Home > Hot ! > O εκλογικός νόμος και το σχέδιο νόμου για τα ζώα συντροφιάς στο επίκεντρο της συνεδρίασης του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ

O εκλογικός νόμος και το σχέδιο νόμου για τα ζώα συντροφιάς στο επίκεντρο της συνεδρίασης του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ


There are no slides in this slider.


There are no slides in this slider.


There are no slides in this slider.


There are no slides in this slider.

Δημήτρης Παπαστεργίου: Προς τη σωστή κατεύθυνση ο νέος Εκλογικός νόμος. Θα επιδιώξουμε αλλαγές.

Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ επισήμανε στην τοποθέτησή του ότι το σχέδιο νόμου για τις αυτοδιοικητικές εκλογές που κατατέθηκε, έχει λάβει υπόψη του τις περισσότερες από τις αλλαγές που ζήτησε η ΚΕΔΕ. Απαιτούνται όμως επιπλέον συζήτηση και διορθώσεις κυρίως στο θέμα που αφορά τη μείωση του αριθμού των δημοτικών συμβούλων, το ύψος των παραβόλων για υποβολή υποψηφιότητας που κρίνονται υπέρογκα, αλλά και για τον τρόπο εκλογής των Προέδρων των δημοτικών κοινοτήτων. Η ΚΕΔΕ εμμένει στη θέση ότι Πρόεδρος πρέπει να εκλέγεται ο πρώτος σε ψήφους του πρώτου συνδυασμού στην εκάστοτε Δημοτική Κοινότητα. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Δημήτρης Παπαστεργίου, η ΚΕΔΕ θεωρεί ότι ο εκλογικός νόμος κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και δίνει λύση στο ζήτημα της κυβερνησιμότητας που δημιούργησε η εφαρμογή της απλής αναλογικής. Όποιες αλλαγές πιστεύουμε ότι χρειάζονται, θα τις θέσουμε κατά την παρουσία μας στη Βουλή στην διαδικασία των ακροάσεων.

Η ΚΕΔΕ ζητά αλλαγές στο σχέδιο νόμου του Υπ. Εσωτερικών «Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Πρόγραμμα Άργος»

Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας σημειώνει ότι το σχετικό νομοσχέδιο έχει συγκεντρώσει χιλιάδες σχόλια και παρατηρήσεις από την ώρα που βγήκε σε
διαβούλευση και μάλιστα άλλαξε σχεδόν ολόκληρο τρεις φορές. Παρ’ όλα αυτά το κείμενο που βρίσκεται σήμερα στη διαβούλευση δεν έλαβε υπόψη τις θέσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Περιέχει διατάξεις που επιβαρύνουν και οικονομικά αλλά και νομικά τους Δήμους και τις Διοικήσεις, ενώ δεν διασφαλίζει τη χρηματοδότησή τους για να προχωρήσουν στη δημιουργία και λειτουργία στη συνέχεια των απαραίτητων υποδομών που απαιτούνται. Η ΚΕΔΕ με την ομάδα εργασίας ειδικών που συνέστησε για την μελέτη και τις προτάσεις της υπό τον Γενικό Διευθυντή της Ένωσης, Γιάννη Καραγιάννη τονίζει ότι πρόκειται για νομοσχέδιο που έχει επαχθή
άρθρα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, γεγονός που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν η ΚΕΔΕ συμμετείχε πιο ενεργά στη σύνταξή του.
Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Δημήτρης Παπαστεργίου δήλωσε για το συγκεκριμένο θέμα:
Η πραγματικότητα δείχνει ότι χρειάζεται ένας νέος νόμος για τα αδέσποτα και τα δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς, το κείμενο που τέθηκε σε διαβούλευση
όμως, περιέχει μόνο σαφείς ευθύνες και ασαφείς πόρους. Δεν είναι δυνατόν οι Δήμαρχοι να είναι δακτυλοδεικτούμενοι από σποτ φιλοζωικών οργανώσεων που καλούν τον πολίτη να μας πάει στον Εισαγγελέα επειδή, λένε, «παίρνουμε χρήματα από το κράτος». Όλοι οι Δήμοι της χώρας παίρνουν στο σύνολό τους ετησίως μόλις 600 χιλιάδες ευρώ για τις ανάγκες των ζώων συντροφιάς ενώ ξοδεύουν δεκάδες εκατομμύρια! Δεν είναι δυνατόν, εφόσον ο Δήμος έχει κάνει ό,τι προβλέπεται, να αντιμετωπίζει αστικές και ποινικές ευθύνες.
Σε συνεργασία με το Υπ. Εσωτερικών πρέπει να αξιοποιηθούν οι θέσεις της ΚΕΔΕ. Να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι. Να μάθουμε πόσα χρήματα θα δαπανηθούν, πώς θα κατανεμηθούν και φυσικά να απαλειφθούν διατάξεις που θα κόβουν έως και δύο δόσεις των ΚΑΠ από τους Δήμους που δεν συμμορφώνονται με τις διατάξεις του νομοσχεδίου. Αλήθεια, αντιστοίχως θα μας δοθούν επιπλέον ΚΑΠ για κάθε νομοσχέδιο Υπουργείου που καθυστερεί;
Ειδικά δε η διάταξη που προβλέπει ότι κάποιος μπορεί να εγκαταλείψει το ζώο του στον Δήμο πληρώνοντας μόλις 300 ευρώ, είναι βέβαιο ότι σύντομα
θα γεμίσει τα δημοτικά καταφύγια με «εγκαταλελειμμένα και ανεπιθύμητα πρώην δεσποζόμενα».

Πρέπει να οριοθετηθεί η σχέση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με τα φιλοζωικά σωματεία. Και φυσικά, τονίζω ότι πρέπει να θωρακιστούν οι Δήμοι με πόρους, μέσα και προσωπικό για να ανταποκριθούν σε αυτή την ευθύνη, αλλά και να διαφυλαχθούν οι αιρετές διοικήσεις από αστικές και ποινικές ευθύνες, εφόσον φυσικά κάνουν όσα οφείλουν.
Θα καταθέσουμε όλες τις θέσεις και τις αναλυτικές προτάσεις της επιτροπής εργασίας της ΚΕΔΕ προς το Υπουργείο και περιμένουμε να ληφθούν υπόψη
στο τελικό νομοσχέδιο.
Ειδικότερα προτείνουμε:
• Nα εκτιμηθεί το κόστος ίδρυσης και λειτουργίας καταφυγίων, κτηνιατρείων, αποτεφρωτηρίων, και το απαιτούμενο ανθρωπινό δυναμικό ανά Δήμο για την υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης των αδέσποτων. Να εκδοθούν με βάση τα ως άνω στοιχεία οι απαιτούμενες ΥΑ και ιδίως η ΥΑ που αφορά την χρηματοδότηση των Δήμων για την άσκηση της αρμοδιότητας διαχείρισης των αδέσποτων. Να εκδοθούν πριν την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νόμου.
• Η επιχορήγηση των φιλοζωικών σωματείων (που θα είναι καταχωρημένα) να γίνεται απευθείας από το Κράτος, χωρίς την εμπλοκή των ΟΤΑ, που προβλέπει το νέο άρθρο 37.
• Η υποχρεωτική λειτουργία καταφυγίων δεν θα μειώσει τον πληθυσμό των αδέσποτων στους δρόμους, δεδομένου ότι τα καταφύγια απλά θα γεμίσουν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
• Να εξετασθεί το ενδεχόμενο επιβολής ειδικού φόρου στα κτηνοτροφικά είδη για ζώα συντροφιάς και να αποδίδεται ετήσια στους Δήμους.
• Να προβλεφθούν ρητά οι αρμοδιότητες των Περιφερειών σε θέματα σχετικά με την προστασία της δημόσιας υγείας, με τους ελέγχους και την εύρεση πόρων για την πρόληψη και αντιμετώπιση.
• Να αναθεωρηθεί η διάταξη της παρ.1ζ του άρθρου 5 με την οποία δίνεται η δυνατότητα στον ιδιοκτήτη ζώου συντροφιάς για την νόμιμη εγκατάλειψη του ζώου στον Δήμο με μόνη προϋπόθεση την καταβολή τριακοσίων ευρώ (300) για σκύλο και εκατό (100) ευρώ για γάτα. Ο αποχωρισμός ενός ζώου συντροφιάς, πρέπει να γίνεται υπό πολύ αυστηρές προϋποθέσεις και σε κάθε περίπτωση να υποχρεούται ο ιδιοκτήτης του να καταβάλει στο Δήμο το πλήρες ποσό της φιλοξενίας του ζώου μέχρι την υιοθέτησή του.
• Να απαλειφθεί η διάταξη της παρ.8 του άρθρου 21, με την οποία ορίζεται ότι στις περιπτώσεις εγκλημάτων του παρόντος νόμου, μπορεί να παρίσταται προς υποστήριξη της κατηγορίας αυτοτελώς και κάθε φιλοζωικό σωματείο ή φιλοζωική οργάνωση ανεξάρτητα αν έχει υποστεί περιουσιακή ζημία, προς υποστήριξη της κατηγορίας και μόνο.
• Να απαλειφθεί η διάταξη της παραγράφου 9 του άρθρου 39, με την οποία προβλέπεται ως ποινή η παρακράτηση έως 2 μηνών ΚΑΠ σε περίπτωση σοβαρής μη συμμόρφωσης του Δήμου με τον νόμο.
• Να προβλεφθεί μεταβατική περίοδος τουλάχιστον 6 μηνών για την εφαρμογή του νόμου, όπως αυτή προϋπήρχε στο προηγούμενο σχέδιο νόμου.
• Να επανεξεταστεί η σύνθεση της πενταμελούς δημοτικής επιτροπής παρακολούθησης του προγράμματος όπου η πλειοψηφία των μελών θα πρέπει να είναι εκπρόσωποι των Δήμων .

Δ. Παπαστεργίου, Πρόεδρος Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας: Οι βασικές απόψεις της ΚΕΔΕ περιλήφθησαν στο Ν/Σ του ΥΠΕΣ για τον εκλογικό νόμο. Το σχέδιο νόμου για τα ζώα συντροφιάς χρειάζεται σημαντικές βελτιώσεις.

O εκλογικός νόμος και το σχέδιο νόμου για τα ζώα συντροφιάς στο επίκεντρο της συνεδρίασης του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ

 

Όλα τα θέματα της συνεδρίασης

δ.τ._ΔΣ_ΚΕΔΕ_190521

Τα άρθρα που δημοσιεύονται εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του palmosev.gr

Για τις ειδήσεις της Εύβοιας κι όχι μόνο εμπιστευτείτε το palmosev.gr



Αφηστε ενα σχολιο

Η παρούσα φόρμα συλλέγει το όνομα σας και την ηλεκτρονική σας διεύθυνση, ώστε να μπορέσουμε να απαντήσουμε στο σχόλιο σας. Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε το Privacy Policy της ιστοσελίδας μας.

error: