Περισσoτερα"/>
Home > Πολιτισμος - Κοινωνικα > Το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Marketing και Branding Τόπου στο Βόλο

Το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Marketing και Branding Τόπου στο Βόλο

Την περασμένη  Παρασκευή 30 Μαρτίου, 400 εκπρόσωποι της Δημόσιας Διοίκησης και της Ακαδημαϊκής Κοινότητας, δημιουργοί και επαγγελματίες από όλη την Ελλάδα  βρέθηκαν στο Βόλο, για την πρώτη πανελλήνια συνάντηση με επίκεντρο τη Στρατηγική Προβολή και Ταυτότητα των ελληνικών τόπων. Το συνέδριο διοργανώθηκε από το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας (ΜΧΠΠΑ) και την πρωτοβουλία Ιmagine the City, συνεργατικό σχηματισμό νέων δημιουργών για την ανάδειξη της ταυτότητας του τόπου, με την υποστήριξη δεκάδων φορέων και εταιριών από όλη την Ελλάδα. Από τη Βόρεια Εύβοια παρακολούθησαν το Συνέδριο ο Δημοτικός Σύμβουλος και Πρόεδρος της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας, Αντώνης Μπάρετ και ο γνωστός μηχανικός από την Ιστιαία Γιάννης Αναγνώστου.

Στο συνέδριο έλαβε μέρος και η κόρη του Μαρία Αναγνώστου φοιτήτρια Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με θέμα: «Η σημασία του αρχιτεκτονικού τουρισμού στην ανάπτυξη των πόλεων».

Σκοπός του τριήμερου διεπιστημονικού συνεδρίου ήταν η οριοθέτηση του αντικειμένου Marketing  και Branding Τόπου, η ανταλλαγή γνώσης, εμπειρίας και ιδεών, και η δημιουργία συνεργιών ανάμεσα στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα αλλά και την κοινωνία των πολιτών με στόχο την αστική αναγέννηση και περιφερειακή ανάπτυξη.

•              Πώς θα προσελκύσει η Καβάλα τουρισμό κρουαζιέρας;

•              Πώς προέκυψε το νέο σλόγκαν της Θεσσαλονίκης ‘Many stories, one heart’;

•              Πώς μπορεί ο Απόδημος Ελληνισμός να συμβάλει στη θετική προβολή της χώρας διεθνώς;

•              Πώς το Κρητικό Σύμφωνο Ποιότητας θα καθιερώσει την Κρήτη ως κορυφαίο γαστρονομικό προορισμό;

•              Τι  ρόλο μπορεί να παίξει το e-marketing και τα κοινωνικά δίκτυα στην ανάδειξη των ελληνικών τόπων;

•              Πώς το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα JESSICA μπορεί να μεταμορφώσει την περιοχή Κεραμικός/Μεταξουργείο της Αθήνας;

 

Αυτά ήταν έξι μόνο θέματα από τις  120 εισηγήσεις που παρουσιάστηκαν στις σύγχρονες εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κατά τη διάρκεια του τριημέρου, από μέλη της Ακαδημαϊκής Κοινότητας, Εκπρόσωπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δημιουργούς και επαγγελματίες από τους χώρους του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, της αρχιτεκτονικής και της πολεοδομίας, της γραφιστικής, του επιχειρηματικού χώρου, του τουρισμού και του πολιτισμού.

Το πρόγραμμα του Συνεδρίου περιελάμβανε στρογγυλό τραπέζι με τίτλο «Ο ρόλος των Δήμων στην προβολή των τόπων τους», με τη συμμετοχή εκπροσώπων από τους Δήμους Αγίου Νικολάου Κρήτης, Αθηναίων, Αχαρνών, Βόλου, Καβάλας, Λειψών και Σκοπέλου οι οποίοι μοιράστηκαν εμπειρίες και ιδέες πάνω στο αντικείμενο.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και το δεύτερο στρογγυλό τραπέζι για τη Διεθνή εμπειρία Marketing και Branding Τόπου στο οποίο  συμμετείχαν οι :  Margarita Jancic, Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Χωρικού Σχεδιασμού της Σλοβενίας,  Άρης Καλαντίδης, επικεφαλής γραφείου συμβούλων in: polis στο Βερολίνο, και ο Simon Quin, Διευθυντής του Institute of Place Management στο Λονδίνο.

Το διεπιστημονικό πρόγραμμα έκλεισε με τους κεντρικούς ομιλητές του Συνεδρίου, την Deborah Peel, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Ulster της Βορείου Ιρλανδίας με εξειδίκευση στο συμμετοχικό χωρικό σχεδιασμό και τον Peter Economides, brand strategist με διεθνή εμπειρία και εμπνευστή της πρόσφατης καμπάνιας Give Greece a Chance.

Σκοπός των εκδηλώσεων αστικού πολιτισμού IDEA TOPOS 2012 είναι η διάχυση γνώσης και η άμεση συμμετοχή της κοινωνίας των πολιτών στις διαδικασίες ανάπτυξης και προβολής της τοπικής ταυτότητας.

Παράλληλα με το συνέδριο εγκαινιάστηκαν τρεις εκθέσεις (φωτογραφίας, πολεοδομίας/αρχιτεκτονικής, γραφιστικής) με μεγάλη συμμετοχή του κοινού, ενώ την Παρασκευή άνοιξε και ο Σταθμός Ενημέρωσης Πολιτών όπου επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν αποσπάσματα του Συνεδρίου και να ενημερωθούν για το αντικείμενο Marketing και Branding Τόπου μέσα από διαδραστικές εφαρμογές και οπτικοακουστικό υλικό. Το Σάββατο πραγματοποιήθηκε το ARK Festival με τα συγκροτήματα Locomondo, Maraveyas Ilegal, Imam Baildi και Band Fatale, ενώ την Κυριακή πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια θεατρικού παιχνιδιού και δρώμενα parkour στο αστικό τοπίο του Βόλου. Κατά τη διάρκεια του τριημέρου υπήρξε φωτιστική εγκατάσταση των BEFORELIGHT στο λιμενοβραχίονα του Βόλου, ενώ οι Carpe Diem ολοκληρώσουν τις δημόσιες τοιχογραφίες στην τοπική ψαραγορά.

Στο πλαίσιο του Συνεδρίου  ξεκίνησε και η διεθνής καμπάνια ‘We are the hunters’ από τον αγγλόφωνο ιστότοπο The Goddess of the Hunt, που στοχεύει στην ανάδειξη Ελλήνων που δημιουργούν και εμπνέουν, ‘κυνηγώντας’ ευκαιρίες και νέες δυνατότητες για τον τόπου.

Το 1o Πανελλήνιο Συνέδριο Marketing και Branding Τόπου  έγινε υπό την αιγίδα του ΕΟΤ και του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Πραγματοποιήθηκε δε σε συνεργασία με το Δήμο Βόλου και το ΤΕΕ Μαγνησίας, και υποστηρίχθηκε από το Δημοτικό ΙΕΚ Βόλου.

There is no slider selected or the slider was deleted.

error: