Τοποθέτηση του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Εύβοιας και πρώην Υπουργού Βαγγέλη Αποστόλου, κατά τη συζήτηση του σ/ν του Υπουργείου Οικονομικών: «Κύρωση: α) της από 25.09.2019 Π.Ν.Π. «Επείγουσα ρύθμιση για την απαλλαγή από την υποχρέωση απόδοσης του φόρου διαμονής» (Α΄ 142), β) της από 30.09.2019 Π.Ν.Π. «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών, Οικονομικών και Υγείας» (Α΄ 145), γ) της από 04.10.2019 Π.Ν.Π. «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας» (Α΄ 150) και άλλες διατάξεις».
«Αρχίζω την τοποθέτησή μου με την εκπρόθεσμη τροπολογία που κατέθεσε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με αριθμό 86 προκειμένου να εξυπηρετήσει ένα συγκεκριμένο συνεταιρισμό.
Είναι αντισυνταγματική γιατί η νομοθετική εξουσία αμφισβητεί απροκάλυπτα τη δικαστική.
Πιο συγκεκριμένα παρακάμπτει την απόφαση 1968/2019 του Συμβουλίου Επικρατείας, που εκδόθηκε πριν λίγες ημέρες και απέρριπτε την προσφυγή του συγκεκριμένου Συνεταιρισμού κατά της λύσης του, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Και με την τροπολογία που κατέθεσε ο Υπουργός τροποποιεί το νόμο διευκολύνοντας κάποιους να μεταβιβάσουν τη συνεταιριστική περιουσία του σε τρίτους αφού η λειτουργία τους δε θα διέπεται πλέον από τις συνεταιριστικές αρχές και τον νόμο 4384/2016.
Φαίνεται ότι αυτά που δεν πέτυχε ο συνεταιρισμός με την προσφυγή του με τον κ. Γεραπετρίτη ως Δικηγόρο έρχεται και τα πετυχαίνει με την τροπολογία του ο κ. Υπουργός. Είναι δυνατόν κύριοι Υπουργοί όταν χάνονται υποθέσεις να τροποποιούνται οι Νόμοι; Ανακαλέστε λοιπόν αμέσως τη συγκεκριμένη τροπολογία. Βεβαίως δείχνει και τον τρόπο που σκέφτεται να αντιμετωπίσει τα προβλήματα του αγροτικού χώρου ο συγκεκριμένος Υπουργός.
Θα σταθώ ιδιαίτερα και στα άρθρα που αφορούν σε παρατάσεις εφαρμογής ρυθμίσεων στο δασικό χώρο. Το πρώτο για την προσαρμογή των δασικών συνεταιρισμών στις διατάξεις του ν. 4423/2016 .και το δεύτερο για την παράταση στους δασικούς χάρτες. Συμφωνώ με την παράταση. Δεν θα φτάσει όμως ούτε αυτό το εξάμηνο, ούτε κι άλλα εξάμηνα, όχι μόνο γιατί δεν έχει γίνει τίποτα ως τώρα, αλλά και γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα να γίνει. Και εξηγώ:
Ας πάρουμε μία από τις απαραίτητες διαδικασίες που πρέπει να γίνουν εντός της νέας προθεσμίας:
Τα προς ένταξη μέλη στο Συνεταιρισμό πρέπει να αποκτήσουν την ιδιότητα του δασεργάτη, δηλαδή πιστοποιητικό δεξιότητας στις δασικές εργασίες από τη Δασική Υπηρεσία .Πως υλοποιούσαμε εμείς ως Κυβέρνηση αυτή την προϋπόθεση;
Εδώ και 2 οχτάμηνα εκπαιδεύουμε στην πρόληψη με ευθύνη των Δασικών Υπηρεσιών 5.000 ανέργους των παραδασόβιων περιοχών μέσα από ένα κοινωφελές πρόγραμμα του ΟΑΕΔ με στόχο να έχουμε όσο γίνεται περισσότερους δασεργάτες.
Τι κάνατε εσείς τώρα; Τώρα μάλιστα που τα Δασαρχεία πήραν οδηγίες για να προχωρήσουν στην υλοποίηση της δέσμευσης του προγράμματος για τη χορήγηση του πιστοποιητικού; Δεν προχωράτε στη παράταση της απασχόλησής τους. Και δυστυχώς όταν ξεκινήσει η επόμενη αντιπυρική περίοδος δεν θα έχουμε στην πιο απαραίτητη δασική εργασία, που είναι η πρόληψη, αυτούς που εκπαιδεύσαμε για το σκοπό αυτό.
Η ευθύνη σας είναι τεράστια. Δεν έδειξε το Υπουργείο Περιβάλλοντος κανένα ενδιαφέρον για την αξιοποίηση αυτών των ανθρώπων.
Κι έρχομαι στους δασικούς χάρτες.
Ανέδειξαν προβλήματα που κρύβονται κάτω από το χαλί, από την απελευθέρωση της χώρας μας μέχρι σήμερα, προβλήματα που σχετίζονται με τις μορφές, το χαρακτήρα, τις χρήσεις γης και εμμέσως με το ιδιοκτησιακό καθεστώς. Βεβαίως και είναι υψίστης σημασίας η κατάρτιση των δασικών χαρτών, αλλά η μέχρι σήμερα διαδικασία επικύρωσε μεν μερικώς τα υπάρχοντα δάση, που βέβαια προστατεύονται και χωρίς τους χάρτες , αλλά ανέδειξε εκατοντάδες χιλιάδες προβλήματα, τα οποία στο σύνολό τους δεν έχουν αντιμετωπιστεί.
Και οι λόγοι βασικά είναι τρείς: ο πρώτος η αδυναμία στήριξης των σχετικών Επιτροπών ,που προσφεύγουν οι πολίτες, από τη Δασική Υπηρεσία που είναι πλήρως αποδεκατισμένη, ο δεύτερος η απροθυμία των πολιτών να προσφύγουν στις Επιτροπές – δεν μπορεί να καταλάβει ο αγρότης ότι το ελαιοπερίβολο που κληρονόμησε από το παππού του, το πατέρα του είναι δασικού χαρακτήρα έκταση κι ως τέτοια υπόκειται στο τεκμήριο κυριότητας του Δημοσίου – και ο τρίτος ο πιο δύσκολος, είναι ότι κατέρρευσε στο ΣτΕ ο τρόπος που επιχειρήθηκε να λυθούν τα προβλήματα. Όλες οι διαδικασίες από τις εξαγορές μέχρι τις οικιστικές πυκνώσεις κρίθηκαν αντισυνταγματικές.
Ανακοίνωσε πρόσφατα ο Υπουργός ότι στόχος του είναι να θεωρηθούν και να αναρτηθούν οι Δασικοί Χάρτες εντός του Ιανουαρίου του 2020 και για το υπόλοιπο 50% της χώρας, ώστε να υπάρχουν μερικώς κυρωμένοι χάρτες, για όλες τις περιοχές.
Η ανάρτηση είναι σωστή γιατί αναδεικνύει τα προβλήματα, το ζήτημα είναι πως η μερική κύρωση αποφεύγει τη λύση, όπως και η υπάρχουσα με τις διαδικασίες που ακολουθούνται.
Θα χρειαστούν πολλές δεκαετίες.
Εστί όμως, όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση, μετά τις αποφάσεις του ΣτΕ και προκειμένου να μην χαθεί η ευκαιρία η χώρα να ολοκληρώσει και να κυρώσει τους δασικούς χάρτες, πρέπει να δοθούν λύσεις. Λύσεις υπάρχουν, θέλουν δουλειά, μεθόδευση και διάλογο με όλη την κοινωνία και τις δομές του κράτους και της Δικαιοσύνης.
Για παράδειγμα, στους δασωθέντες αγρούς μπορούμε να απεμπλέξουμε το ιδιοκτησιακό από την μορφή, αφού ούτως ή άλλως το ίδιο το Δημόσιο δέχεται ότι η έκταση το 1945 ήταν αγροτική και κατά συνέπεια δεν είναι δημόσια.
Υπήρξε από πλευράς της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ συγκεκριμένη ρύθμιση προς αυτή την κατεύθυνση. Όπως υπήρξε πρόταση για ρύθμιση και για τις χορτολιβαδικές εκτάσεις των νησιώτικων και παραθαλάσσιων περιοχών
Μπορούμε να βρούμε λύσεις…
Εμείς θέλουμε το έργο ορόσημο για τη χώρα μας να ολοκληρωθεί, για να αποκτήσει το βασικό εργαλείο που προστατεύει το περιβάλλον, κατοχυρώνει την δημόσια περιουσία και δημιουργεί καθαρό ορίζοντα για όποιον ενδιαφέρεται να επενδύσει στη χώρα μας με καθαρούς όρους.»
Τα άρθρα που δημοσιεύονται εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του palmosev.gr
Για τις ειδήσεις της Εύβοιας κι όχι μόνο εμπιστευτείτε το palmosev.gr