Home > Hot ! > Η ΔΗ.ΚΕ.Ι.Α διοργανώνει την 1η ανθοκομική έκθεση στην Ιστιαία

Η ΔΗ.ΚΕ.Ι.Α διοργανώνει την 1η ανθοκομική έκθεση στην Ιστιαία


There are no slides in this slider.


There are no slides in this slider.


There are no slides in this slider.


There are no slides in this slider.

Δέσμευση της Δημάρχου για τη λειτουργία της πλαζ του Ε.Ο.Τ. στην Αιδηψό

Η ΔΗ.ΚΕ.Ι.Α διοργανώνει την 1η ανθοκομική έκθεση στην Ιστιαία

Στον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης η δράση της παλιάς ΔΗ.Κ.Ε.Ι.Α.

 ΛΟΥΚΑΤΖΙΚΟΥ-ΠΟΛΥΜΕΝΕΑΣ 304-cmyk

Το πρόβλημα της Κοινωφελούς επιχείρησης του Δήμου Ιστιαίας – Αιδηψού έχει απασχολήσει τους πολίτες για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η αλήθεια είναι ότι με τη νέα Δημοτική Αρχή έχει γίνει προσπάθεια ξεκαθαρίσματος, αλλά και νέα βήματα για άλλες δράσεις για τα οποία θα μας μιλήσουν ειδικότερα η Πρόεδρος της ΔΗ.Κ.Ε.Ι.Α η κ. Άννα Λουκατζίκου και ο εκπρόσωπος των πολιτών μέλος της ΔΗ.Κ.Ε.Ι.Α. Σέργιος Πολυμενέας.

Αυτή την στιγμή έχει ξεκαθαρίσει τελείως το τοπίο με τα προβλήματα του χθες της ΔΗ.Κ.Ε.Ι.Α.;  

Σ.Π.: «Από την στιγμή που αναλάβαμε αυτή την επιχείρηση κοιτάξαμε πρώτα από όλα και θεωρήσαμε σωστό να κάνουμε μία διερεύνηση όσον αφορά το παρελθόν της. Αυτά που ανακαλύψαμε και αξιολογήσαμε ήταν κακοδιαχείριση, λογιστικά λάθη, αδράνεια της εταιρείας, σπατάλες και κάποιες δικαστικές κινήσεις οι οποίες ήδη ήταν προς εξέλιξη. Δηλαδή το Δεκέμβριο του 2015 θα εξεταστεί η αγωγή που έχει γίνει από τη δημοτική αρχή για το θέμα της υπεξαίρεσης των 28.000 ευρώ της κ. Φώτου».

Έχετε κάνει δηλαδή αγωγή;

Σ.Π.: «Την βρήκαμε έτοιμη. Υπήρχε η αγωγή ήδη. Εμείς αυτό που κάναμε όμως, επειδή δεν ανακαλύψαμε μόνο μία υπεξαίρεση αυτών των χρημάτων αλλά και μία μεγάλη οφειλή στο Ι.Κ.Α., κάναμε τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να πάει στον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης για περισσότερη διερεύνηση».

Το νέο στοιχείο που προκύπτει είναι πως ο φάκελος με τα στοιχεία του παρελθόντος έχει οδηγηθεί στον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης;

Σ.Π.: «Ήταν αυτό που δεν είχε κάνει η προηγούμενη Δημοτική Αρχή και το προηγούμενο Δ.Σ. της ΔΗ.ΚΕ.Ι.Α. Για να είναι ολοκληρωμένος αυτός ο κύκλος της έρευνας, αποφασίσαμε να κάνουμε αυτές τις κινήσεις. Από εκεί και πέρα η δεύτερη κίνηση ήταν να εξυγιάνουμε την επιχείρηση με τον τρόπο που πιστεύουμε εμείς ότι είναι ορθός. Ξεκινήσαμε να κάνουμε περικοπή εξόδων μειώνοντας τις σπατάλες που βρήκαμε όπως υπέρογκες αμοιβές. Αυτό το γνωστό θέμα με το λογιστή».

Όταν λέτε ότι έχετε κάνει εξυγίανση, έχουν πληρωθεί οι οφειλές;

Σ.Π.: «Έχουμε βάλει ένα πενταετές πρόγραμμα το οποίο θα γίνεται μείωση του χρέους ετησίως. Έχουμε κάνει ρύθμιση, ώστε να έχουμε και τις ασφαλιστικές μας ενημερότητες και να μπορεί να λειτουργεί το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι» και όλη η επιχείρηση».

Από το δικαστήριο που θα γίνει στις 15 Δεκεμβρίου 2015, ως ΔΗ.ΚΕ.Ι.Α. ζητάτε φαντάζομαι να λάμψει η δικαιοσύνη. Με τα χρήματα που φέρεται πως έχουν υπεξαιρεθεί, θα ζητήσετε να επιστραφούν πίσω;

Α.Λ.: «Όσον αφορά την αγωγή, αν όντως έχουν υπεξαιρεθεί τα χρήματα και αν μπορούν να επιστραφούν, αυτό προκύπτει από τους ορκωτούς λογιστές, με την μήνυση που έχει γίνει αυτεπάγγελτα, με παράλληλα ενημέρωση της Εισαγγελίας. Η αγωγή είναι για το αν θα αποδοθούν πίσω τα χρήματα».

Άρα περιμένουμε ότι και ένα μέρος αν εξελιχθεί καλά η υπόθεση και εκδικαστεί, ένα μέρος από αυτά πρέπει να επιστραφούν;

Α.Λ.: «Λογικά ναι. Το θέμα του δικαστηρίου το είχαν αναλάβει οι προηγούμενοι. Δεν είναι δικό μας. Εμείς απλά αυτό που κάναμε ήταν να στείλουμε ότι πλέον βρήκαμε στους Επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης γιατί εμείς δεν είμαστε αρμόδιοι ούτε να κρίνουμε, ούτε να καταδικάσουμε και πιθανώς αν υπάρχουν ευθύνες να αποδοθούν, αν δεν υπάρχουν να μην διασύρονται κάποια ονόματα. Βρήκαμε κάποια ιστορία, κάποιο έλλειμμα, κάποια κακοδιαχείριση αν όντως υπάρχει να αποδοθούν ευθύνες. Αν δεν υπάρχει να μην διασύρονται άδικα άνθρωποι».

Από εδώ και πέρα με καθαρή βάση, εφόσον έχετε ρυθμίσει τα θέματα των οφειλών τις εφορίας του ΙΚΑ και τι άλλο κάνατε;    

Σ.Π.: «Τονίσαμε πριν τη λέξη αδράνεια. Υπάρχει και το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι».Το πρόγραμμα απασχολεί 12 ανθρώπους, οι οποίοι εξυπηρετούν τουλάχιστον 250 συμπολίτες μας. Η λειτουργία τους ήταν τελείως σε αδράνεια, δηλαδή οι κοπέλες οι οποίες εργάζονται σε αυτό τον τομέα είχαν αυτοκίνητα ασυντήρητα, επικίνδυνα προς χρήση και παρόλα αυτά προσπαθούσαν να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό ώστε να εξυπηρετούν όλο αυτό τον κόσμο με κίνδυνο της υγείας τους. Κινηθήκαμε γρήγορα ώστε να μπορέσουμε να βγάλουμε ένα κονδύλι, για να μπορούν να έχουν τα απαραίτητα αναλώσιμα, είδη πρώτης βοήθειας για να εξυπηρετούν αυτούς που έχουν ανάγκη. Κάθε τρίμηνο αυτό ανανεώνεται. Αυτές ήταν οι πρώτες κινήσεις όσον αφορά τη βοήθεια στο σπίτι».

Δώδεκα άτομα είναι αρκετά για να καλύψουν ανάγκες 250 ανθρώπων;

Σ.Π.: «Με βάση τον νόμο που έχει θεσπιστεί στο Υπουργείο ναι, έχουν υπολογίσει 4 άτομα για 55 έως 65 ανθρώπους».

Α.Λ.: «Φυσικά είναι πολλά περισσότερα τα άτομα που έχουν ανάγκη βοήθειας. Οι κοπέλες εξυπηρετούν πολλά περισσότερα άτομα από αυτά που υποχρεούνται. Σαφώς θα μπορούσε να αναπτυχθεί ακόμα καλύτερα το πρόγραμμα με περισσότερο προσωπικό. Ο κόσμος που εξυπηρετείται δεν είναι ανασφάλιστοι, είναι ασφαλισμένοι που δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν, όχι μόνο στον τομέα της υγείας, αλλά και στην καθημερινότητα τους, στην προσωπική τους υγιεινή, στην καθαριότητα του σπιτιού τους. Η ΔΗ.ΚΕ.Ι.Α δεν είναι μόνο για συναυλίες, ένα πολύ μεγάλο μέρος της είναι η «Βοήθεια στο σπίτι». Αυτό θέλουμε να τονίσουμε και αυτό είναι στην ουσία που θέλουμε να οργανώσουμε και να αναπτύξουμε.

Περιστατικά που χρήζουν ανάγκης κοινωνικής μέριμνας, μπορούν να απευθύνονται στην ΔΗ.ΚΕ.Ι.Α. προσωρινά στο τηλέφωνο 22260-350314 και στο 6936144225».

Ποια είναι τα άμεσα σχέδια σας;

Σ.Π.: «Επιχειρηματικές κινήσεις. Η ΔΗ.ΚΕ.Ι.Α εκτός από τον Πολιτισμό πρέπει να έχει και επιχειρηματικότητα για να μπορεί να έχει κέρδη τα οποία θα διανείμει ανταποδοτικά. Πιστεύουμε σε δύο σημεία: Ένα είναι να συνδιοργανώσει με επαγγελματίες στους τομείς τους, διάφορα δρώμενα -γεγονότα, και δεύτερον να αξιοποιήσει εργατικό δυναμικό της περιοχής. Αρχικά, ξεκινάμε με μια συν-διοργάνωση το τριήμερο της Πρωτομαγιάς, με την πρώτη ανθοκομική έκθεση Βόρειας Ευβοίας, η οποία θα πραγματοποιηθεί στην πλατεία της Ιστιαίας. Ευελπιστούμε να λειτουργήσει ευεργετικά για τους επαγγελματίες του είδους».

Πόσοι θα συμμετάσχουν; Έχει καθοριστεί από τώρα ο αριθμός τους;

Σ.Π.: «Ήδη έχουμε κάνει τις πρώτες επαφές με μια πρώτη συγκέντρωση που είχαμε με κάποιους και θα επαναληφτεί άλλη μία. Συν τις προσωπικές μας επισκέψεις. Πιστεύουμε ότι η ανταπόκριση ήταν τέτοια στην πρώτη συνάντηση που μας δίνει την δυνατότητα να γίνει αυτή η εκδήλωση».

Δηλαδή θα γίνει μία ανθοκομική έκθεση στην πλατεία της Ιστιαίας η οποία θα λειτουργήσει επί τριήμερο;

Σ.Π.: «Ναι, θα έχει και μουσικές εκδηλώσεις ταυτόχρονα με συμμετοχή από γονείς και παιδιά. Ευελπιστούμε να γίνει θεσμός. Τώρα θα είναι μόνο με λουλούδια. Δεν θα έχει μόνο επιχειρηματικό όφελος και οικονομικό κέρδος. Εμάς μας ενδιαφέρει να έχει και έναν συμβολικό χαρακτήρα. Δηλαδή να δημιουργηθεί κι ένα κλίμα ευφορίας. Αφού θα συνυπάρχουν ταυτόχρονα τα άνθη, τα αρώματα, η μουσική, τα χαμογέλα, οι παιδικές δραστηριότητες, ο διάλογος, η επικοινωνία μεταξύ των δημοτών. Ειδικά σε μια εποχή όπου κυριαρχεί άγχος μιζέρια διχόνοιες και ιδιοτελή συμφέροντα. Μετά θα ακολουθήσουν άλλοι τομείς π.χ. τα βιβλία τα βιολογικά προϊόντα, οι ευρεσιτεχνίες και όποια άλλη πρόταση μπορεί να ευοδωθεί».

Στην ανθοκομική έκθεση θα υπάρχει κάποιος τύπου διαγωνισμού π.χ. πρωτομαγιάτικο στεφάνι;

Α.Λ.: «Όλο και κάτι θα έχουμε. Προσπαθούμε να διοργανώσουμε κάτι πρωτότυπο, αλλά να είναι ταυτόχρονα και ελκυστικό».

Ποιες άλλες δράσεις έχετε στο πρόγραμμά σας;

Σ.Π.: «Στην επιχειρηματικότητα εντάσσεται και η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και οι θέσεις εργασίας. Ο στόχος της ΔΗ.ΚΕ.Ι.Α είναι η αξιοποίηση των ακινήτων και των παροπλισμένων επιχειρήσεων του Δήμου σε συνεργασία με φορείς και ιδιώτες, ώστε να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας. Επί παραδείγματι η λουτρόπολη βάλλεται από την εγκατάλειψη. Παραμελημένα κτίρια με αποτέλεσμα την μείωση των εσόδων την τουριστική περίοδο, θέμα που αφορά όλο τον Καλλικρατικό Δήμο αφού το ταμείο του είναι ενιαίο και αδιαίρετο. Μιλάω για την Αιδηψό προς το παρόν γιατί αυτή την στιγμή στην τουριστική περίοδο είναι η λειτουργικότητα της. Και είναι απαραίτητο να γίνει κάτι ώστε να βελτιωθούν τα έσοδα του Δήμου και να δοθούν θέσεις εργασίας. Ήδη ζητήσαμε να αναλάβουμε την επισκευή και λειτουργία της πλαζ της Ε.Ο.Τ. αρχικώς. Συζητήσαμε με την Δήμαρχο κ. Λίνα Ευσταθίου-Σπανού, η οποία δεσμεύτηκε να αναλάβει προσωπικά το θέμα έτσι ώστε να λειτουργήσει φέτος η πλαζ του Ε.Ο.Τ. υπό την επίβλεψη της ΔΗ.Κ.Ε.Ι.Α. Να δοθούν οι απαραίτητες θέσεις εργασίας και να βοηθήσει η κίνηση αυτή στην βελτίωση της εικόνας της πόλης. Επίσης αυτή τη βδομάδα καταθέσαμε πρόταση στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής να μας παραχωρηθεί ο χώρος Λιβάδι. Ένα σημείο που κάποτε ήταν δάσος από λεύκες και τώρα ένας ξέφραγος χώρος ρήψης απορριμμάτων, ώστε να καλλωπισθεί να δεντροφυτευτεί και να είναι χώρος καλαίσθητος επισκέψιμος κα λειτουργικός. Στόχος μας είναι να μεταμορφωθεί σε χώρο πολιτιστικών δράσεων χαράς και δημιουργίας. Ανάλογες κινήσεις θα γίνουν και σε άλλα σημεία του Δήμου κατόπιν έρευνας, προτάσεων και νέων συνεργασιών. Η προσπάθεια μας είναι να δώσουμε στον κόσμο να καταλάβει τις δυνατότητες που έχουν οι Δημοτικές Κοινωφελείς Επιχειρήσεις, θεσμός που έχει απαξιωθεί μέχρι σήμερα στον Δήμο μας. Στόχος μας είναι να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη και την συνεργασία φορέων συλλόγων και δημοτών. Να συνδημιουργήσουμε ένα φορέα ανάπτυξης και πολιτισμού με στόχο την πολυπόθητη ευημερία».

Πάρη Ντελκή

Τα άρθρα που δημοσιεύονται εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του palmosev.gr

Για τις ειδήσεις της Εύβοιας κι όχι μόνο εμπιστευτείτε το palmosev.gr



Αφηστε ενα σχολιο

Η παρούσα φόρμα συλλέγει το όνομα σας και την ηλεκτρονική σας διεύθυνση, ώστε να μπορέσουμε να απαντήσουμε στο σχόλιο σας. Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε το Privacy Policy της ιστοσελίδας μας.

error: