Home > Αυτοδιοίκηση > Διχασμένες οι απόψεις των ανθρώπων της αγοράς Το Ξηροχώρι άλλαξε κι έγινε …κολωνάκι Δήμαρχος: Στόχος μου είναι να πεζοδρομηθεί όλη η πόλη

Διχασμένες οι απόψεις των ανθρώπων της αγοράς Το Ξηροχώρι άλλαξε κι έγινε …κολωνάκι Δήμαρχος: Στόχος μου είναι να πεζοδρομηθεί όλη η πόλη


There are no slides in this slider.



There are no slides in this slider.


Πολύ μεγάλος θόρυβος, ξέσπασε τον τελευταίο καιρό μετά την υλοποίηση της απόφασης του Δ.Σ. της Ιστιαίας – Αιδηψού, για την τοποθέτηση στα πεζοδρόμια των κεντρικών οδών μικρών μεταλλικών πασάλων, που θα εμποδίζουν τη στάθμευση αυτοκινήτων, πάνω στα πεζοδρόμια. Τα γνωστά κολωνάκια.
Αυτό το μέτρο βρήκε πολλούς αντίθετους αλλά και πολλούς υπέρμαχους. Μια βόλτα στον Πάνω Πλάτανο ή όπως παλιά ονομάζονταν από τους Ξηροχωρίτες «Κολωνάκι» για να δείξουν την ανωτερότητά τους στους… «βουρλοζωμένους κατωμαχαλήτες», ξαναζωντάνεψε τις μνήμες αυτού του ονόματος και επειδή, πλέον τα πεζοδρόμια είναι γεμάτα από κολωνάκια ξαναβαφτίστηκε εκ νέου …κολωνάκι.
Η Χαρούλα Αλεξίου, στολίζοντας το Χριστουγεννιάτικο δέντρο στο κατάστημά της, μας είπε: «Τα κολωνάκια είναι μία χαρά, αλλά το πεζοδρόμιο που το άνοιξαν, δε βολεύει τα καταστήματα από τη γωνία και πάνω. Θα έπρεπε ή να το κάναμε όλο πεζόδρομο ή να υπήρχε χώρος για να παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους οι οδηγοί.

Λάιου Μαρία: «Τα κολωνάκια είναι καλά. Από το απέναντι κατάστημα η Ελένη Αλμπάνη έβγαινε να σκουπίσει και είχε ένα αυτοκίνητο μπροστά στο μαγαζί της. Όταν το πεζοδρόμιο ήταν στενό να βάζανε τα κολωνάκια. Αυτό το χάλι να βλέπεις αυτοκίνητα πάνω στο πεζοδρόμιο δεν ήταν και ωραίο πράγμα. Τελικά πολλά μπορεί να λέγονται, αλλά τίποτε δεν γίνεται στην πράξη. Άλλωστε το είδος των καταστημάτων είναι διαφορετικό και δεν επηρεάζονται όλο το ίδιο.
Γρηγόρης Κατούνης: «Με το κουρείο εγώ δεν έχω πρόβλημα. Όμως τώρα όταν κάποιος έρχεται να πιει καφέ, δεν θ’ αφήνει το αυτοκίνητο του πάνω στο πεζοδρόμιο. Δεν με ενοχλούν τα κολωνάκια. Δεν έχω πρόβλημα στη δουλειά μου».
Μπαλαλάς Παύλος: «Ο Δήμος θα μπορούσε να κάνει παρκόμετρα. Να δώσει θέσεις εργασίας και σε ένα – δύο άτομα. Τώρα βρεθήκανε να κλείσουν τα πεζοδρόμια; Τα κολωνάκια δεν επηρέασαν τη δουλειά μου καθόλου. Μόνο η κρίση».
Ελένη Κουκούρα: «Καλό ήταν αυτό, αλλά υπάρχει θέμα με το πεζοδρόμιο. Υπάρχει όμως και το θέμα της στάθμευσης. Δεν μπορούμε να περπατήσουμε. Δεν ήταν απαραίτητο μέτρο σε μία εποχή που είναι ήδη δύσκολη».
Μπακλατζόγλου Βίκυ: «Δεν είχα πρόβλημα και πριν και τώρα. Είναι υπέρ των καταστηματαρχών τα κολωνάκια. Από εμένα έβγαιναν παιδάκια και καλό είναι που μπήκαν».
Αλμπάνη Ελένη: «Για εμένα είναι πάρα πολύ καλό. Να σταματάνε τα αμάξια μπροστά στο πεζοδρόμιο; Ήταν πολύ καλό αυτό που έκανε ο Δήμαρχος. Έκανα παρατήρηση, σε όσους στάθμευαν μπροστά στην πόρτα του καταστήματός μου και μου έβγαζαν και γλώσσα».
Γιάννης Βλάχος: «Τα κολωνάκια τα έβαλαν άδικα. Δημιουργούν προβλήματα. Αν πάει μία γυναίκα με καροτσάκι να περάσει, έχει πρόβλημα. Ο δρόμος πρέπει να διαπλατυνθεί περισσότερο, όπως είναι η Ερμού στα Λουτρά. Γιατί στην Ερμού, το κάνανε και εμάς μας κλείσανε τελείως; Ως μηχανικός πιστεύω ότι βάζοντας πινακίδες στάσης, έχουμε πρόβλημα, γιατί δεν σταματάει κανένας. Γιατί έκαναν τη διαπλάτυνση του πεζοδρομίου μόνο εδώ; Η περιοχή από την Κοίμηση μέχρι τον πάνω Πλάτανο και πιο πάνω έχει «τελειώσει». Αν δε σταματήσει το αυτοκίνητό του, ο οδηγός δεν μπορεί να σταθεί η αγορά. Για την Ιστιαία δεν χρειάζεται η πεζοδρόμηση. Με τις υπάρχουσες συνθήκες κρίσης, το μέτρο είναι άστοχο. Τα νερά που θα πηγαίνουν; Εδώ όλα τα μαγαζιά κλείνουν. Τι είμαστε Αβάντων στη Χαλκίδα; Για να ξαναδώσουμε ζωή πρέπει το πεζοδρόμιο να κοπεί 20 πόντους από την κάθε μεριά για να μπορεί να σταματάει ένα αυτοκίνητο. Ούτε θα ανεβαίνουν πάνω στο πεζοδρόμιο τα αυτοκίνητα και θα δούλευαν και καλύτερα τα μαγαζιά. Πήρανε μία απόφαση, χωρίς να ζητήσουν τη γνώμη μας. Δεν έπρεπε να ενημερωθούμε για την εφαρμογή; Η συγκοινωνιακή μελέτη δεν έχει εφαρμοστεί, ενώ την πληρώσαμε. Γιατί να πάει για πέταμα;».
Κώνστας Νικόλαος: «Θεωρώ ότι χρειαζόταν».


Έμυ Κρανιώτη: «Μου είναι αδιάφορο γιατί δεν έχω αυτοκίνητο, αλλά για το γιο μου που έχει το μαγαζί πιο πάνω κατάστημα με υπολογιστές, αυτό το μέτρο τον δυσκόλεψε πάρα πολύ, γιατί δεν μπορεί να παρκάρει ούτε ο ίδιος. Πως θα φέρει ο καθένας τον υπολογιστή του για επισκευή; Για εμένα είναι απλά αντιαισθητικά. Η δουλειά μας έχει επηρεαστεί λόγω της κρίσης, όχι από τα κολωνάκια».
Αργυρή Παπαευσταθίου: «Τα αυτοκίνητα τα παρκάρουν, όπου να ’ναι. Είναι καλά και με βόλεψε απόλυτα, αυτό το μέτρο αν και έμαθα ότι κόστισαν πολλά».
Στέργιος Μπαρμπής: «Το πρόβλημα δεν είναι μόνο τα κολωνάκια. Δεν έπρεπε να στενέψει έτσι ο δρόμος. Τα κολωνάκια είναι η καταστροφή των καταστηματαρχών. Που να παρκάρει κανείς, πάνω στα δικαστήρια».
Βάσω Κυριακού: «Δεν έχω άποψη ακόμη. Ανάλογα με το μαγαζί, μπορεί να υπάρχουν επιπτώσεις ή μη. Κανένας έτσι κι αλλιώς δεν εύρισκε να παρκάρει. Πρέπει να υπάρχουν υποδομές στην πόλη. Είναι παρωχημένο το να θέλω να έχω το αυτοκίνητο μου μπροστά στο κατάστημα. Αναρωτιέμαι αν είναι απαραίτητη αυτή η πυκνότητα, όσο για το αισθητικό αποτέλεσμα είναι άσχημο. Οι σύγχρονες πόλεις δεν είναι έτσι».
Παπα-Γιώργης Χαιρόπουλος: «Δεν έχουν δημιουργηθεί οι συνθήκες ασφάλειας των πεζών».
Ντίνα Παπαευσταθίου: «Σαν επαγγελματίας το θεωρώ αρνητικό. Κάποιος πελάτης μου σταματούσε για λίγο και ψώνιζε. Για να προστατεύσω το πεζοδρόμιο από το παράνομο παρκάρισμα έβαζα μια ζαρντινιέρα. Θα μπορούσε και ο Δήμος να βάλει ζαρντινιέρες. Προχθές ένα αυτοκίνητο έπεσε πάνω στο κολωνάκι και το έριξε».
Ελένη Χασανδρινού: «Σε εμάς δεν έχουν δημιουργήσει πρόβλημα, γιατί υπάρχει χώρος ολιγόλεπτης στάσης. Τώρα δεν υπάρχει κόσμος. Στις μέρες όμως των γιορτών, τι θα γίνει; Δεν έχει δοθεί λύση με τη στάθμευση. Το θέμα δεν έχει να κάνει ξεχωριστά για το κάθε μαγαζί. Είμαστε όλοι αλυσίδα. Αν δεν δουλέψει το εμπορικό ή ο φούρνος, πως θα έρθει σε εμένα μετά να ψωνίσει; Αναρωτιέμαι γιατί έβαλαν μόνο στο δικό μας το δρόμο; Τα μισά μαγαζιά έκλεισαν».
Χρήστος Κυριακού: «Όλα αυτά καλά είναι, ομορφαίνουν τον τόπο. Από καλαισθησία είναι εντάξει. Υποδομές υπάρχουν; Παλιά έστω «καβάλαγε» κάποιος το πεζοδρόμιο κατέβαινε ψώνιζε κι έφευγε. Τώρα υπάρχει σε μας «μαυρίλα». Μόνο αυτός ο δρόμος είναι αποκεκομμένος. Είναι δρόμος – πειραματόζωο. Όλη η άλλη Ιστιαία δουλεύει, εμείς ψάχνουμε παρκινγκ».

Γιώργος Κομποθανάσης: «Είναι επικίνδυνα. Στα κολωνάκια θα χτυπήσει κανένας και θα βρούμε και τον μπελά μας. Αυτά ή μπαίνουν παντού ή πουθενά. Για εμένα δεν υπάρχει πρόβλημα. Αλλά είναι επικίνδυνα χαμηλά».
Στάθης Ανδρέου: «Μεγάλη ζημιά έχουμε πάθει, γιατί δεν έχουμε χώρο παρκαρίσματος. Παλιά σταματούσαν λίγο έπαιρναν ψωμί και έφευγαν. Ενώ το παρκινγκ που έκαναν είναι για στάση ειδικά για τη ζώνη μας, αλλού γιατί δεν πάνε. Τι είμαστε εμείς, προύχοντες; Ό,τι χειρότερο που έχει γίνει. Για μερικά μαγαζιά είναι θέμα επιβίωσης. Θα σταματάγανε να πάρουνε 2 κιλά ψωμί, τώρα τίποτε».
Ευαγγελία Βάγια: «Τα κολωνάκια είναι η τελευταία πινελιά που ολοκληρώνει το έργο αυτής της Δημοτικής Αρχής. Τώρα θα ξεκουραστούνε, θα απολαύσουνε το έργο τους. Αυτό μας έλειπε. Με εξοργίζει η σπατάλη που έγινε. Δεν υπάρχουν αλλά θέματα; Εμένα ως επαγγελματία με εξυπηρετούν γιατί δεν μου κλείνουν την πόρτα εισόδου, αλλά όμως υπάρχουν μεγάλες ανάγκες για να ασχοληθεί σοβαρά η Δημοτική Αρχή. Φτάνουν τα παλούκια στη ζωή μας, δεν θέλουμε και άλλα. Τα κολωνάκια είναι χαμηλά και δεν φαίνονται. Κάποιος που δε το ξέρει «θα τα φάγε τα μούτρα του» και μετά θα πρέπει να λάβουν μέτρα και για την περίθαλψή του».
Νεκτάριος Σκουρτανιώτης: «Είναι νωρίς να ξέρουμε τα αποτελέσματα. Το μόνο πρόβλημα είναι που στενεύουν τα πεζοδρόμια και έτσι μια γυναίκα με καροτσάκι δεν μπορεί να περάσει».
Κατερίνα Τζήμου: « Από ό,τι ξέρω το πεζοδρόμιο πρέπει να έχει φάρδος 2 μέτρων για να μπορούν να μπουν τα κολωνάκια και να είναι ψηλότερα για να μην χτυπάει κανείς. Στις υπόλοιπες οδούς γιατί δεν έβαλαν; Τα περισσότερα μαγαζιά είναι ξενοίκιαστα. Ας ανοίξει ένα παρκινγκ. Πρώτα πρέπει να γίνει παρκινγκ και μετά να τα βάλουν. Και γιατί μόνο σ’ αυτή τη γειτονιά;»

Peter Hasenegger: «Τι να πω για τα κολωνάκια, που έχουν κλείσει από τον πίσω δρόμο την διέλευση των αυτοκινήτων; Πως θα έρθει κάποιος να βάλει πετρέλαιο ή να προμηθευτώ  τα απαραίτητα  για το μαγαζί μου»;
Τσοπανάκη Μαρία – Μουζόπουλος Γρηγόρης: «Δεν εξυπηρετεί καθόλου. Με αυτά που κάνουν καλύτερα να μας έδιωχναν. Μία παρέα το καλοκαίρι που θα έχει και παιδάκια δεν θα μπορεί να καθίσει για να μην χτυπήσουν. Δεν είναι σωστό τα αυτοκίνητα να παρκάρουν πάνω στα πεζοδρόμια, αλλά σαν Δημοτική Aρχή θα πρέπει να βρούνε μία σωστή λύση. Χωρίσανε την πλατεία μπροστά από το μαγαζί στα δύο. Αν ήταν έστω κάτι όμορφο. Και γιατί μόνο στο δικό μας το δρόμο; Τέτοια δύσκολη εποχή που τα μαγαζιά δεν δουλεύουν έπρεπε να βάλουν και τα κολωνάκια; Μόνο οι άνθρωποι της γειτονιάς έρχονται στο μαγαζί, ένας ξένος άνθρωπος δεν σταματάει».

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
Μετά την περιήγηση στην αγορά και τη κουβέντα με όλους τους εμπόρους του Πάνω Πλάτανου απαραίτητη ήταν και η επίσκεψη στο Δημαρχείο για να μας μιλήσει ο καθ’ ύλην αρμόδιος για τη διαφοροποίηση που επιχειρείται στην πόλη της Ιστιαίας. Οι ερωτήσεις ήταν αυτές που προέκυψαν από το ρεπορτάζ. Θέσεις στάθμευσης, τοποθέτηση μόνο σε έναν δρόμο και το κοστολόγιο του εγχειρήματος.
Δήμαρχος: «Υπάρχουν χώροι στάθμευσης όπως πίσω από την Αγροτική Τράπεζα, δίπλα στον Λαϊνά, ο χώρος της Εκκλησίας στον Πάνω Πλάτανο, στο Γαλαξία και στα ΚΤΕΛ. Τα κολωνάκια μας τα έφτιαξε ο Αντώνης Μπούρας και κόστισαν συνολικά 3.936 ευρώ. Σταδιακά θα φύγουν όλα τα αυτοκίνητα από το κέντρο της Ιστιαίας. Στόχος μου είναι να πεζοδρομηθεί όλη η πόλη».
Πάρη Ντελκή

Τα άρθρα που δημοσιεύονται εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του palmosev.gr

Για τις ειδήσεις της Εύβοιας κι όχι μόνο εμπιστευτείτε το palmosev.gr



error: