Home > Αυτοδιοίκηση > Απομονωμένος πάλι ο Άγιος Γεώργιος Λιχάδας Τι κρατάει δεμένο τον «Αίαντα»;

Απομονωμένος πάλι ο Άγιος Γεώργιος Λιχάδας Τι κρατάει δεμένο τον «Αίαντα»;


There are no slides in this slider.


There are no slides in this slider.


There are no slides in this slider.


There are no slides in this slider.

Επανέρχεται στην επικαιρότητα το φλέγον ζήτημα του καραβιού «Αίαντας».

Ας κάνουμε όμως μια αναδρομή σε παλαιότερα γεγονότα που αφορούν την εκτέλεση του δρομολογίου Άγιος Γεώργιος Λιχάδας – Άγιος Κωνσταντίνος. Η έναρξη της Πορθμειακής  γραμμής άρχισε το 2005 με το καράβι «Ευρώπη» και συνέχισε με το καράβι «Κλίβελαντ». Το ξεκίνημα αυτό έγινε με την παρότρυνση των κατοίκων του Αγίου Γεωργίου και των λοιπών χωριών (Λιχάδα, Γιάλτρα), με σκοπό την άμεση εξυπηρέτηση τους.

 

Το γεγονός ότι ο Άγιος Γεώργιος είναι το βορειότερο άκρο της Βόρειας Εύβοιας, το κακής ποιότητας οδικό δίκτυο (Άγιος Γεώργιος – Λουτρά Αιδηψού), σε συνδυασμό με την πολύωρη ταλαιπωρία των κατοίκων του χωριού (προς τα Λουτρά της Αιδηψού) οδήγησαν στη δημιουργία της νέας ακτοπλοϊκής γραμμής Άγιος Γεώργιος – Άγιος Κωνσταντίνος.

Πρωταρχικό μέλημα του δρομολογίου ήταν -βεβαίως- η έκτακτη μεταφορά των ντόπιων κατοίκων για την άμεση νοσηλεία τους, η αναβάθμιση και η ανοικοδόμηση του χωριού, αλλά και η διακίνηση τουριστών. Και αυτό θα γινόταν μόνο με την μοναδική γέφυρα επικοινωνίας, που είχε το χωριό με τα απέναντι μέρη, τη θάλασσα.

Μετά από μεγάλους αγώνες, διαμαρτυρίες και αρκετό τρέξιμο -και αν εξαιρέσουμε τις ανταγωνιστικές αντιδράσεις από τα φέρρυ – μπότ της Αιδηψού, οι κάτοικοι του χωριού Αγίου Γεωργίου και Λιχάδας κατάφεραν να καθιερώσουν το συγκεκριμένο δρομολόγιο.

Και ερχόμαστε στο σήμερα…

Τον Ιανουάριο του 2009 εντάσσεται στο συγκεκριμένο δρομολόγιο το πλοίο «Αίαντας». Το πλοίο αυτό εκτελούσε το δρομολόγιο σχεδόν για ενάμιση χρόνο. Εδώ και δύο μήνες η ακτοπλοϊκή γραμμή έχει διακοπεί. Ποιός θα μας εξηγήσει το λόγο της διακοπής; Η ύπαρξη του τελευταίου έδινε ζωή στο χωριό.

Ο καπετάνιος του Γρηγόρης Καρνέσης μας πληροφόρησε ότι τα δρομολόγια του «Αίαντα» θα έπρεπε να έχουν ξεκινήσει από την Τετάρτη 9 Μαρτίου. Κι όμως δεν συνέβη κάτι τέτοιο. Μέχρι στιγμής δεν γνωρίζει κανένας την έναρξη των δρομολογίων. Θα είναι το Πάσχα, που αρχίζει η κίνηση και υπάρχουν περισσότερα οικονομικά συμφέροντα; Και έως τότε οι κάτοικοι του χωριού πώς θα μεταφέρονται; Η Περιφέρεια, με τους αρμόδιους φορείς της, δεν θα έπρεπε να είχε βρει μία λύση και σε αυτό το πρόβλημα; Είναι τραγικό να διακόπτουμε την ανάπτυξη ενός τόπου, που έχει πολλές δυνατότητες ανάπτυξης, να αποκόβουμε τα άτομα που κατοικούν στον Άγιο Γεώργιο από τις γύρω περιοχές.

Μείζον ζήτημα αποτελεί και η εξασφάλιση των εργαζομένων του καραβιού. Το πλήρωμά του αποτελείται από εφτά άτομα: τον καπετάνιο Γρηγόρη Καρνέση, τον μηχανικό Δημήτριο Βάκο, τον ναύκληρο Χρήστο Φαδάκη, τους ναύτες Δημήτρη Χράπαλο και Αντώνη Παπαντωνόπουλο, τον βοηθό μηχανής Ιωσήφ Μαστορακάκη και τον ναυτόπαιδα Παράσχο Πιλάβη. Πλοιοκτήτες του καραβιού είναι οι: Ελευθέριος Κριτζίκης,  Παναγιώτης Κουτζιμάνης και Νικόλαος Οικονομόπουλος.

Ο Γρηγόρης Καρνέσης μας ενημέρωσε, ότι η συνεργασία των πλοιοκτητών με το Λιμάνι του Αγίου Γεωργίου λήγει τον Οκτώβρη του 2011. Το συγκεκριμένο πλοίο θα μεταφερθεί στην Σαλαμίνα, όπου και θα εκτελεί το δρομολόγιο Φαναρωμένη – Μέγαρα. Οι εργαζόμενοι του καραβιού είτε θα ακολουθήσουν το καράβι είτε θα μείνουν άνεργοι.

Τελικά, τα οικονομικά συμφέροντα και τα κέρδη υποθάλπουν κάθε μορφής ανάγκη για εξέλιξη, δημιουργία και ανάπτυξη. Όλοι μας έχουμε μερίδιο ευθύνης και σε αυτό. Η σωστή δουλειά αρχίζει από τη συλλογική προσπάθεια. Έτσι, αν υπάρχει το απαραίτητο ενδιαφέρον από τους ντόπιους της Βόρειας Εύβοιας, αν δείχνουμε όρεξη για την αλλαγή, τότε μπορούν να παραδειγματιστούν από εμάς και οι ξενόφερτοι επιχειρηματίες που επενδύουν στον τόπο μας.

Μαρία Παύλου

Τα άρθρα που δημοσιεύονται εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του palmosev.gr

Για τις ειδήσεις της Εύβοιας κι όχι μόνο εμπιστευτείτε το palmosev.gr



error: