Home > Hot ! > Από την πρόταση μέχρι την υλοποίηση προχωρά ο Γ.Κεντρής – Θεμέλιος λίθος στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα παραγωγής στη βόρεια Εύβοια

Από την πρόταση μέχρι την υλοποίηση προχωρά ο Γ.Κεντρής – Θεμέλιος λίθος στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα παραγωγής στη βόρεια Εύβοια


There are no slides in this slider.


There are no slides in this slider.


There are no slides in this slider.


There are no slides in this slider.

Από την πρόταση μέχρι την υλοποίηση προχωρά ο Γ.Κεντρής – Θεμέλιος λίθος στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα παραγωγής στη βόρεια Εύβοια

Είναι πολύ σημαντικό άνθρωποι με εμπειρία και γνώση στον πρωτογενή τομέα παραγωγής, σαν τον επιτυχημένο επιχειρηματία Γιώργο Κεντρή να μπορούν να δώσουν τα «φώτα» τους, για την ανάπτυξη του τόπου τους. Ο ίδιος έχει διανύσει μακρά πορεία από την Στροφυλιά στις αγορές όλου του κόσμου, τόσο στην επεξεργασία, στην εμπορία αγροτικών προϊόντων, όσο και στην οργάνωση με συμβολαιακή γεωργία. Οι  νέοι αγρότες της βόρειας Εύβοιας έτσι μπορούν να έχουν μια εξασφαλισμένη παραγωγή και έσοδα που τους επιτρέπουν να αναπτύσσουν την επαγγελματική τους πορεία με επιτυχία και σεβαστές οικονομικές απολαβές. Η πρόσφατη δημιουργία ομάδα παραγωγών και στη συνέχεια αγροτικής ανώνυμης εταιρείας, θα δώσει μια μεγάλη οικονομική ανάσα στην βόρεια Εύβοια, η οποία αξιοποιώντας το εύφορο έδαφός της, και το υπάρχον εργατικό δυναμικό, θα μπορεί να γίνει πόλος έλξης λόγω οικονομικής ανάπτυξης των νέων Ευβοιωτών οι οποίοι θα μπορούν να επιστρέψουν στην μάνα γη. Δίνοντας παράλληλα και στον εαυτό τους και στον τόπο τους μια δεύτερη ευκαιρία ανάπτυξης. Σήμερα ειδικά μετά την καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου του 2021, ο τόπος έχει ανάγκη από υλοποιήσιμες προτάσεις και την επιστροφή του ανθρώπινού του κεφαλαίου πίσω στον τόπο καταγωγής του. Μόνο έτσι η βόρεια Εύβοια και γενικότερα ολόκληρο το νησί έχει ελπίδα ανάκαμψης και αναγέννησης.

Π.Ν

Προτάσεις για την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα παραγωγής

  1. ΓΕΝΙΚΑ

Ο παράγοντας άνθρωπος παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη μιας  περιοχής. Αυτό έχει να κάνει με την παιδεία που έχει, το επιχειρηματικό  ταπεραμέντο, την προσαρμοστικότητα, την ειδικευμένη γνώση και πάνω απ’ όλα  την αγάπη του για δουλειές σχετικές με τον πρωτογενή τομέα.

Σήμερα στα χωριά έχουν μείνει κυρίως συνταξιούχοι, κάποιοι δημόσιοι  υπάλληλοι, ένας μέσος όρος ηλικίας 65 χρονών.

Για να προκύψει ανάπτυξη πρέπει νέοι άνθρωποι να εγκατασταθούν και να  κάνουν δουλειές στην ύπαιθρο. Προς αυτή τη κατεύθυνση θα αναφέρουμε  παρακάτω κάποιες προτάσεις ώστε οι δουλειές στον πρωτογενή τομέα να  αποτελούν πρόκληση για κάθε νέο άνθρωπό που έχει επιχειρηματικές φιλοδοξίες.

Για να καλλιεργήσουμε ένα χωράφι πρέπει να το έχουμε απαλλάξει από ζιζάνια  και από χόρτα, να το έχουμε οργώσει, να το έχουμε κάνει φρέζα, να έχουμε ρίξει τα  κατάλληλα λιπάσματα για να είναι έτοιμο να το σπείρουμε και να αποδώσει. Έτσι  λοιπόν με αυτό το παραλληλισμό θα πρέπει να φτιάξουμε ένα ελκυστικό και φιλικό  περιβάλλον για την αγροτική επιχειρηματικότητα.

Σήμερα, έχει επικρατήσει ο αγρότης να λειτουργεί κατά μόνας να μη  συνεργάζεται, να είναι κολλημένος σε καλλιέργειες ξεπερασμένες, που τις  καλλιεργεί γιατί παίρνει επιδότηση σε έναν κλήρο σχετικά μικρό. Όταν δε  αποφασίζει να κάνει κάτι διαφορετικό το κόστος παραγωγής είναι μεγάλο σε σχέση  με τον ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα η καλλιέργεια να καθίσταται ασύμφορη.  Ζωντανό παράδειγμα οι τομάτες από Ολλανδία να είναι πιο φθηνές από αυτές του  Μαντουδίου. Οι πατάτες από Τουρκία κτλ..

Εμείς με την πρόταση μας δεν θέλουμε τον Έλληνα αγρότη να γίνει Ολλανδός,  Γάλλος, Ιταλός κτλ. Εμείς θέλουμε τον αγρότη να γίνει ένας καλός Έλληνας αγρότης,  και τι εννοούμε:

Καλώς ή κακώς στο DNA του Έλληνα υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά  αρνητικά προς το επιχειρείν, όπως η έλλειψη προγραμματισμού, η έλλειψη  υπομονής, η έλλειψη πνεύματος συνεργασίας, η υπερβολική αισιοδοξία &  ενθουσιασμός, η γρήγορη απογοήτευση κτλ.

Έχουμε όμως και τα θετικά που είναι η εργατικότητα, το φιλότιμο, η αφοσίωση,  η έμπνευση, η αγάπη για την δουλειά κτλ. Θέλουμε λοιπόν να απομονώσουμε τα  κακά και να αναπτύξουμε τα καλά του Έλληνα αγρότη.

Πάμε στην στυγνή πραγματικότητα.

Ένας νέος με όρεξη για δουλειά στο χωριό καλείται να κάνει έρευνα για να δει τι  είναι αυτό που θα μπορούσε να ασχοληθεί και να έχει απόδοση. Καλείται να έχει  γνώσεις για την καλλιέργεια, καλείται να έχει οικονομικές γνώσεις για να στήσει μια  σωστή επιχείρηση, καλείται να έχει γνώσεις marketing για να προωθήσει τα προϊόντα που θα παράγει. Ακόμη θα πρέπει να αναζητήσει χρηματοδοτικά  εργαλεία.

Μπροστά σε όλες αυτές τις σκέψεις ο νέος βλέπει ένα τείχος και τον  παράγοντα χρόνο να τον πνίγει αν αποφασίσει να παλέψει. Πρέπει λοιπόν αυτόν  τον νέο να του δώσουμε μασημένη τροφή και να επιλέξει αυτός με περισσότερη  ευκολία τι είναι αυτό που του ταιριάζει. Ακόμη, δε να δει μια πρόταση που θα τον  φωνάζει σαν ευκαιρία που πρέπει να αρπάξει.

ΒΗΜΑ 1ο 

ΤΟΠΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 

Μια ομάδα τεχνοκρατών και ανθρώπων της αγοράς. Να αποτυπώσει την  υπάρχουσα κατάσταση σε ότι αφορά τις καλλιέργειες – τους υδάτινους πόρους – τις  στρεμματικές εκτάσεις – την παράδοση – το ανθρώπινο δυναμικό και να καταγράψει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που παρουσιάζει η περιοχή.

Με βάση τα συγκριτικά πλεονεκτήματα θα ακολουθήσουν επιχειρηματικές  προτάσεις.

ΒΗΜΑ 2ο 

ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΏΝ ΙΔΕΩΝ 

Από τη στιγμή που θα υπάρχει Τοπικό Αναπτυξιακό Σχέδιο Πρωτογενή Τομέα,  το επόμενο βήμα είναι να πέσουν στο τραπέζι οι επιχειρηματικές ιδέες πιο εύκολα  από ποτέ αφού θα βασίζονται πρωτίστως στα στοιχεία που θα παρέχονται από το  Σχέδιο. Οι επιχειρηματικές ιδέες μπορούν να προκύψουν από :

1) τη Συμβολαιακή Καλλιέργεια, όπου ένα εργοστάσιο ζητά συγκεκριμένα  αγροτικά προϊόντα και έρχεται ο νέος επιχειρηματίας να καλύψει τις  ανάγκες. Σ’ αυτή τη περίπτωση ξέρει εκ των προτέρων τι θα καλλιεργήσει,  πως θα το καλλιεργήσει, πως θα το συσκευάσει, πόσο θα το πουλήσει και  πόσα θα κερδίσει.

2) Από ανθρώπους της αγοράς που βλέπουν τις ελλείψεις και προτείνουν να  γίνουν εγχώριες καλλιέργειες.

3) Λαμβάνοντας υπόψη τη παράδοση της περιοχής να αναδειχθούν  καλλιέργειες που σήμερα ήταν ξεχασμένες ή λόγω κόστους παραγωγής ή  λόγω έλλειψης marketing.

4) Από την έρευνα που θα έχει κάνει η επιστημονική ομάδα και θα αναφέρεται  σε μια σειρά από αγροτικά προϊόντα που εισάγει η χώρα μας ή βρίσκονται  σε έλλειψη.

5) Από μεμονωμένους ανθρώπους που έχουν την έμπνευση.

Έτσι, λοιπόν έχουμε μία τράπεζα επιχειρηματικών ιδεών όπου περιμένουν τους  επίδοξους επιχειρηματίες για να υλοποιηθούν.

ΒΗΜΑ 3ο 

BUSINESS PLAN 

Η επιστημονική ομάδα έχοντας μια σειρά από επιχειρηματικές ιδέες έρχεται και  φτιάχνει Business Plan για κάθε ιδέα όπου γίνεται μια πιο λεπτομερής προσέγγιση  της επιχειρηματικής ιδέας και απαντά στα εύλογα ερωτήματα του κάθε νέου  επιχειρηματία, δηλαδή:

Τι θα καλλιεργήσω; Πως θα το καλλιεργήσω; Πως θα το συσκευάσω; Που θα το  πουλήσω; Πόσο θα μου κοστίσει; Πόσα θα κερδίσω; Ποιο ρίσκο παίρνω; Ουσιαστικά δίνει όλες τις πληροφορίες ακόμα και τα χρηματοδοτικά εργαλεία ή  και το σχήμα της επιχείρησης ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η πιθανότητα  αποτυχίας.

ΒΗΜΑ 4ο

ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ 

Για να υλοποιηθεί ένα επιχειρηματικό Business Plan πρέπει να υπάρχει ο  φορέας.

Με ισχύουσα νομοθεσία οι αγρότες μπορούν να συστήσουν ένα νομικό  πρόσωπο όπως ΙΚΕ-ΕΠΕ-ΑΕ και μέσα από αυτό να προκύψει και ομάδα παραγωγών  αναγνωρισμένη από την Δ/νση Αγροτικής Ανάπτυξης.

Η νομική υπόσταση είναι απαραίτητη γιατί θα έχει ότι χρειάζεται για ένταξη  σε προγράμματα.

Μέσα από τη νομική αυτή οντότητα θα λειτουργεί η ομάδα παραγωγών με  καταστατικό Δ/Σ κλπ. με ότι διέπεται από τη νομοθεσία για τις ομάδες παραγωγών  σ’ ότι αφορά τις επιδοτήσεις, τα αυξημένα κίνητρα για προγράμματα , τη μειωμένη  φορολογία κλπ.

Τι πλεονεκτήματα θα έχουν οι Αγροτικές ΑΕ; Θα αναγκάσουν τους Έλληνες  Αγρότες να συνεργαστούν, να προγραμματιστούν, να μειώσουν τα κοστολόγια  τους λόγω ότι θα είναι ενωμένοι και θα εφαρμόζουν οικονομίες κλίμακας. Θα είναι  μέτοχοι στιβαρού φορέα που πιο εύκολα θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί και πιο  εύκολα να αναπτυχθεί.

Η Αγροτική ΑΕ θα έχει την δυνατότητα να απευθυνθεί σε αγορές του  εξωτερικού και να συμμετέχει σε εκθέσεις. Θα έχει την δυνατότητα να επενδύσει  στην καινοτομία και να είναι άκρως ανταγωνιστική. Ο κάθε μέτοχος δεν θα  αγχώνεται για το που θα πουλήσει τα προϊόντα του γιατί θα το έχει φροντίσει το  Marketing της ΑΕ κτλ.

Η Αγροτική ΑΕ θα μπορεί να αναπτύξει προϊόντα εντάσεως παραγωγής και  να καλύψει τις ανάγκες μεγάλων αγορών.

Η Αγροτική ΑΕ θα μπορεί αξιόπιστα να καλύψει τις ανάγκες μιας  συμβολαιακής καλλιέργειας.

ΒΗΜΑ 5ο

ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ 

Η συνταγή της επιτυχίας είναι η αγάπη προς τη δουλειά και η γνώση. Αν  λοιπόν θεωρήσουμε ότι η αγάπη υπάρχει, η γνώση σε μια αγορά που συνεχώς  αλλάζει είναι απλώς επιβεβλημένη. Έτσι, στοχευμένα σεμινάρια προς τους  επίδοξους επιχειρηματίες θα πρέπει να ξεκινούν από τη πρώτη στιγμή του  εγχειρήματος. Δηλαδή, γνώσεις σχετικά με τους τρόπους προσέγγισης των αγορών,  μείωση κόστους, οικονομικής διαχείρισης, χρηματοδοτικά εργαλεία κτλ.

Απαραίτητη είναι επίσης η δημιουργία μιας ομάδας μεντόρων οι οποίοι  αφιλοκερδώς θα προσφέρουν τις συμβουλές τους. To Mentoring πρέπει να ενταχθεί  ως βασική προϋπόθεση στην ανάπτυξη ενός Business Plan.

Ακόμη γνώσεις σχετικά με νέους τρόπους καλλιεργειών όπως π.χ. υδροπονία  κτλ. Προς αυτή τη κατεύθυνση θεωρώ απαραίτητη τη δημιουργία μιας σχολής  διαρκούς επιμόρφωσης που θα λειτουργεί διαδικτυακά και με εγγεγραμμένους  σπουδαστές αγρότες. Η σχολή θα έχει κύκλο μαθημάτων ανά κατηγορία π.χ.  δενδροκομία – κηπευτικά – μελισσοκομία κλπ. και θα εκδίδει και βεβαίωση  σπουδών.

ΚΕΝΤΡΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 

General Manager KENTRIS S.A. 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του palmosev.gr

Για τις ειδήσεις της Εύβοιας κι όχι μόνο εμπιστευτείτε το palmosev.gr



Αφηστε ενα σχολιο

Η παρούσα φόρμα συλλέγει το όνομα σας και την ηλεκτρονική σας διεύθυνση, ώστε να μπορέσουμε να απαντήσουμε στο σχόλιο σας. Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε το Privacy Policy της ιστοσελίδας μας.

error: