Δημήτρης Στεργίου
Αυτό που σε άλλες χώρες θεωρήθηκε αυτονόητο και εφαρμόστηκε με επιτυχία εδώ και πάρα πολλά χρόνια, δηλ. η “αξιοπρεπής” οδική σύνδεση των αστικών κέντρων, δυστυχώς στην πατρίδα μας όχι μόνον δεν εφαρμόστηκε αλλά αντιθέτως δημιουργήθηκε και ιδεολογική τάση κατά της σύγχρονης οδικής επικοινωνίας.
Έτσι λοιπόν, οι χαράξεις των δρόμων πρέπει να είναι τεθλασμένες, ώστε να διέρχονται από τις ιδιοκτησίες ημετέρων, να περνούν μέσα από τους οικισμούς, ως μοναδικό μέσο επιβίωσης του τοπικού εμπορίου , να μη υπακούουν στα διεθνή τεχνολογικά δεδομένα, ακόμα και σ’ αυτές της οδηγίες της ευρωπαϊκής ένωσης.
Η Βόρεια Εύβοια, μια από τις ωραιότερες περιοχές της Ελλάδος, γνωστή για τις παραγωγικές της δυνατότητες και τον ιαματικό τουρισμό της, σήμερα εξυπηρετείται μόνον μέσω φέρυ μπόουτ ή μέσω του περιπετειώδους δρόμου του Προκοπίου.
Η ιδέα κατασκευής του μόλις 33 χιλιομέτρων δρόμου ζεύξης βόρειας Εύβοιας και Χαλκίδας, φαινομενικά εύκολη, εδώ και αρκετά χρόνια έχει εγκαταλειφθεί με επιχειρήματα που πλέον δεν ισχύουν. Συγκεκριμένα:
1) Στο δύσκολο βραχώδες κομμάτι του Κανδηλίου, όπου απαιτείται, μπορούν να εφαρμοστούν σύγχρονες τεχνικές μέθοδοι, που εφαρμόζονται διεθνώς μ’ επιτυχία, όπως π.χ. αυτή της περιπορείας και της διάνοιξης σήραγγας.
2) Η χρηματοδότηση του έργου είναι πλέον εφικτή μέσω ευρωπαϊκής ένωσης. Τα οφέλη από την χρήση του δρόμου αυτού θα είναι τέτοια που θα υπάρξει γρήγορη απόσβεση του κόστους.
3) Η περιοχή natura, δεν σηματοδοτεί πλέον απαγόρευση, αλλά τουναντίον η παρουσία δρόμου θα προσφέρει έλεγχο και ασφάλεια και τέλος
4) Η παράκαμψη χωριών όπως π.χ. το Προκόπι, δεν θα μειώσει την επισκεψιμότητα, τουναντίον η εύκολη οδική πρόσβαση και η θεματική ανάπτυξη των χωριών στα πλαίσια ενός γενικού στρατηγικού σχεδιασμού θα πολλαπλασιάσει την τουριστική ανάπτυξη.
Μέλημα όλων είναι η συσπείρωση για την απαίτηση κατασκευής του δρόμου. Το θέμα είναι κατ’ αρχήν πολιτικό και ζητούμε την στήριξη και συνεργασία των πολιτικών μας, τουλάχιστον αυτών που σχετίζονται με την περιοχή μας.
Τα άρθρα που δημοσιεύονται εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του palmosev.gr
Για τις ειδήσεις της Εύβοιας κι όχι μόνο εμπιστευτείτε το palmosev.gr
Και για να γίνει πραγματικά ολοκληρωμένο το έργο πρέπει η αρχή του να ξεκινήσει από πριν την Αρτάκη που δημιουργείται ένα τραγελαφικό κομφούζιο και να δημιοργειθει παρακαμπτήριος δρόμος εξω από τα χωριά.
Και για να γίνει πραγματικά ολοκληρωμένο το έργο πρέπει η αρχή του να ξεκινήσει από πριν την Αρτάκη που δημιουργείται ένα τραγελαφικό κομφούζιο και να δημιοργειθει παρακαμπτήριος δρόμος εξω από τα χωριά.
Σύμφωνο έπρεπε να είχε ήδη γίνει από χρόνια.