Την θέση που πρέπει να πάρει επιτέλους η Εύβοια στη νησιωτική πολιτική της χώρας όρισε και διεκδίκησε η Πρόεδρος του Επιμελητηρίου μας κα Παρασκευή Αγιοστρατίτη, στην Εκδήλωση Διευρυμένης Συζήτησης με θέμα ΄΄ Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική́ και Νησιωτικός Χώρος ΄΄ που πραγματοποιήθηκε στην Κύμη την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2019, στα πλαίσια των Διευρυμένων Περιφερειακών Διάλογων ΕΣΠΑ 2021-2027.
Η Πρόεδρος του Επιμελητηρίου μας, παρουσία της Γενικής Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κας Χριστιάνας Καλογήρου, του Ειδικού Συμβούλου κ. Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Κουτουλάκη Εμμανουήλ και του Αντιπεριφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας κ. Γιώργου Κελαΐδίτη, προσδιόρισε με κάθε σαφήνεια το ρόλο που πρέπει να έχει η Εύβοια στον ελλαδικό χώρο ως νησιωτική περιοχή. Το ρόλο που πρέπει να της αποδώσει η πολιτεία ως έναν τόπο που πιστοποιεί την καθημερινή νησιωτική πραγματικότητα των κατοίκων του με τη λειτουργία 4 πορθμειακών γραμμών και 3 ακτοπλοϊκών. Ως έναν τόπο, με όλα τα χαρακτηριστικά εκείνα που προσδιορίζουν την έννοια της νησιωτικότητας, δηλ. των προβλημάτων ανάπτυξης, με κυριότερο την απομόνωση, η οποία αναδύει χαρακτηριστικά όπως : 1. Υψηλότερο κόστος μετακίνησης των κατοίκων. 2. Υψηλότερο κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων και προϊόντων. 3. Χαμηλότερο επίπεδο παροχής υπηρεσιών υγείας και κοινωνικής πρόνοιας.
Η κα Αγιοστρατίτη έθεσε υπόψιν των κυβερνητικών εκπροσώπων ότι η Εύβοια θα πρέπει επιτέλους να τύχει εκείνων των αναπτυξιακών κινήτρων που έχουν θεσπιστεί στις νησιωτικές περιοχές της χώρας. Θα πρέπει μετά από ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα κατά το οποίο παραμελήθηκε από την κεντρική εξουσία – μένοντας έξω από προγράμματα στήριξης υποδομών τόσο των νησιωτικών όσο και των ηπειρωτικών περιοχών – να μπει και αυτή στο χάρτη της ανάπτυξης, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι αυτό θα αποτελέσει στο εξής μόνιμο αίτημα του Επιμελητηρίου μας.
Στο πλαίσιο αυτό έθεσε ως αρχικά αιτούμενα Μέτρα για την ανάπτυξη της Εύβοιας, τα εξής :
Ένταξη της Εύβοιας στο Μεταφορικό Ισοδύναμο.
Να ενταχθεί η Εύβοια στο καθεστώς μεταφορικού ισοδυνάμου με την τροποποίηση του Νόμου, αφού από την 1η Ιανουαρίου 2019 το μέτρο (δηλαδή το Μ.Ι) τίθεται σε πλήρη λειτουργία σε όλα τα νησιά της Επικράτειας πλην Κρήτης, Εύβοιας και Λευκάδας. Ο Νόμος θεωρεί κατ’ αρχήν την Εύβοια ως νησί και στη συνέχεια την εξαιρεί.
Σύνδεση της Εύβοιας με τις Κυκλάδες.
Να μπει η σύνδεση της Εύβοιας με τις Κυκλάδες στο δίκτυο των επιδοτούμενων γραμμών διότι εξυπηρετεί σημαντικά την μετακίνηση τόσο επιβατών όσο και εμπορευμάτων και προϊόντων, με άμεση τροποποίηση της σχετικής νομοθεσίας.
Έργα για την ανάπτυξη του Λιμανιού στο Μαντούδι
• Επιβατικός σταθμός.
• Αναβάθμιση του οδικού δικτύου Χαλκίδα – Μαντούδι.
• Αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας του λιμανιού / Σύνδεση με Θεσσαλονίκη.
• Στην Ε65 πινακίδα να προστεθεί ένδειξη λιμανιών Εύβοιας.
Έργα για την ανάπτυξη του Λιμανιού στην Κύμη
• Αναβάθμιση του Λιμανιού.
• Σύνδεση με Λέσβο, Λήμνο, Χίο, Σμύρνη.
• Αναβάθμιση του οδικού δικτύου Χαλκίδα – Κύμη.
Λειτουργία Υδατοδρομείων
Να λειτουργήσουν σύγχρονα συγκοινωνιακά δίκτυα με ενθάρρυνση και ενίσχυση της χρησιμότητας πολλαπλών και συγχρόνων μέσων εκτός της ακτοπλοΐας όπως υδροπλάνων και ελικοπτέρων, για την κάλυψη ειδικών αναγκών των πολιτών των επισκεπτών και των τουριστών.
Πλέον αυτών, η κα Αγιοστρατίτη κατάθεσε την χαρά της για την παρουσία της Γενικής Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κας Χριστιάνας Καλογήρου, εκτιμώντας ιδιαίτερα το γεγονός ότι η Γ.Γ. βρέθηκε και πάλι κοντά στην Εύβοια μετά την πρόσφατη συμμετοχή της στην 46η Γενική Συνέλευση του ΕΟΑΕΝ στη Χαλκίδα, τονίζοντας ότι η συνεχής παρουσία της αποδεικνύει συνέπεια στο λόγο και στο έργο της. Κατέθεσε επίσης την μέγιστη ικανοποίηση της για την συμμετοχή εκπροσώπων του ΕΟΑΕΝ – για πρώτη φορά – στην σύνθεση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), υπογραμμίζοντας ότι η εκπροσώπηση του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών στο Σ.Α.Σ. είναι εξαιρετικά σημαντική για την νησιωτική Ελλάδα, διότι θα έχει πλέον Φωνή. Χαρακτηριστικά ανέφερε : << Τώρα πια οι νησιώτες επιχειρηματίες που βιώνουν την κατάσταση της ελληνικής ακτοπλοΐας, μπορούν και είναι σε θέση με τεκμηριωμένες προτάσεις να συμβάλουν στην βελτίωση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων των νησιών με τον ηπειρωτικό κορμό, αλλά και μεταξύ τους, στον εξορθολογισμό του δικτύου και του θεσμικού πλαισίου, ώστε να διασφαλιστεί η εδαφική συνέχεια της χώρας και το ακτοπλοϊκό μεταφορικό έργο από και προς όλους τους προορισμούς της νησιωτικής Ελλάδας >>.
Στην εν λόγω Διευρυμένη Συζήτηση, ο Εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου στην ΚΕΕΕ, κ. Γιάννης Γεροντίτης, με αφετηρία του γεγονότος ότι η ακτογραμμή στο Νομό μας αποτελεί το σημαντικότερο πλεονέκτημα του τουριστικού μας προϊόντος και συνεπώς η αξιοποίηση του πρέπει να αποτελεί από τις πρώτες προτεραιότητες, κατέθεσε προτάσεις για το νέο ΄΄ Νόμο για τον Αιγιαλό και την Παραλία ΄΄ , με κατεύθυνση την άνοδο της τουριστικής κίνησης των τοπικών οικονομιών.
Επίσης η Πρόεδρος του Εμπορικού Τμήματος του Επιμελητηρίου και Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αλιβερίου, κα Κόλλια-Βότση Σοφία, έθεσε τις βασικές προτεραιότητες για την ανάπτυξη της περιοχής που εκπροσωπεί, όπως :
– Tην αναβάθμιση του Λιμανιού του Καράβου μέσα από τη δημιουργία ενδεδειγμένων υποδομών με κυριότερο προσανατολισμό την προσέλκυση τουριστικών σκαφών.
– Την επαναλειτουργία της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας με την Αττική όπως λειτουργούσε πριν χρόνια, προς όφελος της επιχειρηματικότητας και ιδίως του τουριστικού Τομέα.
Τα άρθρα που δημοσιεύονται εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του palmosev.gr
Για τις ειδήσεις της Εύβοιας κι όχι μόνο εμπιστευτείτε το palmosev.gr