Home > Hot ! > Αποτελέσματα έρευνας σχετικά με την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες

Αποτελέσματα έρευνας σχετικά με την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες

 «Έρευνα για την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες»

Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι αρνητική, ενώ θεωρεί ότι στόχος του μέτρου είναι ο έλεγχος εκπαιδευτικών-μαθητών μέσω της αξιολόγησης

Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι αρνητική απέναντι στην απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες, ενώ θεωρεί ότι η εφαρμογή του μέτρου έχει ως στόχο να «ελεγχθούν» οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές μέσω της αξιολόγησης, αλλά και να εξυπηρετηθούν ιδιωτικά συμφέροντα εταιριών που εμπορεύονται το σχετικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό.

Όπως προκύπτει από τη νέα έρευνα της PRORATA που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό δίκτυο Alfavita, το 91% των εκπαιδευτικών σίγουρα διαφωνεί ή μάλλον διαφωνεί με την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες, ενώ το ίδιο ποσοστό πιστεύει πως υπάρχει σοβαρός κίνδυνος παραβίασης των προσωπικών τους δεδομένων.

Το 87% εκτιμά επίσης πως σίγουρα υπάρχει ή μάλλον υπάρχει κίνδυνος να παραβιαστούν και τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών, ενώ το 81% πιστεύει πως η απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες μπορεί να οδηγήσει σε μια «ανεπίσημη» αξιολόγηση.

Το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο αναρτήθηκε από τις 27 έως τις 29 Μαΐου 2020 στο alfavita.gr, συμπλήρωσαν 2.350 εκπαιδευτικοί δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, με γεωγραφική κάλυψη στο σύνολο της επικράτειας.

Ευρήματα της έρευνας

Ειδικότερα, στην ερώτηση αν συμφωνούν ή διαφωνούν με την πρόθεση της κυβέρνησης να χρησιμοποιήσει ηλεκτρονικά μέσα για την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες, το 87% των εκπαιδευτικών απάντησε πως σίγουρα διαφωνεί και το 4% ότι μάλλον διαφωνεί.

Μόνο το 9% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι σίγουρα συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί με το live streaming στα σχολεία.

Από τα ευρήματα της έρευνας είναι εμφανές ότι οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να παραβιαστούν τα προσωπικά τους δεδομένα, καθώς το 80% πιστεύει πως σίγουρα υπάρχει κίνδυνος να παραβιαστούν και το 11% πως μάλλον θα παραβιαστούν.

Σίγουροι ή μάλλον σίγουροι ότι δεν θα παραβιαστούν τα προσωπικά τους δεδομένα δήλωσε μόνο το 7% των εκπαιδευτικών.

Σε ό,τι αφορά τους μαθητές, το 75% των εκπαιδευτικών πιστεύει πως σίγουρα υπάρχει κίνδυνος να παραβιαστούν τα προσωπικά δεδομένα και των μαθητών, ενώ το 12% πως μάλλον υπάρχει.

Συνολικά μόνο το 6% των εκπαιδευτικών πιστεύει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος παραβίασης των προσωπικών δεδομένων των μαθητών.

Στο ερώτημα αν υπάρχει κίνδυνος να υποβληθούν οι εκπαιδευτικοί σε ένα είδος «ανεπίσημης» αξιολόγησης μέσω της απευθείας μετάδοσης των μαθημάτων, το 55% των εκπαιδευτικών δήλωσε πως σίγουρα ναι, το 26% μάλλον ναι, το 11% μάλλον όχι και το 4% σίγουρα όχι.

Επιπλέον, η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών εκτιμά ότι πίσω από την πρόθεση της κυβέρνησης να εφαρμοσθεί το live streaming στα σχολεία βρίσκεται η προσπάθεια να καθιερωθεί ένα είδος «ανεπίσημης» αξιολόγησης αλλά και να εξυπηρετηθούν ιδιωτικά συμφέροντα εταιριών που εμπορεύονται το σχετικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό.

Ειδικότερα, το 62% των συμμετεχόντων πιστεύει μεταξύ άλλων ότι η κυβέρνηση με την υλοποίηση του μέτρου στοχεύει στην εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων που σχετίζονται με τις εταιρίες που εμπορεύονται τον σχετικό εξοπλισμό και το 58% ότι στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να ελεγχθούν και να αξιολογηθούν εκπαιδευτικοί και μαθητές.

Το 22% των ερωτώμενων εκτιμά πως η απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις τάξεις στοχεύει στην αντιμετώπιση των δυσκολιών πρόσβασης των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία λόγω της πανδημίας και το 7% ότι επιδίωξη του υπουργείου είναι να αναβαθμίσει ψηφιακά την εκπαιδευτική διαδικασία σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΕΔΩ

There is no slider selected or the slider was deleted.

Αφηστε ενα σχολιο

Η παρούσα φόρμα συλλέγει το όνομα σας και την ηλεκτρονική σας διεύθυνση, ώστε να μπορέσουμε να απαντήσουμε στο σχόλιο σας. Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε το Privacy Policy της ιστοσελίδας μας.

error: