Home > Πολιτισμος - Κοινωνικα > Η ρίζα του προβλήματος

Η ρίζα του προβλήματος


There are no slides in this slider.



There are no slides in this slider.


της Σοφιάννας Μάστορη

 

Οι τελειόφοιτοι Λυκείου της χρονιάς 2011 αναμένουν με αγωνία τα αποτελέσματα καθώς οι βάσεις θα ανακοινωθούν στο τέλος του μήνα. Αυτό όμως που τους προβληματίζει περισσότερο είναι αβεβαιότητα του μέλλοντος. Τα ποσοστά ανεργίας ανεβαίνουν και οι θέσεις εργασίας είναι δυσανάλογες με τον αριθμό πτυχιούχων και κατά πολύ λιγότερες. Γι’ αυτό όλο και περισσότεροι νέοι κατευθύνονται προς το εξωτερικό αναζητώντας ένα καλύτερο μέλλον.

Άρα θα πρέπει όλοι μας και κυρίως οι πολιτικοί, να αναρωτηθούμε γιατί συμβαίνει αυτό. Γιατί η Ελλάδα χάνει ένα μεγάλο αριθμό από την πιο σημαντική μερίδα του πληθυσμού της, τους νέους;

 

Η ρίζα του προβλήματος αυτού και η απάντηση στην παραπάνω ερώτηση νομίζω πως είναι το εκπαιδευτικό σύστημα και η έλλειψη οργάνωσης. Σκοπός της εκπαίδευσης πρέπει να είναι η καλλιέργεια των νέων και η μετάδοση σε αυτούς μιας καλύτερης παιδείας. Πιστεύω όμως, πως αυτό δεν επιτυγχάνεται καθώς οι νέοι σήμερα λαμβάνουν συσσωρευμένες πληροφορίες στη βάση ενός βαθμοθηρικού και γνωσιοκεντρικού συστήματος. Αυτό ακριβώς το αποτέλεσμα έχουν οι Πανελλαδικές εξετάσεις. Είναι ένα απάνθρωπο σύστημα που αναγκάζει τους μαθητές να δουλεύουν σκληρά, να εξαντλούνται σωματικά και ψυχικά και το αποτέλεσμα αυτού είναι η επιφανειακή γνώση χωρίς την αναγκαία εμβάθυνση. Δεν θα πρέπει να είναι κριτήριο για την ένταξη ενός μαθητή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση η ικανότητά του να διαβάζει ατελείωτες ώρες, να ακολουθεί ένα εξαντλητικό πρόγραμμα, να έχει ελάχιστο έως μηδαμινό ελεύθερο χρόνο και να χάνει στιγμές από τη ζωή του. Γιατί αυτό απαιτείται για την επιτυχία ενός μαθητή και την ένταξή του σε κάποια ανώτερη σχολή. Συνεπώς είναι ανάγκη να γίνει μία μεγάλη αλλαγή και αυτό επιχειρείται, καθώς αναμένουμε όλοι την ανακοίνωση του νέου εκπαιδευτικού συστήματος. Θα καταργηθούν άραγε οι πανελλαδικές εξετάσεις; Ποιο θα είναι το νέο κριτήριο για την εισαγωγή στο τελευταίο στάδιο της εκπαίδευσης; Θα είναι αποτελεσματικό;

Η άλλη μεριά του προβλήματος όπως ανέφερα πιο πάνω, είναι η έλλειψη οργάνωσης. Πολλά σχολεία δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο εξοπλισμό όπως γυμναστήρια, γήπεδα, υπολογιστές, εργαστήρια. Οι μαθητές δεν έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν στην πράξη αυτά που μαθαίνουν στην θεωρία, να έρθουν κοντά σε αυτό που διαπραγματεύονται κάθε φορά. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας μας, δημιουργούν όλο και περισσότερα προβλήματα στο εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει χωρίς την έκδοση καινούριων βιβλίων, η οποία είναι απαραίτητη αφού η ύλη των μαθημάτων έχει αλλάξει σημαντικά.

Καθώς η παιδεία είναι η βάση της ανάπτυξης κάθε χώρας, το Κράτος πρέπει να μεριμνήσει και να βάλει σε σειρά προτεραιότητας το σύστημα της εκπαίδευσης. Επιπλέον οι νέοι οφείλουν να συμβάλουν δραστικά στην προσπάθεια βελτίωσής της, γιατί ο λαός μας έχει τα απαραίτητα εφόδια για την επιτυχία. Το μόνο που λείπει είναι η οργάνωση, όχι μόνο στην εκπαίδευση αλλά και σε όλους τους τομείς.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του palmosev.gr

Για τις ειδήσεις της Εύβοιας κι όχι μόνο εμπιστευτείτε το palmosev.gr



error: