Home > Πολιτισμος - Κοινωνικα > Διοργάνωση Θερινών Σχολείων για την διαχείριση του (τραυματικού) άγχους Summer School ERASE-S Greece στη Λίμνη 5-6 Σεπτεμβρίου

Διοργάνωση Θερινών Σχολείων για την διαχείριση του (τραυματικού) άγχους Summer School ERASE-S Greece στη Λίμνη 5-6 Σεπτεμβρίου


There are no slides in this slider.



There are no slides in this slider.


Διοργάνωση Θερινών Σχολείων για την διαχείριση του (τραυματικού) άγχους Summer School ERASE-S Greece:

1ο Λάρισα, 1-3 Σεπτεμβρίου Λάρισα

2ο Λίμνη Ευβοίας, 5-6 Σεπτεμβρίου

3ο Webinar (σε συνεργασία με τη γραμμή 10306)

Invited Trainer: Dr. Rony Berger,

Bob Shapell School of Social Work, Tel Aviv University, Center for Compassionate and Mindful Education (CCME), Advisory Board Center for Compassion and Altruism Research and Education Stanford University Director of Disaster Relief and Rehabilitation at Brit Olam Web: https://www.educare.co.il/

Διοργάνωση Θερινού Σχολείου για την διαχείριση του (τραυματικού) άγχους ERASES Greece

Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Το ERASES GREECE (Ο ΑΓΧΟΣΒΗΣΤΗΡΑΣ ή ΣΒΗΝΩ ΤΟ ΤΡΑΥΜΑ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ) αποτελεί ένα ολοκληρωμένο ψυχο-εκπαιδευτικό πρόγραμμα με σκοπό την υποστήριξη των μαθητών/τριών στην σχολική κοινότητα μετά από ένα τραυματικό γεγονός. Ο γενικός στόχος του αφορά την μείωση των μετα-τραυματικών συμπτωμάτων των μαθητών/τριών, αλλά και την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητάς τους.

Το 1ο Summer School διοργανώνεται από το Παιδαγωγικό Τμήματος Ειδικής Αγωγής (ΠΤΕΑ – ΠΘ), το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΠΕ Λάρισας Ορφέας – ΟΚΑΝΑ και το Εργαστήρι Ζωής (1-3 Σεπτεμβρίου 2022,  Γαλλικό Ινστιτούτο, Λάρισα).

Το 2ο Summer School, διοργανώνεται από το ΠΤΕΑ – ΠΘ, την Ομοσπονδία Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης και Ψυχικής Υγείας, ΑΡΓΩ και την Πανελλαδική Ένωση για την Ψυχοκοινωνική Αποκατάσταση και την Επαγγελματική Επανένταξη – ΠΕΨΑΕΕ, (5-6 Σεπτεμβρίου 2022, Λίμνη Ευβοίας).

Προσκεκλημένος Εκπαιδευτής είναι ο Dr. Rony Berger, Bob Shapell School of Social Work, Tel Aviv University, Center for Compassionate and Mindful Education (CCME), Advisory Board Center for Compassion and Altruism Research and Education Stanford University, Director of Disaster Relief and Rehabilitation at Brit Olam. Web: https://www.educare.co.il/.

Επιστημονικά υπεύθυνη για τα Θερινά Σχολεία στο ERASE-S: Χριστίνα Ρούση, Επίκ. Καθ. Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Π.Θ.

 

Δηλώσεις συμμετοχής: https://forms.office.com/r/43HMFjNuQS

 

Πρόγραμμα σε word: http://upload.users.uth.gr/files/summer-school-2022-sed.docx

Πρόγραμμα σε pdf: http://upload.users.uth.gr/files/summer-school-2022-sed.pdf

ERASES GREECE O ΑΓΧΟΣΒΗΣΤΗΡΑΣ Με την γόμα μου στο χέρι, το στρες «σβήνω» σε όλα τα μέρη!

SUMMER-SCHOOL FULL final

Δηλώσεις συμμετοχής: https://forms.office.com/r/43HMFjNuQS

ENGLISH

Summer School of Educational Psychology at UTH:

Training and Certification of Trainers in the Prevention and Management of Psychological Trauma in Schools – ERASE-S Program – Greece

Organized by the Department of Special Education, University of Thessaly, the OKANA Prevention Center “Orpheas” in Larissa (Summer School 1, Larissa) and the ARGO Federation of Bodies of Psychosocial Rehabilitation and Mental Health and the PanHellenic Association for the Psychosocial Rehabilitation & Work Integration (PEPSAEE) (Summer School 2, Limni Euboias)

 

ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Θερινό Σχολείο Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας στο ΠΘ:

Εκπαίδευση και Πιστοποίηση Εκπαιδευτών/ριών στην Πρόληψη και Διαχείριση του Ψυχολογικού Τραύματος στο Σχολείο – Πρόγραμμα ERASESGreece

Διοργάνωση του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (ΠΤΕΑ-ΠΘ) και του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής υγείας ΠΕ Λάρισας Ορφέας – ΟΚΑΝΑ και του Εργαστηρίου Ζωής (1ο Summer School, Λάρισα) και της Ομοσπονδίας Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης και Ψυχικής Υγείας, ΑΡΓΩ και της Πανελλαδικής Ένωσης για την Ψυχοκοινωνική Αποκατάσταση και την Επαγγελματική Επανένταξη – ΠΕΨΑΕΕ (2ο Summer School, Λίμνη Ευβοίας)

Invited Trainer – Προσκεκλημένος Εκπαιδευτής: Dr. Rony Berger,  Bob Shapell School of Social Work, Tel Aviv University, Center for Compassionate and Mindful Education (CCME), Advisory Board Center for Compassion and Altruism Research and Education Stanford University, Director of Disaster Relief and Rehabilitation at Brit Olam. Web: https://www.educare.co.il/

  • 1o Summer School: Λάρισα, 1-3 Σεπτεμβρίου (Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο)

Ώρες:  9:00 – 14:15 (επιπλέον 14:45 –16:00 μόνο για Συντονιστές/ριες)

Χώρος: Γαλλικό Ινστιτούτο Λάρισας (Θερμές ευχαριστίες στη Διευθύντρια, κ. Χρύσα Βουλγαράκη και στους συνεργάτες της, για την ευγενική παραχώρηση του Ινστιτούτου)

Οδηγίες: https://goo.gl/maps/zYTeB9a1zzvz6sro8

Συμμετέχοντες: Eργαζόμενοι/ες και συνεργάτες/ριες των διοργανωτών φορέων, εκπαιδευτικοί και φοιτητές/ριες (έως 50 άτομα)

Γλώσσα εκπαίδευσης: Η γλώσσα του βασικού εισηγητή θα είναι η αγγλική, οι παρουσιάσεις θα έχουν και ταυτόχρονη μετάφραση στην ελληνική, και τα βιωματικά εργαστήρια και η εργασία στις ομάδες θα μπορούν να πραγματοποιούνται και στην ελληνική. Επιπλέον θα υπάρχει υποστήριξη από τους συντονιστές του Summer School.   

  • 2o Summer School: Λίμνη Ευβοίας, 5-6 Σεπτεμβρίου (Δευτέρα και Τρίτη )

Ώρες:  9:00 – 14:15

Χώρος: Θα ανακοινωθεί σύντομα

Συμμετέχοντες: Εκπαιδευτικοί σε σχολεία των πυρόπληκτων περιοχών και στελέχη και εργαζόμενοι/ες των διοργανωτών φορέων (έως 50 άτομα)

Γλώσσα εκπαίδευσης: Η γλώσσα του βασικού εισηγητή θα είναι η αγγλική, οι παρουσιάσεις θα έχουν και ταυτόχρονη μετάφραση στην ελληνική, και τα βιωματικά εργαστήρια και η εργασία στις ομάδες θα μπορούν να πραγματοποιούνται και στην ελληνική. Επιπλέον θα υπάρχει υποστήριξη από τους συντονιστές του Summer School. 

  • 3o Webinar: Online, σε χρόνο που θα ανακοινωθεί

Συμμετέχοντες: Στελέχη (νυν και πρώην) της Γραμμής 10306, και των Διοργανωτών Φορέων

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASES

(Το υλικό θα διατεθεί στους/ις συμμετέχοντες των Θερινών Σχολείων)

Το ERASES[1]GREECE (Ο ΑΓΧΟΣΒΗΣΤΗΡΑΣ ή ΣΒΗΝΩ ΤΟ ΤΡΑΥΜΑ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ) αποτελεί ένα ολοκληρωμένο ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα με σκοπό την υποστήριξη των μαθητών/ριών στην σχολική κοινότητα μετά από ένα τραυματικό γεγονός. Ο γενικός στόχος του αφορά την μείωση των μετατραυματικών συμπτωμάτων των μαθητών/ριών αλλά και την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητάς τους, έχοντας ως αποτέλεσμα τη μελλοντική αποτροπή της συμπτωματολογίας σχετικά με το στρες ύστερα από κρίσεις που προκαλούνται από στρεσσογόνα γεγονότα (μικρής αλλά και ευρείας κλίμακας).Το ERASES GREECE αποτελεί ένα πρόγραμμα καθολικής παρέμβασης, κατάλληλο για το σύνολο της σχολικής τάξης και πλαισιώνεται από μια σειρά από δράσεις που πληρούν τα κριτήρια της διεπιστημονικότητας της προσέγγισης και  της αξιοποίησης των αποτελεσμάτων της επιστημονικής έρευνας για την αντιμετώπιση σημαντικών κοινωνικών προβλημάτων που συνδέονται με τις επιπτώσεις των στρεσσογόνων συμβάντων ιδιαίτερα σε πληθυσμούς με ευαλωτότητα. Η υλοποίηση του προγράμματος αποτελεί έναν καρπό συνεργασίας του Εργαστηρίου Ψυχολογίας και Εφαρμογών στην Εκπαίδευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τον δημιουργό του προγράμματος Rony Berger σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Tel-Aviv και του Πανεπιστημίου της Haifa του Ισραήλ.  Η μετάφραση, η προσαρμογή και η ετοιμασία του υλικού, καθώς και η εποπτεία για την υλοποίηση παρέχεται στο πλαίσιο μιας σύμπραξης / συνεργασίας, στην οποία, εκτός από α) το Εργαστήριο Ψυχολογίας και Εφαρμογών στην Εκπαίδευση συμμετέχουν β) η Ομοσπονδία Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης & Ψυχικής Υγείας ΑΡΓΩ, γ) η ΑΜΚΕ ΙΑΣΙΣ, δ) η Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής Π. Σακελλαρόπουλος, ε) η EΨYKA – Εταιρεία Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Αποκατάστασης Ασθενών και στ) ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΑΚΙ – Ελληνικό Κέντρο για την Ψυχική Υγεία και Θεραπεία του Παιδιού και της Οικογένειας.

 

Την επιστημονική ευθύνη για την μετάφραση, τον εμπλουτισμό και την εφαρμογή του  ERASESGREECE έχει η Χριστίνα Ρούση, Επίκ. Καθ. Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Τα βασικά δομικά συστατικά του ERASE-SGREECE ως ενός προγράμματος κατάλληλου για την σχολική τάξη, είναι α) ένα εγχειρίδιο με αναλυτικό υλικό και οδηγίες για τους εκπαιδευτικούς, και β) ένα πλαίσιο εκπαίδευσης και εποπτείας από εκπαιδευμένους ειδικούς ψυχικής υγείας (των φορέων που συμμετέχουν στην σύμπραξη) και αναλαμβάνουν την εκπαίδευση και την εποπτεία των εκπαιδευτικών που θα το εφαρμόσουν στις τάξεις τους.

Το περιεχόμενο του προγράμματος αποτελείται από 12 Ενότητες (σε εξέλιξη και η έκδοση των 16), τα οποία προτείνεται να ενσωματωθούν σε 12 (κατ’ εκτίμηση) δίωρες σχολικές παρεμβάσεις κατάλληλες για μαθητές/ριες Δημοτικού (Δ’ – ΣΤ΄) και Γυμνασίου.

 

ΚΑΙ ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ERASE-SΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ ΤΟΥ:

The ERASE-S program is a universal skilled-oriented school-based intervention (targets all students) geared to deal with students experiencing stressful and traumatic events as well as daily stress. It was originally designed by Dr. Rony Berger, from Tel-Aviv University in Israel and has since been adapted, translated, and implemented in 14 countries. The program is a train-the-trainer cascade method, and has proven to be highly scalable and effective. Five randomized controlled studies have demonstrated the efficacy of the program in reducing stress-related symptoms, in enhancing resilience of children and adolescents, and in improving school atmosphere (Berger, Pat-Horencyk & Gelkopf, 2007; Berger, & Gelkopf, 2009; Berger, Gelkopf & Heineberg, 2013; Berger, Gelkopf, Heineberg, & Zimbardo, 2016; Gelkopf & Berger, 2009).

 

The program objectives

1)      To reduce stress-related symptoms, anxiety, and somatic complaints among pupils.

2)      To help pupils identify and strengthen their natural coping resources.

3)      To improve the academic and behavioral functioning at home and in school.

4)      To develop pupils’ empathy toward self and others.

5)      To strengthen teachers’ coping skills and enhance their resiliency.

6)   To help teachers identify students at-risk for developing post-traumatic difficulties.

Την βασική χρηματοδότηση του θερινού σχολείου παρέχουν το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Λάρισας – ΟΚΑΝΑ και το Εργαστήριο Ζωής, η Πανελλαδική Ένωση για την Ψυχοκοινωνική Αποκατάσταση και την Επαγγελματική Επανένταξη – ΠΕΨΑΕΕ και η Ομοσπονδία Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης και Ψυχικής Υγείας ΑΡΓΩ.

  • Η εκπαίδευση απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας που ανήκουν σε φορείς που συνεργάζονται με σχολεία, και σε εκπαιδευτικούς Α/Βάθμιας κυρίως εκπαίδευσης, και Β/Βάθμιας Γυμνασίου.
  • Η συμμετοχή στην εκπαίδευση είναι χωρίς οικονομική επιβάρυνση, αλλά οι συμμετέχοντες θα χρειαστεί να καλύψουν τυχόν έξοδα σε ανάγκες διανυκτέρευσης και γευμάτων. Για λεπτομέρειες θα επικοινωνήσουν με την οργανωτική επιτροπή.
  • Αν οι δηλώσεις για συμμετοχές είναι πολλές, θα χρειαστεί να γίνει μια επιλογή. Για το λόγο αυτόν θα δοθεί προτεραιότητα α) σε εκπαιδευτικούς και ειδικούς ψυχικής υγείας που θα έχουν τη δυνατότητα να εφαρμόσουν το πρόγραμμα ΑΜΕΣΑ μέσα στο σχολικό έτος και β) έχουν ευχέρεια στην επικοινωνία στην Αγγλική.
  • Ενθαρρύνονται όμως να δηλώσουν συμμετοχή και όσοι/ες ενδιαφέρονται γενικότερα για το πρόγραμμα, καθώς θα δημιουργηθεί ένα μητρώο ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών και επαγγελματιών ψυχικής υγείας που θα λάβει την εκπαίδευση (στην Ελληνικά) σε επόμενο χρονικό διάστημα.
  • Η συμμετοχή σε ένα από τα δύο Summer School προϋποθέτει τη διαθεσιμότητα των ενδιαφερόμενων για όλες τις ημέρες που θα διεξαχθεί το θερινό σχολείο (τρεις για τη Λάρισα και δύο για την Εύβοια).
  • Λόγω του εντατικού χαρακτήρα του θερινού σχολείου, θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την τήρηση του ωρολογίου προγράμματος. Για τον λόγο αυτό η προσέλευση θα πραγματοποιείται το αργότερο 10 λεπτά πριν την έναρξη.

ΜΕΛΗ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ (με αλφαβητική σειρά)

 

Ευάγγελος Δερβεντζής, Φοιτητής Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων ΠΘ, Webmaster

Τριανταφυλλιά Διαμαντή, Οικονομολόγος, ΜSc Διοίκησης Τουριστικών Μονάδων, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων

Μενέλαος Θεοδωρουλάκης, Διδάκτορας Κοινωνικής Πολιτικής, Πρόεδρος ΠΕΨΑΕΕ, Πρόεδρος Ομοσπονδίας ΑΡΓΩ

Ειρήνη Κουφάκη, PhD, Ψυχολόγος, Επιστ. Υπεύθυνη Κέντρου Πρόληψης ΟΚΑΝΑ

Βασιλική Μακρυδάκη, Ψυχολόγος, MSc Συμβουλευτικής Ψυχολογίας,

Χριστίνα Ρούση, Επίκ. Καθ. ΠΤΕΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

 

e-mail επικοινωνίας : xroussi@uth.gr

Στην αποστολή του e-mail σας παρακαλώ να βάλετε ως ΘΕΜΑ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ:

Summer School ERASE-S

1o SUMMER SCHOOL: ERASE-S – Greece (ΛΑΡΙΣΑ)

Γαλλικό Ινστιτούτο

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

1η ΗΜΕΡΑ – Πέμπτη 1η Σεπτεμβρίου 2022

ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ

09:00 – 09:10                  Οι απαραίτητες συστάσεις γνωριμίας και σύντομη παρουσίαση των θεμάτων του

τριήμερου εργαστηρίου

09:10 – 09:20                  Η εξέλιξη και η τριμερής δομή του εγκεφάλου

09:20 – 09:35                  Τα τρία συστήματα ρύθμισης συναισθημάτων και ο τρόπος που διαχειρίζονται τη ζωή μας

09:35 – 09:45                  Πώς ο Homo Sapiens αντιμετωπίζει το άγχος και γιατί οι ζέβρες δεν έχουν έλκος;

09:45 – 09:55                  Γιατί ο εγκέφαλός μας μάς δημιουργεί διαρκώς προβλήματα προς επίλυση;

09:55 – 10:05                  Πώς ενεργοποιούμε το καταπραϋντικό σύστημα του σώματός μας;

10:05 – 10:10                  Εξάσκηση στη διαφραγματική αναπνοή (SL)

10:10 – 10:20                  Γιατί η Ενσυνειδητότητα (Μindfulness) μπορεί να μας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε καλύτερα το άγχος

10:20 – 10:30                  S.O. S – Εξάσκηση στο Mindfulness (SL)

10:30 – 10:45                  Διάλειμμα για καφέ 

10:45 – 10:55                  Το συνεχές του στρες και τα σημάδια του φυσιολογικού στρες και του τραυματικού στρες

10:55 – 11:05                  Φαινομενολογία των τραυματισμένων παιδιών

11:05 – 11:15                  Μετατραυματική συμπτωματολογία και παράγοντες κινδύνου για την ανάπτυξη διαταραχών που σχετίζονται με το άγχος

11:15 – 11:30                  Η λογική του ERASE-S, οι στόχοι, η δομή και η θεματολογία του

11:30 – 12:00                  Αντιμέτωποι/ες με ένα αγχωτικό γεγονός: Άσκηση νοερής απεικόνισης και μοίρασμα της εμπειρίας  (EE)

12:00 – 12:30                 Το μοντέλο MOSTBASIC ως στρατηγική αντιμετώπισης αγχογόνων

καταστάσεων

12:30 – 12:45                  Διάλειμμα για καφέ 

12:45 – 12:55                  S.O.S. και  Σάρωση Σώματος (Body Scan) (SL)    

12:55 – 13:35                  Χρωματισμός ανθρώπινης φιγούρας και μοίρασμα της εμπειρίας (στη μικρή ομάδα) (EE)

13:35 – 14:00                  Το σώμα κρατάει το σκορ

14:00 – 14:15                  Σωματικό εκκρεμές (SL)

 

(IBA 1) In Between Assignment 1– Vagal breathing, mindfulness and body scan =

Ανάθεση Εργασίας 1: διαφραγματική αναπνοή, ενσυνειδητότητα και σκανάρισμα σώματος

ΛΗΞΗ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ

ΕΝΑΡΞΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΕ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΕΣ SUMMER SCHOOL (ΜΕΡΟΣ Α)

 

14:15 – 14:45                  Διάλειμμα για μεσημεριανό γεύμα

14:45 – 15:00                  Βιοενεργειακές ασκήσεις απελευθέρωσης στρες (SL)

15:00 – 15:30                  ERASES: Ενότητες #1 και #2

15:30 – 16:00                  Ερευνητικά πρωτόκολλα για το ERASE- S και κίνητρα σε εκπαιδευτικούς

 

2η ΗΜΕΡΑ – Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2022

ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ

09:00 – 09:15                  Ανατροφοδότηση Ανάθεσης Εργασίας 1

09:15 – 09:25                  S.O.S με έμφαση στα συναισθήματα (SL*)

09:25 – 09:40                  Παντομίμα συναισθημάτων (EE*)

09:40 – 10:15                  Μοίρασμα συναισθημάτων και οι  τρόποι διαχείρισής τους (μικρή ομάδα) (ΕΕ)

10:15 – 10:30                  Η σημασία των συναισθημάτων

10:30 – 10:45                  Διάλειμμα για καφέ

10:45 – 11:00                  Διαλογισμός «φύλλα στο ποτάμι» (SL)

11:00 – 1 1:30 Το μοντέλο BEST και η αντιπαράθεση στις σκέψεις

11:30 – 12:00                  Αντιπαράθεση στις αρνητικές σκέψεις (σε ζεύγη) (EE)

12:00 – 12:15                  Συζήτηση της άσκησης «αντιπαράθεση στις αρνητικές σκέψεις»

12:15 – 12:30                  Ασκήσεις μυϊκής χαλάρωσης  (SL)

12:30 – 12:45                  Διάλειμμα για καφέ            

12:45 – 12:55                  Εντοπισμός πιθανών απειλών και αναγνώριση των συνοδών σωματικών συμπτωμάτων, σκέψεων  και συναισθημάτων

12:55 – 13:45                  Πιθανές απειλές: Εργασία στην μικρή ομάδα (EE)

13:45 – 14:00                  Αντιμετώπιση των φόβων

14:00 – 14:15                  Απευαισθητοποίηση (SL)

 

(IBA 2)  In Between Assignment –Safe place imagery, dear person meditation and self-compassion Q =

Ανάθεση Εργασίας 2: Εικόνα «Ασφαλές Μέρος», διαλογισμός «Αγαπημένο Πρόσωπο» και Ερωτηματολόγιο Αυτοσυμπόνιας

 

ΛΗΞΗ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ

ΕΝΑΡΞΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΕ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΕΣ SUMMER SCHOOL (ΜΕΡΟΣ Β)

 

14:15 – 14:45           Διάλειμμα για μεσημεριανό γεύμα

14:45 – 15:00            Πώς εμπλέκουμε ενεργητικά μαθητές/ριες και εκπαιδευτικούς στην εξάσκηση

15:00 – 15:45           ERASES: Ενότητες #8 και #9

15:45 – 16:00           Διαλογισμός «Αγαπημένο Πρόσωπο» (SL)

3η ΗΜΕΡΑ – Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2022

ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ

09:00 – 09:10                  Ανατροφοδότηση Ανάθεσης Εργασίας 2

09:10 – 09:20                  Αυτο-επίκριση

09:20 – 10:00                  Γνωριμία με τον επικριτικό μας εαυτό (μικρή ομάδα)  (ΕΕ)

10:00 – 10:15                  Αυτο-συμπόνια και ερωτηματολόγιο της αυτο-συμπόνοιας

10:15 – 10:45                  Διαλογισμός «Στοργική Καλοσύνη» (SL)

10:30 – 10:45                  Διάλειμμα για καφέ        

10:45 – 1 1:45                 Εργασία πάνω στο πένθος / θρήνο  μέσω της συγγραφής γραφής επιστολών και του μοιράσματος κατά ζεύγη  (EE)

11:45 – 12:15                  Ομαλοποίηση των αντιδράσεων πένθους

12:15 – 12:30                  Τεχνική Σταθεροποίησης –Διαλογισμός «το Βουνό» (SL)

12:30 – 12:45                  Διάλειμμα για καφέ

12:45 – 13:00                  Ο ρόλος του θυμού και της ενεργητικής διεκδικητικότητας

13:00 – 13:30                  Παιχνίδια ρόλων: Καταστάσεις πρόκλησης θυμού (μικρή ομάδα) (ΕΕ)

13:30 – 13:45                  Συζήτηση της εμπειρίας της άσκησης στην ολομέλεια

13:45 – 14:15                  «Ναι-Όχι» – ομαδική άσκηση (ΕΕ)

 

ΛΗΞΗ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ

ΕΝΑΡΞΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΕ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΕΣ SUMMER SCHOOL (ΜΕΡΟΣ Γ)

 

14:15 – 14:45                  Διάλειμμα για μεσημεριανό γεύμα

14:45 – 15:15                  Άσκηση «Κοινωνικό Άτομο»  (EE)

15:15 – 15:45                  ERASES: Ενότητες #15 και #16

15:45 – 16:00                  Ερωτήσεις και Απαντήσεις εφ’ όλης της ύλης

*SL – Εξάσκηση σε Δεξιότητα (Skill Learned)

*EE – Βιωματική Άσκηση (Experiential Exercise)

2o SUMMER SCHOOL: ERASE-S – Greece (ΛΙΜΝΗ ΕΥΒΟΙΑΣ)

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

1η ΗΜΕΡΑ – Δευτέρα 5η Σεπτεμβρίου 2022

09:00 – 09:10 Οι απαραίτητες συστάσεις γνωριμίας και σύντομη παρουσίαση των θεμάτων του διήμερου εργαστηρίου
09:10 – 09:20 Η εξέλιξη και η τριμερής δομή του εγκεφάλου
09:20 – 09:35 Τα τρία συστήματα ρύθμισης συναισθημάτων και ο τρόπος που διαχειρίζονται τη ζωή μας
09:35 – 09:45 Πώς ο Homo Sapiens αντιμετωπίζει το άγχος και γιατί οι ζέβρες δεν έχουν έλκος;
09:45 – 09:55 Γιατί ο εγκέφαλός μας μάς δημιουργεί διαρκώς προβλήματα προς επίλυση;
09:55 – 10:05 Πώς ενεργοποιούμε το καταπραϋντικό σύστημα του σώματός μας;
10:05 – 10:10 Εξάσκηση στη διαφραγματική αναπνοή (SL*)
10:10 – 10:20 Γιατί η Ενσυνειδητότητα (Μindfulness) μπορεί να μας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε καλύτερα το άγχος
10:20 – 10:30 S.O. S – Εξάσκηση στο Mindfulness (SL)
10:30 – 10:45 Διάλειμμα για καφέ             
10:45 – 10:55 S.O.S. και  Σάρωση Σώματος (Body Scan) (SL)
10:55 – 11:05 Το συνεχές του στρες και τα σημάδια του φυσιολογικού στρες και του  τραυματικού στρες
11:05 – 11:15 Φαινομενολογία των τραυματισμένων παιδιών
11:15 – 11:30 Μετατραυματική συμπτωματολογία και παράγοντες κινδύνου για την ανάπτυξη διαταραχών που σχετίζονται με το άγχος
11:30 – 11:45 Η λογική του ERASE-S, οι στόχοι, η δομή και η θεματολογία του
11:45 – 12:15 Το μοντέλο MOST-BASIC στις στρατηγικές αντιμετώπισης αγχογόνων καταστάσεων
12:15 – 12:30 Ασκήσεις μυϊκής χαλάρωσης  (SL)
12:30 – 12:45 Διάλειμμα για καφέ   
12:45 – 13:00 Σωματικό εκκρεμές (SL)
13:00 – 13:30 Μοίρασμα συναισθημάτων και οι  τρόποι διαχείρισής τους (μικρή ομάδα) (ΕΕ*)
13:30 – 13:45 Το σώμα κρατάει το σκορ
13:45 – 14:15 Διαλογισμός R.A.I.N (Βροχή) (SL)

(IBA 1) In Between Assignment 1– Vagal breathing, mindfulness and body scan =

Ανάθεση Εργασίας 1: διαφραγματική αναπνοή, ενσυνειδητότητα και “σάρωση” σώματος

2o SUMMER SCHOOL: ERASE-S – Greece (ΛΙΜΝΗ ΕΥΒΟΙΑΣ)

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

2η ΗΜΕΡΑ – Τρίτη 6η Σεπτεμβρίου 2022

09:00 – 09:15 Ανατροφοδότηση Ανάθεσης Εργασίας
09:15 – 09:25 Ενσυνειδητότητα και απελευθέρωση των σκέψεων – Διαλογισμός «φύλλα στο ποτάμι» (SL)
09:25 – 09:50 Το μοντέλο BEST και η αντιπαράθεση στις σκέψεις
09:50 – 10:15 Αντιπαράθεση στις αρνητικές σκέψεις (σε ζεύγη) (EE)
10:15 – 10:30 Συζήτηση της άσκησης «αντιπαράθεση στις αρνητικές σκέψεις»
10:30 – 10:45 Διάλειμμα για καφέ
10:45 – 10:55 Διαλογισμός «Αγαπημένο Πρόσωπο» (SL)
10:55 – 11:05 Αυτό-επίκριση
11:05 – 11:30 Γνωριμία με τον επικριτικό μας εαυτό (μικρή ομάδα)  (ΕΕ)
11:30 – 11:45 Συζήτηση της εμπειρίας της άσκησης στην ολομέλεια
11:45 – 12:15 Αυτο-συμπόνια και ερωτηματολόγιο της αυτο-συμπόνοιας
12:15 – 12:30 Διαλογισμός «Στοργική Καλοσύνη» (SL)
12:30 – 12:45 Διάλειμμα για καφέ          
12:45 – 13:00 Ο ρόλος του θυμού και της ενεργητικής διεκδικητικότητας
13:00 – 13:30 Παιχνίδια ρόλων: Καταστάσεις πρόκλησης θυμού (μικρή ομάδα) (ΕΕ)
13:30 – 13:45 «Ναι-Όχι» – ομαδική άσκηση (ΕΕ)
13:45 – 14:00 Ο εαυτός που τα καταφέρνει (SL)

 

*SL – Εξάσκηση σε Δεξιότητα (Skill Learned)

*EE – Βιωματική Άσκηση (Experiential Exercise)

 

[1] Berger, R., & Manasra, N. (2005). Enhancing resiliency among students experiencing stress (ERASE-STRESS CHERISH): A manual for teachers. Tel Aviv: Natal, Trauma Center for Victims of terror and War (Hebrew).

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του palmosev.gr

Για τις ειδήσεις της Εύβοιας κι όχι μόνο εμπιστευτείτε το palmosev.gr



Αφηστε ενα σχολιο

Η παρούσα φόρμα συλλέγει το όνομα σας και την ηλεκτρονική σας διεύθυνση, ώστε να μπορέσουμε να απαντήσουμε στο σχόλιο σας. Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε το Privacy Policy της ιστοσελίδας μας.

error: