Home > Hot ! > Χαλιφάτο για τους ισλαμο-εθνικιστές και λογοκρισία στο facebook για τους νέους από τον Ταγίπ

Χαλιφάτο για τους ισλαμο-εθνικιστές και λογοκρισία στο facebook για τους νέους από τον Ταγίπ

 

του Μιχάλη Ψύλου

 

 

 

“Αν όχι τώρα χαλιφάτο, πότε, αν όχι αυτός, ποιός;» διερωτάται το τουρκικό περιοδικό Getcek Hayat (Αληθινή Ζωή) μετά την μετατροπή της Αγιά Σοφιάς, καλώντας τον Τούρκο πρόεδρο Ερντογάν να επαναφέρει τη χώρα και επισήμως στην Οθωμανική εποχή.

 

Αν επρόκειτο για κάποιο περιθωριακό έντυπο ουδείς θα ασχολείτο μόνο που το Getcek Hayat ανήκει στον ισχυρό Μιντιακό όμιλο Αλμπαϊράκ ,που εκδίδει την εφημερίδα Yeni Safak και διαθέτει δύο μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα στη Γείτονα.

 

Πρόκειται για «Επίθεση στη Δημοκρατία» γράφει στην πρώτη της σελίδα η αντιπολιτευόμενη Cumhuriyet, ενώ ο Δικηγορικός Σύλλογος της Άγκυρας υπέβαλε μήνυση εναντίον των εκδοτών του περιοδικού. Σε ανακοίνωσή του ο Δικηγορικός Σύλλογος αναφέρει ότι «η Τουρκία είναι ένα δημοκρατικό, κοσμικό και κοινωνικό κράτος δικαίου και η έκκληση για επαναφορά του Χαλιφάτου συνιστά προσπάθεια συνταγματικής εκτροπής».

Φωνή βοώντος! Όσο και αν ο εκπρόσωπος του Ερντογάν, Ιμπραίμ Καλίν προσπάθησε να ανασκευάσει το δημοσίευμα, η ουσία παραμένει. Ο Ερντογάν έχει βάλει για τα καλά πλώρη να επαναφέρει την Τουρκία στην εποχή των Οθωμανών, ονειρευόμενος ότι και ο ίδιος θα γίνει και επισήμως… Σουλτάνος: Ο δεύτερος …Σουλτάνος μετά τον Μωάμεθ τον Πορθητή.

Αυτό φρόντισε να γίνει κατανοητό στην προκλητική πρώτη μουσουλμανική προσευχή στην Αγιά Σοφιά και στο ιδιαίτερο τελετουργικό: Ο επικεφαλής της θρησκευτικής Αρχής, Αλί Ερμπάς να στέκεται στην Αγία Σοφία και να κρατά ένα σπαθί στα χέρια -σύμβολο της κατάκτησης. «Για φίλους και οπαδούς είναι σημάδι εμπιστοσύνης και προστασίας, ενώ για όποιον επιδιώκει να αντιταχθεί σημαίνει: «Θα νιώσετε το σπαθί μου», όπως γράφει η Liberation.

 

Η γερμανική Suddeutsche Zeitung τονίζει με έμφαση ότι το καθεστώς Ερντογάν κάνει μεγάλες προσπάθειες «να τον εμφανίζουν ως απογόνο και εφαρμοστή της πολιτικής του Πορθητή-σουλτάνου. Και φυσικά να αρνηθούν τη βυζαντινή-χριστιανική προϊστορία, δηλαδή να αρνηθούν την ίδια την Ιστορία.

 

Με την εργαλειοποίηση της Αγίας Σοφίας, ο Ερντογάν δεν αποσκοπεί μόνο στους Τούρκους μουσουλμάνους. Με το λαϊκιστικό μείγμα εθνικισμού, νεο-οθωμανικής εξύψωσης του παρελθόντος και την ελάχιστα συγκεκαλυμμένη προτίμηση προς τη Μουσουλμανική Αδελφότητα, εμφανίζεται ως ηγέτης των μουσουλμάνων παγκοσμίως, ως μαχητής ενάντια σε όλες τις αδικίες, είτε πρόκειται για την ισραηλινή πολιτική εποικισμού και κατοχής στην Παλαιστίνη, τον πόλεμο στη Συρία ή την ισλαμοφοβία στην Ευρώπη.

Στόχος του; Η κινητοποίηση των μουσουλμάνων, οι οποίοι συχνά δεν είναι ικανοποιημένοι με την πολιτική κατάσταση στις χώρες καταγωγής τους, στην υπηρεσία ενός Τούρκου Προέδρου, ο οποίος αγωνίζεται κυρίως για να διατηρήσει την εξουσία στη χώρα του» σημειώνει η γερμανική εφημερίδα.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που ο γιός του Ερντογάν, ο Νετσμετίν Μπιλάλ, την επομένη της πρώτης μουσουλμανικής προσευχής στην Αγιά Σοφιά μιλώντας στο CNN Turk ζήτησε την επαναφορά του περσο-αραβικού Οθωμανικού αλφαβήτου, το οποίο είχε καταργήσει ο Κεμάλ Ατατούρκ στην προσπάθειά του να κόψει κάθε δεσμό της σύγχρονης Τουρκίας με την Οθωμανική αυτοκρατορία.

Σε ευθεία επίθεση κατά του Κεμάλ Ατατούρκ ο Μπιλάλ Ερντογάν είπε χαρακτηριστικά: «Μας είπαν ότι μείναμε πίσω στο δημοτικό μας σχολείο λόγω του αλφαβήτου μας. Η Ελλάδα και η Κίνα γιατί δεν άλλαξαν το αλφάβητό τους. Η ανάπτυξη δεν έχει καμία σχέση με το αλφάβητο. Ο άνθρωπος αναπτύσσεται χωρίς να αλλάζει τα ρούχα του, γιατί συνδέσαμε την αλλαγή ρούχων με την ανάπτυξη».

 

Στον γιό του Ερντογάν ανέλαβε να απαντήσει ο γνωστός Τούρκος ιστορικός και συγγραφέας, Σινάν Μεϊντάν υπενθυμίζοντας ότι «το αλφάβητο της ελληνικής γλώσσας ήταν ελληνικό, το κινεζικό σύστημα χαρακτήρων ήταν κατάλληλο για την κινεζική γλώσσα, αλλά η οθωμανική χρήση του αραβο-περσικού αλφαβήτου δεν ήταν κατάλληλη για την τουρκική γλώσσα. Άλλωστε τότε το ποσοστό των αναλφάβητων στην Τουρκία ήταν πάνω από το 90%».

 

O «Χαλίφης της Άγκυρας» όπως χαρακτηρίζει τον Ερντογάν ο αλγερινός συγγραφέας Σαλάχ Γκεμρίχι στην Liberation «γράφει ένα νέο εθνικό αφήγημα προσανατολίζοντας πολιτικά τη σύγχρονη Τουρκία ως ισλαμική χώρα και διάδοχο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας».

 

Εάν πετύχει ο υπολογισμός του Ερντογάν, αυτό θα μπορούσε να επιστρατεύσει τους απανταχού μουσουλμάνους -οι οποίοι συχνά δεν είναι ικανοποιημένοι με την πολιτική κατάσταση στις χώρες καταγωγής τους- στην υπηρεσία ενός Τούρκου Προέδρου. Και αυτό είναι σημαντικό για τον Ερντογάν γιατί στο εσωτερικό της Τουρκίας φαίνεται αποδυναμωμένος και παραμένει στην εξουσία χάρη στη διάσπαση της αντιπολίτευσης.

Από την άλλη πλευρά, επιδιώκει να εξασφαλίσει την υποστήριξη των πιο ακραίων συντηρητικών και εθνικιστικών δυνάμεων στη χώρα. «Σε μια χρονική στιγμή που η κυβέρνηση του AKP χάνει στις δημοσκοπήσεις, η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί είναι ένα σημαντικό σύμβολο στο πεδίο της εσωτερικής πολιτικής, έναντι κυρίως των ισλαμικών και ισλαμιστικών ομάδων που απαιτούσαν την μετατροπή αυτή εδώ και χρόνια», λέει η Ανεγκρέτ Ρίλκε , ειδική σε θέματα Ισλάμ στο Freie Universität του Βερολίνου.

ΠΗΓΗ:https://hellasjournal.com/

Αφηστε ενα σχολιο

Η παρούσα φόρμα συλλέγει το όνομα σας και την ηλεκτρονική σας διεύθυνση, ώστε να μπορέσουμε να απαντήσουμε στο σχόλιο σας. Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε το Privacy Policy της ιστοσελίδας μας.

error: