booked.net

Home > Πολιτική επικαιρότητα > Σχετικά με το σχέδιο ΑΘΗΝΑ και τις εξελίξεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ της περιοχής μας

Σχετικά με το σχέδιο ΑΘΗΝΑ και τις εξελίξεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ της περιοχής μας



Λαμία,27/3/2013.

Σχετικά με το σχέδιο ΑΘΗΝΑ

και τις εξελίξεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ της περιοχής μας.

Το Υπουργείο Παιδείας της συγκυβέρνησης, με το σχέδιο «Αθηνά», προσαρμόζει ακόμη περισσότερο την ανώτατη εκπαίδευση στις ανάγκες της κερδοφορίας των επιχειρήσεων, συνεχίζοντας στην κατεύθυνση του νόμου-πλαίσιο.Οι αλλαγές αφορούν πρώτα και κύρια το ίδιο το περιεχόμενο των σπουδών. Το σχέδιο «Αθηνά» είναι η αφορμή για να περάσουν πιο εύκολα τα ευέλικτα προγράμματα σπουδών, να πεταχτεί εκτός πτυχίου η όποια επαγγελματική ειδίκευση, την οποία θα αγοράζουν στη συνέχεια οι σπουδαστές, με πιστοποιητικά, που θα πληρώνουν στα ίδια τα Τμήματα.

Υλοποιούν τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. στην Ανώτατη Εκπαίδευση, για επιστημονικά αντικείμενα «κομμένα και ραμμένα» στις στοχεύσεις των επιχειρηματικών ομίλων και για αποφοίτους που θα είναι φτηνοί εργαζόμενοι. Οι μεγάλες κουβέντες της συγκυβέρνησης και των άλλων κομμάτων περί «αριστείας» είναι στην πραγματικότητα η επιβράβευση αυτής της επιχειρηματικής δράσης των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων.

Δεν πρόκειται ούτε για ακαδημαϊκό συμμάζεμα, ούτε μόνο για δημοσιονομική προσαρμογή. Ο όποιος εξορθολογισμός δεν αναιρεί το γεγονός ότι το κόστος θα το πληρώσει για μια ακόμη φορά η λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της.

Το ΚΚΕ δεν αντιμετωπίζει τους φοιτητές και σπουδαστές σαν πελάτες. Γι’ αυτό και δεν είχε συναινέσει, όταν γινόταν η κατάτμηση ιδρυμάτων και επιστημονικών αντικειμένων και η διασπορά τους σε όλη την Ελλάδα, με ευθύνη των ίδιων κομμάτων, που σήμερα προσπαθούν δήθεν να συμμαζέψουν την κατάσταση. Δε συναινεί ούτε και σήμερα, που οι λαϊκές οικογένειες καλούνται να πληρώσουν και πάλι τους σχεδιασμούς για το «Πανεπιστήμιο Α.Ε.».

Το ΚΚΕ καλεί τους σπουδαστές και τις οικογένειές τους, τους εργαζόμενους σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, τους πανεπιστημιακούς δασκάλους να δώσουν μάχη για να μην πεταχτεί κανείς σπουδαστής εκτός σπουδών, να τελειώσουν όλοι απρόσκοπτα τις σπουδές τους. Να παλέψουν για να μην απολυθεί κανείς εργαζόμενος και δάσκαλος, για να ανοίξει ο δρόμος προκειμένου να ικανοποιηθούν όλες οι λαϊκές ανάγκες της δωρεάν φοίτησης και της ακαδημαϊκής λειτουργίας.

Το σχέδιο ΑΘΗΝΑ αποτελεί συνέχεια και προέκταση της πολιτικής των συγχωνεύσεων καταργήσεων εκπαιδευτικών μονάδων Α.Ε.Ι και Τ.Ε.Ι σε ολόκληρη την Χώρα.

Στην περιοχή μας συσχετίζεται με την κατάργηση – διάλυση του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας και την διάχυση των σχολών του σε άλλα ιδρύματα.

Συσχετίζεται με συζητήσεις που γίνονται για αλλαγές στα ΤΕΙ της Χαλκίδας και της Λαμίας. Με συγχωνεύσεις τμημάτων, κατάργηση σχολών, δημιουργία τομέων και διαμόρφωση συνθηκών λειτουργικής διασύνδεσης τους. Με άμεση  παρέμβαση στο γνωστικό αντικείμενο, στο περιεχόμενο των σπουδών και το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα, στην γνωστή πια  κατεύθυνση υποβάθμισης.

Συσχετίζεται ακόμα και με αλλαγές στην διοίκηση τους ώστε να ελέγχονται καλύτερα, σε μεγαλύτερο βάθος και με λιγότερες δυσκολίες.

Κάθε εκπαιδευτικό ίδρυμα θα πρέπει να αποτελεί, για αυτούς, ένα ολοκληρωμένο πακέτο προσφοράς καταρτισμένων εργαζόμενων που θα μπορούν να αναζητούν οι επιχειρηματικοί κύκλοι σε κάθε τόπο προκειμένου να ικανοποιήσουν εύκολα, γρήγορα και με τα λιγότερα έξοδα τους όποιους δήθεν επενδυτικούς τους σχεδιασμούς..

Αυτές τις αντιδραστικού χαρακτήρα αλλαγές, οι διαχειριστές του συστήματος τις ξεπερνάνε όπως  – όπως και ασχολίαστα. Τις διευκολύνουν.

Δεν τους ενοχλεί που αυτό αποτελεί μια ακόμη ξεκάθαρη παροχή  στα μονοπώλια, που χρειάζονται φτηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό συνεχώς και εύκολα επανακαταρτιζόμενο. Δεν τους ενοχλούν τα ανοιχτά προβλήματα που υπάρχουν στα ισχύοντα προγράμματα σπουδών, στην έλλειψη συγγραμμάτων και καθηγητών, στην αδυναμία συγκρότησης αποδοτικών φροντιστηριακών – εργαστηριακών ομάδων, στην σίτιση και την στέγαση χιλιάδων σπουδαστών. Ο λειψός προϋπολογισμός και το κούρεμα των αποθεματικών τους.

Αντί να δουν την ουσία του προβλήματος και να αντιδράσουν στη σχέση που διαμορφώνεται ανάμεσα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα και το επιχειρηματικό κεφάλαιο. Στην προώθηση της εμπορευματοποίησης και των ιδιωτικοποιήσεων. Στην παράδοση τους στην κυριαρχία της πλουτοκρατίας…..

Σηκώνουν δευτερεύοντα ζητήματα και ανακινούν τοπικιστικές αντιπαραθέσεις, επιμένοντας στην αντιμετώπιση των σπουδαστών σαν πελατών στις αναπτυσσόμενες εμπορευματικές δραστηριότητες εξυπηρετώντας μικροπολιτικές σκοπιμότητες.

Σε αυτή την κατηγορία εντάσσουμε την λογική της περιβόητης επιστολής Μπουραντά και φυσικά τις προτάσεις των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Αποστόλου και Κυριακάκη, που για μια ακόμα επιβεβαιώνουν την πολυγλωσσία, που για δημαγωγικούς λόγους κυριαρχεί στον ΣΥΡΙΖΑ. Ενώ έχουν αποδεχτεί την παρέμβαση των επιχειρηματιών στην εκπαίδευση και φυσικά την ουσία των ευρωπαϊκών κατευθύνσεων, για δημαγωγικούς λόγους, βρίσκουν και προβάλλουν σαν αιτία των δήθεν αντιρρήσεων τους δευτερεύοντα, διαδικαστικά ζητήματα ή τοπικές ιδιομορφίες.

Στον αντίποδα αυτή της λογικής βρίσκονται οι λαϊκές ανάγκες και τα αιτήματα και φυσικά η άποψη της ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ και των Κομμουνιστών.

●         Όχι στις συγχωνεύσεις και το σχέδιο ΑΘΗΝΑ, που επεξεργάζονται η τρικομματική κυβέρνηση, η Ε.Ε και το Δ.Ν.Τ και όσοι τα παζαρεύουν για να βολευτούν, να εξασφαλίσουν τα μαγαζάκια τους και κάποιες διευκολύνσεις ή ειδικές παροχές. Λέμε ξεκάθαρα πως υποβαθμίζουν παραπέρα την ανώτατη παιδεία, προσαρμόζοντας την στις επιδιώξεις και τους σχεδιασμούς των μονοπωλίων.

●         Καμιά κατάργηση ή συγχώνευση ΑΕΙ ή ΤΕΙ. Να μην κλείσει ή αυτοδιαλυθεί καμία σχολή ή τμήμα. Να μη γίνουν μεταφορές και μετακινήσεις σχολών. Αντίθετα, ζητάμε την ουσιαστική ενίσχυση τους και φυσικά την ολοκληρωμένη και επαρκή χρηματοδότηση τους από τον κρατικό προϋπολογισμό, μακριά από οποιονδήποτε επιχειρηματικό έλεγχο ή παρέμβαση.

●         Κάτω από την λογική της ενιαίας ανώτατης εκπαίδευσης, που θα παρέχεται αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν και φυσικά στο επίπεδο που απαιτείται από  τις ανάγκες του λαού και του τόπου, απαιτούμε :

  1. Ολοκληρωμένη χρηματοδότηση τους από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  2. Σύγχρονα προγράμματα και κανονισμοί σπουδών.
  3. Καλή εργαστηριακή υποστήριξη.
  4. Επαρκή στελέχωση με το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό και τον κατάλληλο εξοπλισμό.
  1. Κατάλληλα συγγράμματα που θα παρέχονται δωρεάν

6.Σίτιση και στέγαση για όλους τους σπουδαστές- φοιτητές.

ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

 

Χρονάς Τάσος.

Γκικόπουλος Γιώργος.

Ντούρου Σοφία (Ιωάννα)

 

Για τις ειδήσεις της Εύβοιας κι όχι μόνο εμπιστευτείτε το palmosev.gr



error: