Home > Hot ! > Χρήστος Λέκκας:«Αυτό το καΐκι  που έσωσε  κόσμο στη φωτιά της Αγίας Άννας, σήμερα ο κ. Μητσοτάκης δεν το αφήνει να πάει για δουλειά»

Χρήστος Λέκκας:«Αυτό το καΐκι  που έσωσε  κόσμο στη φωτιά της Αγίας Άννας, σήμερα ο κ. Μητσοτάκης δεν το αφήνει να πάει για δουλειά»


There are no slides in this slider.



There are no slides in this slider.


Ο Χρήστος Λέκκας έγινε ο πρωταγωνιστής της Ελλάδας για μια βραδιά όταν στις  6 Αυγούστου 2021 με την τράτα του μετέφερε τον κόσμο από την παραλία της Αγία Άννας για να σωθούν πριν τα σκάφη του Λιμενικού επιχειρήσουν.

Τώρα όμως  που σιγά –σιγά έσβησαν τα φώτα της δημοσιότητας, όχι μόνο ξεχάστηκε η ανθρώπινη συνεισφορά του την ώρα της πυρκαγιάς, που έβαλε τους  συνανθρώπους του πάνω από την προστασία του σπιτιού του, που το απειλούσε η φωτιά, αλλά  ως τρατάρης αντιμετωπίζει τα πολλαπλά προβλήματα του κλάδου του.

Ο ίδιος μιλώντας στο palmosev.gr είπε:  «Όταν με ειδοποίησαν από το Λιμενικό και  μου ζήτησαν το καΐκι μου δεν το πίστευα, ότι η φωτιά   θα έφτανε ποτέ  στην Αγκάλη, στην παραλία της Αγίας Άννας. Κι όμως έφτασε!

Με την  τράτα μου  εγώ μετέφερα τον κόσμο. Πήγαινα με την ντουντούκα και φώναζα τον κόσμο.

Τον πήγαινα στα βαθιά κι από εκεί έμπαιναν στα σκάφη του  Λιμενικού. Μόλις έπεσε ο αέρας πλησίασε  το Λιμενικό στην ακτή και εγώ  έτρεξα να σβήσω τη φωτιά στο σπίτι μου. Αυτό το καΐκι  που έσωσε τον κόσμο στη φωτιά σήμερα  ο κύριος Μητσοτάκης δεν το αφήνει να πάει για δουλειά. Έχουν μπερδέψει την βιτζότρατα με την μηχανότρατα κι ενώ έχει έρθει το διαχειριστικό σχέδιο από την Ε.Ε για εργασία δεν δίνει έγκριση ο πρωθυπουργός να δουλέψουμε και μένουμε 98 καΐκια χωρίς δουλειά».

Δείτε το video

Και συνεχίζει διευκρινίζοντας:

«Η βιτζότρατα είναι ένα αλιευτικό εργαλείο το οποίο στόχευε σε μαρίδα, γόπα, σαφρίδια κατά 85% και  κατά 15 % σε κουτσομούρα, καλαμάρια και μπαρμπούνια. Το 2006 επί Δαμανάκη με τον Ν.1967/2006 για όλη τη Μεσόγειο που έλεγε ότι η βιτζότρατα και η μηχανότρατα πρέπει να αλιεύει στα 50 μέτρα βάθος κι όχι σε Ποσιδωνείες (το δάσος της θάλασσας) τότε συνολικά σε όλη την Ελλάδα ήμασταν 410 βιτζότρατες.

Στο  νόμο αυτό, θα  υπήρχε παρέκκλιση αν είχε κατατεθεί εγκεκριμένο διαχειριστικό σχέδιο από την ΕΕ, τότε θα μπορεί να δουλέψει  ο τρατάρης κανονικά όπως δούλευε πάλι μέχρι  έξω στην ακτή.

Το 2010 μπήκε σε εφαρμογή ο Νόμος αυτός μέχρι να εγκριθεί το διαχειριστικό σχέδιο. Αποσύρθηκαν 210 καΐκια.

Μετά  το 2016-17 εγκρίθηκε το διαχειριστικό σχέδιο από ΕΕ με πολλούς περιοριστικούς όρους για το εργαλείο αυτό, όπως απαγόρευση λειτουργίας σε Ποσειδωνίες οι οποίες είχαν χαρτογραφηθεί στο διάστημα αυτό, τοποθετώντας vms για να παρακολουθείται κάθε 20 λεπτά που βρίσκεται το αλιευτικό σκάφος, όπως και υποχρεωτικά να μπαίνουν άτομα του ΕΛΚΕΠΕ στα αλιευτικά μας σκάφη για να ελέγχουν και να καταμετρούν τα αλιεύματα όποτε ήθελαν.

Όταν τελείωσε το διαχειριστικό σχέδιο στα τρία χρόνια,  κι όταν εννοούμε 1 χρονιά εννοούμε από  1η Οκτώβρη μέχρι 31 Μαρτίου,  εργασία μέσα στον χειμώνα την οποία τα δικά μας σκάφη δεν υπερβαίνουν τα 13 μέτρα, τα περισσότερα είναι 9 μέτρα το πολύ, τα μεροκάματα είναι δεν είναι 110 μέρες το χρόνο. Όταν ξεκινήσαμε να κάνουμε κατάθεση διαχειριστικού σχεδίου ο κ. Βορίδης με την κ. Αραμπατζή, δεν δέχτηκε να το καταθέσει λέγοντας ότι ήμαστε πολλά καΐκια (210) κι ότι οι άλλες χώρες έχουν πολύ λιγότερα (80) και μας ζήτησε εθελούσια έξοδο πέρυσι τον Οκτώβριο του 2020, με αποζημίωση 25.000 σε κάθε καΐκι.

Όταν έκλεισε η κατάθεση των αδειών από τους αλιείς από την εθελοντική έξοδο τα υπόλοιπα καΐκια που απέμειναν είναι 130 άδειες, από τις οποίες ενεργές είναι 98.

Κατόπιν αυτού όταν μπήκε ο κ. Λιβανός έστειλε το διαχειριστικό σχέδιο στην ΕΕ για έγκριση, εγκρίθηκε το διαχειριστικό σχέδιο από την ΕΕ και ζήτησε η Ευρώπη, πρόσκληση να έρθει στην Ελλάδα το διαχειριστικό μέχρι τέλη Αυγούστου.

Ο κύριος Μητσοτάκης με τον υπουργό του κύριο Λιβανό, δεν δέχτηκαν την πρόσκληση με αποτέλεσμα να μην έχουμε εγκεκριμένο στην Ελλάδα το διαχειριστικό σχέδιο κι έτσι δεν μπορούμε να βγούμε για δουλειά στην 1η Οκτώβρη.

Όποιες πιέσεις κι αν ασκήσαμε μέσω βουλευτών μας κι ακόμη μέσω της ΠτΔ που ήρθε την προηγούμενη Δευτέρα έπεσαν στο κενό.

Η συνάντηση που είχε το Σωματείο Βιτζότρατας με τον κ.Γεραπετρίτη, η απάντηση ήταν ότι έπρεπε να σταματήσετε το 2006 με τον Ν.1967. Ο νόμος αυτός όμως δεν μας απαγορεύει σαν εργαλείο απλώς μας θέτει περιορισμούς.

Γιατί εγκρίθηκε το Διαχειριστικό σχέδιο το 2016 και δουλέψαμε κανονικά και γιατί έδωσαν οικονομική ενίσχυση για εθελούσια έξοδο;

Εμείς βγάζαμε ψιλά ψάρια του 5ευρου. Όταν σταματήσει το γρι- γρι να βγάζει γαύρο και σαρδέλα, οι μηχανότρατες βγάζουν ακριβά ψάρια, κουτσομούρα, μπακαλιάρια. Η αγορά μένει από ψάρια για τον φτωχό λαό. Αυτή τη στιγμή η τσιπούρα ιχθυοτροφείου  έχει 5,5 ευρώ κι  ανεβαίνει η τιμή της στα 7,5, γιατί δεν υπάρχουν ψιλά ψάρια και στρέφεται ο κόσμος στην τσιπούρα ιχθυοτροφείου. Εκτός ότι τρώνε ψάρια ιχθυοτροφείου τα αγοράζουν και ακριβότερα.

Εμείς την Δευτέρα το πρωί σαν Σωματείο καταθέτουμε αγωγή στον Άρειο Πάγο μέσω του δικηγόρου μας, η οποία θα είναι εις βάρος μας γιατί θα είναι οικονομικά επιβλαβής και χρονοβόρα γιατί δεν έχουμε άλλους πόρους. Εμείς ζητάμε από τον πρωθυπουργό  να μας ακούσει και να δεχτεί  το διαχειριστικό σχέδιο που έχει εγκριθεί από την ΕΕ.

Το επόμενο ενεργό καΐκι από το δικό μου του Λέκκα Χρήστου που είναι στην Άγια Άννα σαν βιτζότρατα, βρίσκεται στην Καβάλα, δηλαδή δεν έχει βιτζότρατες ούτε ο  Παγασητικός ούτε οι Σποράδες. Σε όλη την Εύβοια και την Σκύρο είμαστε συνολικά έξι(6),Από ένα (1) βρίσκονται στην Κύμη, στην Κάρυστο,  στην Σκύρο,  στην Ερέτρια και στην Αιδηψό που είναι ανενεργό».

Πάρη Ντελκή

Τα άρθρα που δημοσιεύονται εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του palmosev.gr

Για τις ειδήσεις της Εύβοιας κι όχι μόνο εμπιστευτείτε το palmosev.gr



Αφηστε ενα σχολιο

Η παρούσα φόρμα συλλέγει το όνομα σας και την ηλεκτρονική σας διεύθυνση, ώστε να μπορέσουμε να απαντήσουμε στο σχόλιο σας. Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε το Privacy Policy της ιστοσελίδας μας.

error: