Πάρη Ντελκή
Μεγάλα προβλήματα με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση υπάρχουν σε όλη τη χώρα, ενώ παρήλθε επαρκές διάστημα πέντε μηνών που επέτρεπε την καλύτερη προετοιμασία και οργάνωση, του Υπουργείου Παιδείας περιμένοντας το 2ο κύμα του covid-19.
Ενώ ήταν ήδη κοινό μυστικό από τον Μάρτιο του 2020 (που έγινε η πρώτη απόπειρα της τηλεκπαίδευσης), έρχεται το απροετοίμαστο Υπουργείο Παιδείας τον Νοέμβριο του 2020 να ξανακλείσει τα σχολεία, λόγω κορωναϊού. Έχοντας ήδη πάθει πανωλεθρία την ημέρα ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων, δεν στήριξε το σύστημα, και φυσικά αυτό έπεσε και πάλι. Οι αρμόδιοι γνώριζαν την κατάσταση των υποδομών της χώρας εξ αρχής και απλά μετάθεσαν το βάρος της ευθύνης της υλοποίησης της διδασκαλίας στους εκπαιδευτικούς …από το σπίτι!
Τα προβλήματα που ανακύπτουν είναι πως σε πολλά Λύκεια δεν έχει φτάσει η οπτική ίνα με αποτέλεσμα να δουλεύουν με πολύ χαμηλές ταχύτητες 2,5 και 3 Mbps.
Η εφαρμογή του e-class που είναι συνδεδεμένοι όλοι οι εκπαιδευτικοί και μαθητές υπερφορτώνεται με αποτέλεσμα να γίνονται μόνο οι πρώτες ώρες των μαθημάτων και στη συνέχεια απλά …πέφτει το σύστημα.
Πολλοί εκπαιδευτικοί δεν έχουν την δυνατότητα να εργαστούν από το σπίτι τους, ειδικά αν πρόκειται για ζευγάρι εκπαιδευτικών με παιδιά. Σε αυτή την περίπτωση ένας υπολογιστής σε κάθε σπίτι δεν αρκεί για να καλύψει ανάγκες μιας πολύτεκνης οικογένειας.
Υπάρχουν ακόμη πολλοί μαθητές που δεν διαθέτουν στο σπίτι τους internet, όπως επίσης υπάρχουν και μαθητές που δεν έχουν καμία πρόσβαση σε υπολογιστή. Το μάθημα από το κινητό στην έσχατη περίπτωση είναι πολύ δύσκολο, όταν σε μια πολύ μικρή οθόνη ο μαθητής θα πρέπει να διακρίνει τι γράφει ο καθηγητής στον πίνακα. Σε επικοινωνία που είχε το palmosev.gr με τα λύκεια της Βόρειας Εύβοιας εντοπίζονται σοβαρά προβλήματα υποδομών, ενώ το δίκτυο δεν αντέχει μεγάλο αριθμό καθηγητών να εργάζονται ταυτόχρονα. Όσοι αποπειρώνται να εργαστούν από το σπίτι δεν μπορούν λόγω υπερφόρτωσης της εφαρμογής e-class.
Δείτε τι δήλωσαν οι εκπαιδευτικοί από τα Λύκεια της Βόρειας Εύβοιας
Λύκειο Ιστιαίας
Στο Λύκειο Ιστιαίας η γραμμή πιάνει 3Mbps και φυσικά δεν έγιναν μαθήματα. Πολλοί καθηγητές, προσπάθησαν να μπουν από το σπίτι αλλά το σύστημα έπεφτε, και τώρα βρίσκονται όλοι στο σχολείο για να βοηθήσουν, όπως μπορούν όπως είπε ο Λυκειάρχης Ν. Θηβαίος. Ο καθηγητής Πληροφορικής κ. Σακελλαρίου μας είπε πως όλη η χώρα στηρίζεται σε μια εφαρμογή και αυτό δημιουργώντας υπερφόρτωση δεν επιτρέπει να γίνονται τα μαθήματα. Η χαμηλή ταχύτητα και η έλλειψη του πλήθους των απαιτούμενων εργαλείων δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην τηλεκπαίδευση.
Λύκειο Λ.Αιδηψού
Ο Γ.Παπανικολάου από το Λύκειο Αιδηψού ήταν ο μόνος παρών στο σχολείο, διότι όλοι οι υπόλοιποι καθηγητές –σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπ.Παιδείας -προσπαθούσαν να συνδεθούν από το σπίτι τους, αλλά με τα γνωστά προβλήματα που επέτρεπαν μόνο να γίνουν οι πρώτες ώρες των μαθημάτων που ο φόρτος στο δίκτυο ήταν μικρότερος.
Λύκειο Γουβών
Την ίδια κατάσταση μας περιέγραψε και ο διευθυντής των Λυκειακών τάξεων των Γουβών Στ.Λαδογιάννης. Η οπτική ίνα δεν έχει φτάσει μέχρι το σχολείο με αποτέλεσμα οι καθηγητές να προσπαθούν από το σπίτι τους να ολοκληρώσουν τα μαθήματα.
Λύκειο Λίμνης
Την 1η ώρα έπεσε το σχολικό δίκτυο οι καθηγητές εργάζονται από το σπίτι. Η ταχύτητα και στο Λύκειο Λίμνης πιάνει 15 Mbps, δυσκολεύοντας την πρόσβαση στο e-class, με τους καθηγητές από το σπίτι να προσπαθούν να ανταποκριθούν
Λύκειο Μαντουδίου
«Ξηλώσαμε τους υπολογιστές και τους δώσαμε στους μαθητές μας. Συγκεκριμένα δώσαμε 4 laptop, 3 σταθερούς, 1 tablet και οι κάμερες αγοράστηκαν από το σχολείο. Στο σχολείο υπάρχει πια ένας μόνο υπολογιστής στο γραφείο μου για να παίρνουμε τα email.Η γραμμή που έχουμε στο Λύκειο είναι 24 MB, αλλά πιάνει 16 ή 18. Όλοι οι καθηγητές εργάζονται από το σπίτι και έγινε η πλειοψηφία των μαθημάτων» σημείωσε ο Διευθυντής του ΓΕΛ Μαντουδίου Κωνσταντίνος Γιαννούλης.
Τα συμπεράσματα δικά σας για την επιτυχία της τηλεκπαίδευσης. Τα ερωτήματα πολλά για την εκπαίδευση τόσων παιδιών που προσωρινά μπορεί να κάνουν «πάρτι» γιατί χάνουν μάθημα, αλλά σίγουρα το έλλειμμα αυτό θα το βρουν μπροστά τους, όταν αύριο στις Πανελλαδικές θα έχουν να παλέψουν άνισα για μια θέση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, ή αργότερα για μια εξειδικευμένη θέση εργασίας σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.
Πάρη Ντελκή
Τα άρθρα που δημοσιεύονται εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του palmosev.gr
Για τις ειδήσεις της Εύβοιας κι όχι μόνο εμπιστευτείτε το palmosev.gr