Λάβαμε και δημοσιεύουμε την εξής ομιλία το Σ.Κεδίκογλου από την Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων:
Παρασκευή, 22 Ιουλίου 2016
Σίμος Κεδίκογλου: Πάλι καλά που δεν πληρώνουμε κιόλας για να πάρουν τους σιδηρόδρομους
Με το ρητό «κάλιο αργά παρά ποτέ» σχολίασε ο Σίμος Κεδίκογλου υπεύθυνος Τομέα Ναυτιλίας της Ν.Δ, βουλευτής Ευβοίας το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχετικά με την εναρμόνιση της νομοθεσίας με την Κοινοτική Οδηγία για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής, σημειώνοντας, ότι δεν αναφέρεται τόσο στην καθυστερημένη υιοθέτηση της Κοινοτικής Οδηγίας, αλλά στο γεγονός, ότι ανοίγεται, επιτέλους, η προοπτική να αποκτήσουμε σύγχρονους ανταγωνιστικούς σιδηρόδρομους. Τόνισε, επίσης, ότι η περίπτωση των ελληνικών σιδηρόδρομων αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα του αποτυχημένου οικονομικού μας μοντέλου, του μοντέλου του κρατικοδίαιτου καπιταλισμού, καθώς το αποτέλεσμα που έφερε, είναι το να έχουμε μία ακόμα χρεοκοπημένη κρατική επιχείρηση, που αποδεικνύει για άλλη μια φορά πόσο κακός επιχειρηματίας είναι το κράτος. Όπως είπε: « Ένας καίριος τομέας μεταφορών ουσιαστικά εξουδετερώθηκε στην Ελλάδα. Το 1% των μεταφορών εμπορευμάτων γίνεται με σιδηρόδρομο, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι 25% με 30%. Αυτό δημιούργησε στρεβλώσεις που έκαναν ευρύτερα ακριβότερες τις μεταφορές μας και στους άλλους τομείς. Πόσα χρόνια χάθηκαν; Πόσα λεφτά χάθηκαν; Αυτό δεν θα το μάθουμε, ακόμα είναι απροσδιόριστο. Άλλη μία πρωτοτυπία. Είναι βαρύ πάντως το χρέος. Βέβαια, το δώσαμε για σαράντα πέντε εκατομμύρια, γιατί πλέον η Κυβέρνηση το αποφάσισε την τελευταία στιγμή υπό τις συνέπειες προστίμου. Θα έλεγα ότι πάλι καλά που δεν πληρώνουμε κιόλας κάποιον για να πάρει τους σιδηρόδρομους».
Ταυτόχρονα, άσκησε δριμεία κριτική στην κυβέρνηση, λέγοντας ότι έχουν μία αλλεργία στις μεταρρυθμίσεις και στις ιδιωτικοποιήσεις, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, ως παραδείγματα: την προσπάθεια του Υπουργού Ναυτιλιάς κ. Δρίτσα να υπονομεύσει το ταξίδι του Πρωθυπουργού στην Κίνα με τις γνωστές παλινωδίες του και την περίπτωση του κ. Σκουρλέτη που έθεσε εν αμφιβόλω μία ιδιωτικοποίηση της ΔΕΣΦΑ, που είχε επιτευχθεί σωστά μ’ ένα πολύ καλό τίμημα.
Ο Σίμος Κεδίκογλου κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «επιμένει σε λάθος προτεραιότητες, επιμένει στη δημιουργία αβεβαιότητας, στην προοπτική αστάθειας, ακριβώς στην περίοδο, όπου η χώρα πρέπει να εδραιώσει εμπιστοσύνη, να επιδείξει σταθερότητα για να μπορέσει να έλθει η ανάπτυξη» και πρόσθεσε: «Οι προτεραιότητες της Κυβέρνησης εντάσσονται αποκλειστικά στο πλαίσιο της καθεστωτικής νοοτροπίας που την διαπνέει. Αλώνει τις ανεξάρτητες αρχές, υποβαθμίζει το Κοινοβούλιο, επιδεικνύει αλαζονεία όλο και περισσότερο δυσανάλογη της δημοτικότητάς της».
Σε ό, τα αφορά το θέμα της Ρυθμιστικής Αρχής εξέφρασε την πεποίθηση, ότι θα τοποθετήσουν τους δικούς τους γεγονός που, όπως ανέφερε, δεν ενέχει καμία ανεξαρτησία και καμία αντικειμενικότητα.
Ακολουθεί αναλυτικά η ομιλία του κ. Κεδίκογλου:
Τα πρώτα λόγια που μού έρχονται κυρίες και κύριοι συνάδελφοι είναι κάλιο αργά παρά ποτέ και δεν μιλάω για την τόσο καθυστερημένη την τελευταία στιγμή κυριολεκτικά υιοθέτηση της Κοινοτικής Οδηγίας, αλλά ότι ανοίγεται επιτέλους η προοπτική να αποκτήσουμε σύγχρονους ανταγωνιστικούς σιδηρόδρομους. Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του αποτυχημένου οικονομικού μας μοντέλου, του μοντέλου του κρατικοδίαιτου καπιταλισμού. Τι αποτέλεσμα έφερε, πέρα από το να έχουμε μία ακόμα χρεοκοπημένη κρατική επιχείρηση που αποδεικνύει για άλλη μια φορά πόσο κακός επιχειρηματίας είναι το κράτος;
Είχαμε βαρύτερες συνέπειες. Ένας καίριος τομέας μεταφορών ουσιαστικά εξουδετερώθηκε στην Ελλάδα. Το 1% των μεταφορών εμπορευμάτων γίνεται με σιδηρόδρομο, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι 25% με 30%. Αυτό δημιούργησε στρεβλώσεις που έκαναν ευρύτερα ακριβότερες τις μεταφορές μας και στους άλλους τομείς. Πόσα χρόνια χάθηκαν; Πόσα λεφτά χάθηκαν; Αυτό δεν θα το μάθουμε, ακόμα είναι απροσδιόριστο. Άλλη μία πρωτοτυπία. Είναι βαρύ πάντως το χρέος. Βέβαια, το δώσαμε για σαράντα πέντε εκατομμύρια, γιατί πλέον η Κυβέρνηση το αποφάσισε την τελευταία στιγμή υπό τις συνέπειες προστίμου. Θα έλεγα ότι πάλι καλά που δεν πληρώνουμε κιόλας κάποιον για να πάρει τους σιδηρόδρομους. Έχετε μία αλλεργία στις μεταρρυθμίσεις, έχετε μία αλλεργία στις ιδιωτικοποιήσεις.
Δεν μας εκπλήσσετε, κύριε Υπουργέ. Έχουμε πλείστα όσα παραδείγματα. Ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Δρίτσας παραλίγο να υπονομεύσει το ταξίδι του Πρωθυπουργού στην Κίνα με τις γνωστές παλινωδίες του και σίγουρα κατάφερε να περιορίσει τις προσδοκίες.
Δεν μάθατε, όμως, απ’ αυτό. Μετά ήλθε και ο κ. Σκουρλέτης να θέσει εν αμφιβόλω μία ιδιωτικοποίηση που είχε επιτευχθεί σωστά μ’ ένα πολύ καλό τίμημα και μιλάω για τη ΔΕΣΦΑ.
Τώρα είμαι περίεργος να δω, κύριε Υπουργέ, τι θα σκεφτείτε στην προκειμένη περίπτωση. Ήδη έχω μία υποψία γιατί αυτό με τη Ρυθμιστική Αρχή –πέστε με καχύποπτο- ότι θα βάλετε τους δικούς σας και αυτό δεν ενέχει καμία ανεξαρτησία και καμία αντικειμενικότητα. Θα πρέπει να είστε σαφέστερος. Θα ακούσετε και από τους υπόλοιπους ομιλητές ότι δεν είναι έτσι μία σωστή Ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή. Δεν συγκροτείται έτσι.
Αυτό που δεν καταλαβαίνετε είναι ότι ο χρόνος είναι χρήμα και εσείς καθυστερείτε. Οι Υπουργοί της Κυβέρνησης σχετικά με τις μεταρρυθμίσεις μού θυμίζουν ποδοσφαιριστές ομάδας που υποκρίνονται τους τραυματισμένους και πέφτουν στο γήπεδο για να κάνουν καθυστέρηση. Δεν καταλαβαίνουν, όμως, ότι η ομάδα χάνει και ότι θα έπρεπε να τρέχουν για να βάλουν γκολ και αυτοί πέφτουν κάτω και κάνουν καθυστέρηση.
Δεν έχετε αντιληφθεί. Σας το λέει και το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής ότι πρέπει να «τρέξουν» οι μεταρρυθμίσεις και εκφράζει σοβαρότατες αμφιβολίες για το πόσο μπορείτε να το κάνετε αυτό. Σας λέει βέβαια και άλλα. Πρέπει να έχετε άλλες προτεραιότητες. Οι φόροι δεν βγαίνουν. Πρέπει να γίνουν περικοπές. Όχι, όμως. Εσείς επιμένετε σε λάθος προτεραιότητες.
Μάθαμε σήμερα ότι θέλετε να επαναφέρετε τον εκλογικό νόμο, την απλή αναλογική, διά της συνταγματικής αναθεώρησης. Επιμένετε μετά το φιάσκο, που είχατε χθες. Επιμένετε στη δημιουργία αβεβαιότητας, στην προοπτική αστάθειας, ακριβώς στην περίοδο όπου η χώρα πρέπει να εδραιώσει εμπιστοσύνη, να επιδείξει σταθερότητα για να μπορέσει να έλθει η ανάπτυξη.
Βέβαια, ξέρουμε τις προτιμήσεις του Πρωθυπουργού. «Μεγάλη αναταραχή, υπέροχη κατάσταση», είπε πρόσφατα. «Στην αναμπουμπούλα ο λύκος χαίρεται», λέει ο λαός μας και ξέρουμε τι παθαίνει το κοπάδι, η κοινωνία στην προκειμένη περίπτωση.
Πάντως, αν ο κ. Τσίπρας έχει αδυναμία στα ρητά του «μεγάλου τιμονιέρη», να θυμίσω ένα άλλο ρητό που είχε πει ο Μάο: «Αφήστε όλα τα λουλούδια να ανθίσουν». Αναφέρομαι σε μία άλλη προτεραιότητα της Κυβέρνησης, την προσπάθεια ποδηγεσίας του τηλεοπτικού τοπίου, εκεί που η Κυβέρνηση θέλει δικό της όλο το «μαγαζί», όλο το «μπουκέτο» με τα δικά της «λουλούδια».
Οι προτεραιότητες της Κυβέρνησης εντάσσονται αποκλειστικά στο πλαίσιο της καθεστωτικής νοοτροπίας που την διαπνέει. Αλώνει τις ανεξάρτητες αρχές, υποβαθμίζει το Κοινοβούλιο, επιδεικνύει αλαζονεία όλο και περισσότερο δυσανάλογη της δημοτικότητάς της.
Ειδικά, όμως, για τον έλεγχο των μέσων ενημέρωσης από την Κυβέρνηση, θέλω να σας πω ένα τελευταίο επιχείρημα, μπας και καταλάβετε. Εάν έχει τον απόλυτο έλεγχο ο εκάστοτε Υπουργός Επικρατείας, τότε κάθε κυβέρνηση θα διαμορφώνει το τηλεοπτικό τοπίο κατά το συμφέρον της, καταργώντας ουσιαστικά την ανεξαρτησία και την αντικειμενικότητα των μέσων ενημέρωσης, εκτός και αν δεν σας νοιάζουν όλα αυτά γιατί πιστεύετε ότι θα έχετε για πάντα την εξουσία. Δεν θέλω να πιστέψω ότι σας διακατέχει τόση αλαζονεία, αλλά δυστυχώς προκαλείτε εύλογες υποψίες και γι’ αυτό πρέπει να φύγετε το συντομότερο.
Κύριε Φάμελλε, η απόφαση αυτή είχε ψηφιστεί από την Βουλή, επικυρώθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Το «μαύρο» που προσπαθείτε να ρίξετε εσείς σε όλα τα μέσα ενημέρωσης είναι πολύ χειρότερο. Και η δημόσια τηλεόραση υπήρξε συνέχεια.
Ευχαριστώ.
Τα άρθρα που δημοσιεύονται εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του palmosev.gr
Για τις ειδήσεις της Εύβοιας κι όχι μόνο εμπιστευτείτε το palmosev.gr