίσεις θα μεταπίπτουν αυτόματα από το ΚΕΑΟ στη νέα ρύθμιση.

Η “Ημερησία” παρουσιάζει αναλυτικά όλα τα βήματα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα για την ένταξη στη ρύθμιση των 120 δόσεων:

1.Στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) θα προστεθεί η επιλογή “Ρύθμιση οφειλών βάσει του νόμου…” και στις τρεις υπάρχουσες κατηγορίες “Ασφαλισμένοι”, “Εργοδότες”, “Συνταξιούχοι”. Από την εν λόγω επιλογή θα εισέρχονται όλοι στο “μενού” της νέας ρύθμισης.

2. Ακολούθως θα εμφανίζεται ενημερωτικό μήνυμα με αναλυτικές οδηγίες για τη διαδικασία.

3. Αφού ο οφειλέτης πατήσει το κουμπί “Ενημερώθηκα” θα εμφανίζεται η σελίδα για την πιστοποίηση του χρήστη, βάσει των κωδικών taxisnet και θα ακολουθεί η σχετική επιβεβαίωση με το ΑΜΚΑ και τον ΑΦΜ.

4. Στη συνέχεια θα εμφανίζονται εξειδικευμένο ενημερωτικό για τους όρους της ρύθμισης, στοιχεία ταυτότητας του οφειλέτη από το μητρώο καθώς και η διεύθυνση, το τηλέφωνο και το email του ασφαλισμένου ή εργοδότη ή συνταξιούχο. Σε αυτό το βήμα ο χρήστης θα μπορεί να επικαιροποιεί στοιχεία επικοινωνίας, αλλά όχι ΑΜΚΑ και ΑΦΜ.

5. Αφού ο οφειλέτης πατήσει “Αποδοχή των όρων της ρύθμισης” θα ακολουθήσουν ορισμένα ερωτήματα, όπως αν έχει αναστολή οφειλών, αν έχει υπαχθεί στον νόμο 3869/2010 (νόμος Κατσέλη) ή αν έχει υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης. Αν εμπίπτει σε μία από αυτές τις τρεις περιπτώσεις, η εφαρμογή δεν θα προχωρά, διότι θα απαιτείται ενημέρωση από το περιφερειακό κατάστημα του ΕΦΚΑ (π.χ. ως πότε έχει αναστολή κ.λπ.). Εφόσον ο οφειλέτης δεν ανήκει σε μία από τις τρεις αυτές κατηγορίες, η διαδικασία θα προχωρά και ο χρήστης θα πατά “Επιβεβαίωση”.

6. Στην συνέχεια θα επιλέγει πρώην Ταμείο (ΟΑΕΕ, ΟΓΑ κ.λπ.) και θα πατά την επιλογή “Αίτημα ενημέρωσης”. Εφόσον είναι ασφαλισμένος του ΟΑΕΕ ή του ΟΓΑ, αυτόματα θα του εμφανίζονται το ποσό της παλαιάς οφειλής έως και το 2016, διαιρεμένο σε “Κεφάλαιο”, “Προσαυξήσεις” και Τέλη καθυστέρησης”, καθώς και οι μήνες ασφάλισης που αντιστοιχούν στη οφειλή. Στην ίδια οθόνη οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ θα βλέπουν αυτόματα και το ποσό της νέας οφειλής τους είτε με επανυπολογισμό για τα χρόνια που αντιστοιχούν στην 15ετία 2002-2016 είτε χωρίς επανυπολογισμό. Και στις δύο περιπτώσεις θα εφαρμόζεται “κούρεμα” προσαυξήσεων 85%. Ακολουθεί η επιλογή “Θέλετε επανυπολογισμό;”, στην οποία ασφαλισμένος ΟΑΕΕ απαντά “ναι” ή “όχι”. Οι αγρότες του ΟΓΑ θα βλέπουν αυτόματα το “κούρεμα” προσαυξήσεων 100%. Αν οφειλέτης είναι σε άλλο φορέα (π.χ. ΕΤΑΑ, ΕΤΑΠ-ΜΜΕ) μετά το “αίτημα ενημέρωσης” θα εμφανίζεται μήνυμα για αναμονή στοιχείων και ενημέρωση με νέο μήνυμα μόλις είναι τα στοιχεία διαθέσιμα.

7. Για τα χρέη του 2017 και του 2018 θα υπάρχει ξεχωριστή επιλογή, τη οποία όλοι οι οφειλέτες θα επιλεγούν, εφόσον έχουν χρέη την εν λόγω διετία και αυτόματα θα εμφανίζεται η σχετική ενημέρωση από την ΗΔΙΚΑ.

8. Ακολουθεί η επιλογή αν ο οφειλέτης θέλει να προχωρήσει στη ρύθμιση με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα ή να σταματήσει αποθηκεύοντας όσα έχει κάνει και να αναμένει να εμφανιστεί το σύνολο των οφειλών του εφόσον αυτό δεν έχει συμβεί.

9. Αν ο οφειλέτης επιλέξει να προχωρήσει, θα επιβεβαιώνει την οριστική υποβολή, θα πατά “Tέλος αίτησης” και θα παίρνει αριθμό πρωτοκόλλου, διαβιβάζοντας ταυτόχρονα το αίτημα στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ).

10. Εντός τριών ημερών ο οφειλέτης θα πρέπει να πιστοποιηθεί -αν δεν είναι ήδη πιστοποιημένος- στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΚΕΑΟ. Η διαδικασία θα συνεχίζεται από εκεί με τους κωδικούς Taxisnet.

11. Αφού ο χρήστης πιστοποιηθεί στο ΚΕΑΟ και το Κέντρο βεβαιώσει τη νέα οφειλή του από τον ΕΦΚΑ, ο ασφαλισμένος θα εισέρχεται ξανά στο www.efka.gr.gov.gr και ειδικότερα στην πλατφόρμα του ΚΕΑΟ και θα ρυθμίζει τη νέα οφειλή του, επιλέγοντας τις δόσεις που επιθυμεί (έως 120) με μοναδικό κριτήριο το ελάχιστο ποσό των 50 ευρώ (30 ευρώ για τους αγρότες) ανά δόση. Οι εργοδότες θα έχουν δικαίωμα να επιλέξουν εφάπαξ αποπληρωμή.

12. Εφόσον ο οφειλέτης επιλέξει το πλήθος των δόσεων και συμφωνήσει με τα δεδομένα της ρύθμισης, θα επιβεβαιώνει την ένταξή του πατώντας το αντίστοιχο κουμπί. Η ρύθμιση θα έχει ολοκληρωθεί.

ΠΗΓΗ: emea.gr

Αφηστε ενα σχολιο

Η παρούσα φόρμα συλλέγει το όνομα σας και την ηλεκτρονική σας διεύθυνση, ώστε να μπορέσουμε να απαντήσουμε στο σχόλιο σας. Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε το Privacy Policy της ιστοσελίδας μας.

error: