Home > Hot ! > Εκλογική μάχη όχι σταυρό – σταυρό, αλλά like – like!

Εκλογική μάχη όχι σταυρό – σταυρό, αλλά like – like!

 

Γράφει η Πάρη Ντελκή

Εκπαιδευτικός – Δημοσιογράφος

 

 

Ο τρόπος διενέργειας της εκλογικής μάχης έχει αλλάξει μέσα στο χρόνο τόσο πολύ όπως κι οι ισορροπίες ή ανισορροπίες που δημιουργεί.

Κορωνίδα της ενημέρωσης ήταν ο έντυπος Τύπος με  το ραδιόφωνο να ακολουθεί με λιγότερες και στοχευμένες ειδήσεις  ανάμεσα στη μουσική. Η τηλεόραση απέκτησε κι αυτή ένα μεγάλο μερίδιο στο κομμάτι της ενημέρωσης – υπερπαραγωγής διανθισμένο με «πιπεράτα» νέα ή εντυπωσιακά video.

Την τελευταία δεκαετία το τοπίο διαφοροποιείται σταδιακά, όπως και οι χρήστες του διαδικτύου που αυξάνονται με ιλιγγιώδη  ρυθμό και πρωταγωνιστή τις νεώτερες ηλικίες και ακολουθούσες τις μεγαλύτερες.

Έτσι σήμερα ο τρόπος της ενημέρωσης όμως έχει μπερδευτεί κυριολεκτικά με την κοινωνική προβολή κι έτσι η είδηση, το γεγονός, εμπεριέχεται ή δεν εμπεριέχεται, ανάμεσα σε πλήθος αναρτήσεων, φωτογραφικών ενσταντανέ, με συνταγές μαγειρικής, απαθανάτιση νεαρών στο μπάνιο ενός καφέ, ειδοποιήσεις για την κατάστασή της υγείας μας, επαγγελματική αλλά και πολιτική προβολή, πολλές φορές από τους ίδιους τους …υποψήφιους!

Έτσι λοιπόν ο κάθε υποψήφιος Ευρωβουλευτής, Περιφερειάρχης, Δήμαρχος, αντιστοίχως σύμβουλος στην Περιφέρεια στον Δήμο, στο τοπικό Συμβούλιο, έγινε …άσσος στις  αναρτήσεις στο κοινωνικό δίκτυο και απαριθμεί τις δράσεις του στο face book συχνότερα, στο twitter κυρίως από εμπλεκόμενους στην κεντρική πολιτική σκηνή και πολύ λιγότερο σε άλλα δίκτυα, όπως το LinkedIn, instagram κα.

Παράλληλα αξίζει να σημειωθεί πως στα πλαίσια της αλληλεπίδρασης, πολλές φορές τα σχόλια με την «τζάμπα» κριτική την εμπάθεια και το bullying ξεπερνούν και την πιο ζωηρή φαντασία.

Τι κάνουμε απέναντι σε αυτό;

Αυτό που η google ονομάζει ψηφιακή ευημερία! Ο τρόπος διαχείρισης της τεχνολογίας με …μέτρο. Για την δική μας πια ποιότητα ζωής, η διαχείριση της ψηφιακής ενασχόλησης επείγει να συντονιστεί με την συμβατική καθημερινότητα. Ο χρόνος που σπαταλάμε πια απέναντι στην κάθε οθόνη είναι πολύ περισσότερος από αυτόν που αντιλαμβανόμαστε.

Κι ο τρόπος της διαμόρφωσης γνώμης για το τι θα ψηφίσουμε ή όχι, δεν έχει ασφαλώς να κάνει με τον καταιγισμό των αναρτήσεων – φωτογραφιών – υποψηφίων, στο κοινωνικό δίκτυο.

Τα  like τα μετρούν οι πιτσιρικάδες για να αυτοπραγματώνονται στην εφηβεία τους, όχι οι υποψήφιοι για να απεικονίσουν ψηφοφόρους.

Άλλωστε οι κύριες ηλικίες που προσέρχονται στην κάλπη δεν είναι και ξεφτέρια στο face book!

Και για να μην ξεχνιόμαστε το μεγάλο like θα πέσει στην κάλπη. Από όσους πάνε κι από όσους …τηρήσουν το λόγο τους, σε όσους έχουν δεσμευτεί!

Αφηστε ενα σχολιο

Η παρούσα φόρμα συλλέγει το όνομα σας και την ηλεκτρονική σας διεύθυνση, ώστε να μπορέσουμε να απαντήσουμε στο σχόλιο σας. Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε το Privacy Policy της ιστοσελίδας μας.

error: