Home > Hot ! > Το F/B «Αλκυών» της γραμμής Αιδηψός – Αρκίτσα θα μπει …στην πρίζα;

Το F/B «Αλκυών» της γραμμής Αιδηψός – Αρκίτσα θα μπει …στην πρίζα;


There are no slides in this slider.


There are no slides in this slider.


There are no slides in this slider.


There are no slides in this slider.

Ενδιαφέρον το άρθρο που δημοσιεύτηκε στα Ναυτιλιακά Νέα με θέμα «Εύβοια: Μετασκευή του πλοίου «Αλκυών» σε ηλεκτροκίνητο». Μια περίοδο που το βλέμμα όλων μας είναι στραμμένο στην προστασία του περιβάλλοντος στην μείωση των ρύπων και στην εξοικονόμηση ενέργειας η σκέψη ηλεκτροκίνητου f/b ίσως έχει πολλαπλά οφέλη για την περιοχή.

Το πλοίο ΑΛΚΥΩΝ δραστηριοποιείται ήδη στη γραμμή Αρκίτσα – Αιδηψός η οποία αποτελεί μια βιώσιμη γραμμή με οικονομικούς όρους έχοντας σημαντική επιβατική κίνηση. Για την ιστορία το πλοίο ΑΛΚΥΩΝ είναι αυτό το οποίο κατά τις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές στη Βόρεια Εύβοια κλήθηκε να επιβιβάσει και απομακρύνει τους πολίτες που κινδύνεψαν από την πύρινη λαίλαπα.

Συγκεκριμένα αφορά τη μετασκευή του υφιστάμενου ντιζελοκίνητου πορθμειακού πλοίου μικρών αποστάσεων (ΑΛΚΥΩΝ), σε ηλεκτροκίνητο με χρήση μπαταριών, καθώς και τις υποδομές λιμένα που απαιτούνται όπως ταχυφορτιστές, κλπ.
Σε συνδυασμό με την υλοποίηση φωτοβολταικού πάρκου το οποίο θα εγκατασταθεί στο Δήμο Ιστιαίας –Αιδηψού για την εξασφάλιση του “πράσινου” καυσίμου του πλοίου, θα αποτελέσει ένα ολοκληρωμένο έργο στόχος του οποίου είναι :
• Ανύπαρκτος μηδαμινός καπνός στο λιμάνι
• Μηδενικοί Ρύποι που προκαλούν μόλυνση της ατμόσφαιρας (SOX, NOx, PM, CO, VOC)
• Μηδενικοί Ρύποι που προκαλούν κλιματική αλλαγή (CO2, HCFC, CH4)
• Περιορισμός ρύπων κατά τη διάρκεια πλεύσης του
• Περιορισμός ρύπων που επηρεάζουν το οικοσύστημα (αερόβιο και υδρόβιο)
• Περιορισμός ρύπων που επηρεάζουν την ανθρώπινη υγεία
• Αθόρυβη λειτουργία
• 99,9% των μπαταριών μπορεί να ανακυκλωθεί

Εμπόδιο στην μέχρι τώρα υλοποίηση του έργου ηλεκτροκίνησης του πλοίου έχει σταθεί κυρίως το νομοθετικό πλαίσιο για πλοία αυτού του τύπου, τα οποία φέρουν ελληνική σημαία και ελλιμενίζονται σε ελληνικούς λιμένες, κάτι το οποίο βρίσκεται στη τελική διαβούλευση και αφορά τον: «Κανονισμό για την ασφαλή ηλεκτροδότηση, ηλεκτροφόρτιση, ελλιμενισμό, έλεγχο και πιστοποίηση ηλεκτρικών και υβριδικών πλοίων».

Σύμφωνα πάντα με το άρθρο στα Ναυτιλιακά Νέα υπεύθυνη του έργου και πρωτεργάτης του όλου εγχειρήματος είναι η “ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΕΤΥΧΑΚΗ Α.Ε.” με υπέρ τριακονταετή παρουσία στο χώρο της ναυπηγικής βιομηχανίας με επικεφαλής τη δεύτερη γενιά κα Ευτυχία Πετυχάκη ως διευθύνουσα σύμβουλος και η οποία εταιρεία έχει πολλή μεγάλη παρουσία και δραστηριότητα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, με άριστη γνώση και ειδίκευση για τον συγκεκριμένο τύπο πλοίων (πορθμειακά) .

Επίσης στο έργο συμμετέχουν επιστημονικοί συνεργάτες από την πανεπιστημιακή κοινότητα της χώρας, τόσο συμβουλευτικά (ΕΜΠ, ΕΚΠΑ) , όσο και άμεσα στο έργο όπως κος Παναγιώτης Κτενίδης του Πανεπιστήμιου Δυτικής Αττικής (ΗΜΕ-ΠΡΟΠΕ), ο οποίος και συμπαρουσίασε το κομμάτι που αφορά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που απαιτούνται για την υλοποίηση ενός
πραγματικού “πράσινου” καυσίμου για την ηλεκτροκίνηση του πλοίου. Οι ακαδημαϊκοί σύμβουλοι και συνεργάτες του έργου σε συνδυασμό με τη συμμετοχή πολυπληθούς ομάδας ανεξάρτητων συμβούλων διαφόρων ειδικοτήτων (ΙΤ, μηχανικοί, κλπ), αποτελούν τα εχέγγυα για την άριστη υλοποίηση του εν λόγω έργου.

Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι η τοπική κοινωνία με τον δήμαρχο κ. Ιωάννη Κοτζιά και τον Δήμο Ιστιαίας – Αιδηψού να αποτελεί στρατηγικό εταίρο και συνεργάτη του έργου αναμένει με πολύ ενδιαφέρον την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, καθώς θα προσδώσει στην πολύπαθη βόρεια Εύβοια, όπως αναφέρθηκε και από τους βουλευτές της υποεπιτροπής “Υδατικών πόρων, της ειδικής μόνιμης επιτροπής προστασίας περιβάλλοντος” της Βουλής – στις 28 Σεπτεμβρίου 2021 που παρουσιάστηκε – μια σημαντική βοήθεια στην προσπάθεια ανάκαμψης του τόπου μετά τις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές.

Αποτελεί πρότυπο καινοτόμο και δυναμικό έργο που θα έχει άμεσο αποτέλεσμα στον τουρισμό, στην αύξηση θέσεων εργασίας και εν τέλει σε βάθος χρόνου στη μείωση του μεταφορικού κόστους των κατοίκων της βόρειας Εύβοιας αλλά και των χιλιάδων επισκεπτών.

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του palmosev.gr

Για τις ειδήσεις της Εύβοιας κι όχι μόνο εμπιστευτείτε το palmosev.gr



Αφηστε ενα σχολιο

Η παρούσα φόρμα συλλέγει το όνομα σας και την ηλεκτρονική σας διεύθυνση, ώστε να μπορέσουμε να απαντήσουμε στο σχόλιο σας. Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε το Privacy Policy της ιστοσελίδας μας.

error: